Gjest Anonymous Skrevet 15. oktober 2002 #1 Skrevet 15. oktober 2002 jeg bruker microgynon p-piller, tar en hver morgen men av og til glemmer jeg den slik at noen ganger tar jeg den halv åtte og neste dag klokka 12! en gang tok jeg den ikke før klokka var fire på ettermiddagen... dette skjer ikke så ofte da men... er det for mye tid mellom hver pille? er det mulig at jeg kunne blitt gravid? når jeg har sex med kjæresten min kommer han sjelden inni meg da min "vagina" ofte blir litt irritert av sæd og gjør at det svir når jeg tisser resten av dagen... jeg tar altså pillene hver dag i 3 uker så har jeg en pilleløs uke hvor jeg skal blø. jeg blør vanligvis ikke før etter 3-4 dager etter min siste pille. men er jeg i disse dagene før mensen også ufruktbar? når man er flink å ta pillene sine burde man da teoretisk sett være ufruktbar 24 timer i døgnet hele måneden også på de pilleløse dagene?
Padmee Skrevet 15. oktober 2002 #2 Skrevet 15. oktober 2002 Du er trygg selv de dagene hvor du er pilleløs. Det der med hvor mange timer det kan gå mellom hver pille før den ikke er 100% sikker lenger må du nok lese i pakningsvedlegget. Hos meg gikk det ofte helt opp til 30 timer mellom hver pille, og det gikk fint det da. Men jeg brukte Trinordiol, så det kan jo være forskjellig fra "din" pille.
Gjest Anonymous Skrevet 15. oktober 2002 #3 Skrevet 15. oktober 2002 Det er bare en metode som garanterer 100% at man ikke blir gravid og det er å ikke ha sex! Tom sterile har blitt gravide fordi det som er "kuttet av" har grodd sammen igjen. Selv har jeg blitt gravid på p-piller, selv om jeg ikke glemte pilla en eneste gang.
Gjest eminel Skrevet 15. oktober 2002 #4 Skrevet 15. oktober 2002 P-pillen er ca. 99 % sikker hvis du tar den på riktig måte. Det vil si at 1 av 100 blir gravide! Og det er ikke så mye! Hvis det går mer enn 36 timer mellom hver pille, så øker sjansen for å bli gravid. Da har du en tidsgrense på 12 timers mellomrom hver dag, altså hvis du tar den klokken syv om morningen en dag og klokken åtte om kvelden neste dag, så bør du bruke kondom for å være sikker på at du ikke skal bli gravid.
Gjest Janna Skrevet 15. oktober 2002 #5 Skrevet 15. oktober 2002 Teoretisk er p-piller 99,7 prosent sikere. (Ifølge produsenten) Men det finnes maaaaange pillebarn rundt om i verden tror jeg. Et av dem vokser i magen min akkurat nå... Trionetta my ass Uansett, tar du dem riktig og hver dag så er det LIIIITEN sjanse for at det skjer med deg; jeg har nok brukt opp kvoten for alle damene på KG Fra spøk til alvor... De fleste går på pillen i maaaange år uten å bli gravide en eneste gang!! Dersom det er mini-pillen du bruker, må du være kjempenøye med å ta den hver 24 time ganske akkurat, ellers reduseres sikkerheten.
Gjest Anonymous Skrevet 15. oktober 2002 #6 Skrevet 15. oktober 2002 P-pillen er ca. 99 % sikker hvis du tar den på riktig måte. Det vil si at 1 av 100 blir gravide! Og det er ikke så mye! Eller 1 av 1000, eller 1 av 1 000 000. 1 av 100 tipper jeg er feil! Er utrolig mange som går på pillen, og dersom 1 av hver 100 ble gravide hadde nok de fleste blitt advart av legen sin! Tar du pillen og hopper av i svingen er du rimelig sikker. Men man kan jo aldri vite 100% sikkert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå