AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #1 Skrevet 19. mars 2022 Vi har en rektor og en assisterende rektor, som har 100% lederstillinger. Vi har også en rådgiver som har 40% stilling knyttet til lederteamet. Så har vi en kontordame i 80% (?), hun følger i hvert fall feriene. Problemet er at de er så lite tilstedeværende. Er det ting i elev/ foreldregruppe, finner jeg dem aldri. De er på ledersamlinger, som medfører hotell i 3 dager. Ofte. Jeg er i utgangspunktet fornøyd med ledelsen, men har begynt å lure på om det er sånn overalt. Eller er ledelsen synlige på skolen din? Anonymkode: fd548...3e0
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #2 Skrevet 19. mars 2022 Jobber på en mye mindre skole (100 elever). Vi har rektor i 100% stilling. Hun har en undervisningstime i uka (musikk) og den er hun ofte borte fra pga møter og kurs. Hun har en del fravær pga møter og ledersamlinger, men det henger oversikt så vi vet om hun er tilstede. Jeg opplever henne svært tilstedeværende. Hun hjelper når noe skjærer seg og er veldig på når foreldrene tar kontakt eller det har vært noe med elevene. Hvis det skjer noe med en elev som gjør at man både burde vært i klasserommet og undervist resten av klassen, men også utenfor klassen og tatt vare på enkelteleven kan hun ringes. Da tar hun enten over klassen (det liker hun best) slik at vi kan ordne opp med enkelteleven, eller hun kan ta seg av enkelteleven mens vi følger klassens plan. Anonymkode: 6cf53...0df
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #3 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jobber på en mye mindre skole (100 elever). Vi har rektor i 100% stilling. Hun har en undervisningstime i uka (musikk) og den er hun ofte borte fra pga møter og kurs. Hun har en del fravær pga møter og ledersamlinger, men det henger oversikt så vi vet om hun er tilstede. Jeg opplever henne svært tilstedeværende. Hun hjelper når noe skjærer seg og er veldig på når foreldrene tar kontakt eller det har vært noe med elevene. Hvis det skjer noe med en elev som gjør at man både burde vært i klasserommet og undervist resten av klassen, men også utenfor klassen og tatt vare på enkelteleven kan hun ringes. Da tar hun enten over klassen (det liker hun best) slik at vi kan ordne opp med enkelteleven, eller hun kan ta seg av enkelteleven mens vi følger klassens plan. Anonymkode: 6cf53...0df Høres fantastisk ut. I min situasjon er det et foreldrepar som har bedt om møte med ledelsen i en måned, pga ting som er over mitt nivå. Men når rektor ikke kaller inn, blir det et stadig mas. Er vel strengt tatt en som sjelden er innom "kontoret" og ordner det meste selv. Men er jo en grunn til at vi har en ledelse. Anonymkode: fd548...3e0
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #4 Skrevet 19. mars 2022 1 rektor 100%, 2 inspektører der den ene også har sosiallærerprosent og den andre rådgiverprosent. (Den ene er insp for mellomtrinn og den andre ungdomsstrinn) Fornøyd med inspektørene, rektor ser vi lite til -mye ledermøter og varierende tilstedeværelse. Anonymkode: abb12...ddb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå