AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #1 Skrevet 19. mars 2022 Jeg har en russisk kollega. Vi har fått beskjed om å ta vare på henne. Er tøft å være russisk nå. Men så begynte ryktene om at hun har sagt at hun støtter Putin. Jeg brys meg ikke om det. Tar ikke med meg mine meninger på jobb og behandler henne som vanlig. Men en annen kollega går rundt å forteller dette. Så nå er flere i mot henne. De sier ikke noe til henne, men bak ryggen. Dette er en stor bedrift med ett par hundre ansatte. Jeg vil stoppe dette. Men ta det opp med lederen? Vil ikke at det skal falle tilbake på meg. At jeg får skylden for å ha sladret. Jeg har sagt fra om ting før og da ble det ett mye styr. Men jeg bør gjøre det? Anonymkode: 631f2...bbc
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #2 Skrevet 19. mars 2022 For en elendig arbeidsplass. Folk er "mot henne" bare fordi det går "rykter" om at hun støtter Putin? Så de gidder ikke engang å sjekke om dette stemmer? Flaut. Anonymkode: 012a6...83e 14
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #3 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): For en elendig arbeidsplass. Folk er "mot henne" bare fordi det går "rykter" om at hun støtter Putin? Så de gidder ikke engang å sjekke om dette stemmer? Flaut. Anonymkode: 012a6...83e Dette endrer seg aldri. Folk hører alltid mer på rykter enn fakta. Anonymkode: 19582...c8a 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #4 Skrevet 19. mars 2022 Lite du får gjort. Det beste du jan gjøre for henne og deg er at du behandler henne som vanlig uavhengig om hub støtter putin eller ikke. Man må kunne ha ulike meninger innen politikk. Jeg er ikke russer selv men mitt hjemland er like negativt uttalt som russland her i verden. Anonymkode: 3ea2e...b0a
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #5 Skrevet 19. mars 2022 Om hun virkelig støtter Putin eller Hitler, så fortjener hun all hets. Ikke blande inn politikk på jobb sier dere? Hadde dere sagt det samme om hun var rasist/nynazist? Anonymkode: cf699...d35 3
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #6 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): For en elendig arbeidsplass. Folk er "mot henne" bare fordi det går "rykter" om at hun støtter Putin? Så de gidder ikke engang å sjekke om dette stemmer? Flaut. Anonymkode: 012a6...83e Norge vet du... Anonymkode: 71f38...1e3
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #7 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Om hun virkelig støtter Putin eller Hitler, så fortjener hun all hets. Ikke blande inn politikk på jobb sier dere? Hadde dere sagt det samme om hun var rasist/nynazist? Anonymkode: cf699...d35 Saken er at det bare er rykter, men folk er allerede mot henne. Utrolig barnslig. Anonymkode: 012a6...83e 3
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #8 Skrevet 19. mars 2022 For en umoden gjeng. Hva er dette for en arbeidsplass? Mac Donalds? Er det ikke bare å behandle henne på lik linje med alle andre, samt stoppe å bidra til baksnakking? Anonymkode: 27d83...8c3 3
Mwanafunzi Skrevet 20. mars 2022 #9 Skrevet 20. mars 2022 Du må si fra til den som ba dere ta vare på henne. For dere tar ikke vare på henne. 3
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #10 Skrevet 20. mars 2022 Spør henne rett ut om hun støtter Putin så du får lagt vekk denne hviskingen og tiskingen for godt. Støtter hun ikke Putin behandler du henne som et normalt oppegående empatisk menneske. Støtter hun Putin så ghoster du henne. Anonymkode: 7828b...786 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #11 Skrevet 20. mars 2022 Tror ikke du bør "sladre" hvis du mener det vil gå utover deg selv. Evt. gjør det på en måte slik at ikke folk får vite at det var du som gjorde det. Behandle henne som vanlig med respekt, og ikke bry deg om politisk synspunkt. Anonymkode: 4a7ac...258
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå