AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #1 Skrevet 19. mars 2022 Hei! Vi er en familie på tre personer som nå bor på Jessheim. Vi flyttet hit fordi begge fikk jobb her. Datteren vår på fire år fikk også barnehageplass etter noen måneder. Nå har det seg slik at hun begynner på skolen neste år, og derfor ønsker vi å flytte på oss. Jeg har veldig lyst til å flytte til en OBOS-leilighet på Fornebu siden jeg er medlem, samt at de er bygget innenfor de siste årene. Samboeren min ønsker derimot å flytte til Nesodden som ligger rett på den andre siden av fjorden. Min mor mener det er et tøft narkomiljø på Nesodden, noe jeg ikke selv har hørt eller lest om. Så derfor lurer jeg på om jeg kan få høre om hvordan det er å bo på Fornebu vs Nesodden. Hvordan er det med skoler, kollektivtrafikk, natur, servicetilbud ol. På forhånd takk for svar! Anonymkode: 7b037...5e6 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #2 Skrevet 19. mars 2022 Nå kjenner jeg ingen som bor på Fornebu, men det oppfatter jeg som veldig lite typisk hyggelig nabolag. Dvs: kjenner til ei som bor i nærheten, de bor i romslig leilighet. Hun merker at det er et veldig «snobbete» miljø såvidt jeg forstod. Kjenner noen som bor på Nesodden, med og uten barn. De stortrives, har aldri hørt om noe belastet miljø der? Kjenner folk som jobber der på VGS og har ikke hørt noe som helst om det. Om man bor nærmere båten er Nesodden veldig bra, hadde virkelig aldri vurdert Fornebu av alle ting. Da hadde jeg heller valgt Asker isåfall. Anonymkode: 19d61...7b7 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #3 Skrevet 19. mars 2022 Er ikke godt kjent i Fornebu, det lille jeg har sett forbinder jeg med upersonlig, nybygg, har det på noen måte "sjel"? Men som sagt, skal ikke si det er slik overalt heller, men er mine første tanker. Jeg har flyttet mye rundt innad Oslo og Viken, og Nesodden er fortsatt kanskje det koseligste stedet jeg har bodd. Nydelig natur og turmuligheter, savner fortsatt kyststiene. Masse hyggelige mennesker. Kollektivtilbudet er vel ganske bra, slik jeg husker det. Upraktisk å kjøre "omvei" rundt til Oslo om det er noe man vil ofte da, men reiser man ev kollektivt er båten også litt hyggeligere enn vanlig buss/tog/t-bane synes jeg. Anonymkode: 68150...9dc 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #4 Skrevet 19. mars 2022 Nesodden er jo mye forskjellige da. Stor forskjell på tangen og Fagerstrand. Fornebu er nærmere byen. Samtidig så er Fornebu dårlig planlagt, det er ikke god nok kollektivdekning. Det går busser riktignok, men et stykke å gå til toget. Vil anbefale at du skaffer deg en el-sykkel. Det er en del fine boliger på Fornebu, men de er veldig dyre. På Nesodden er det mer overkommerlige priser. Anonymkode: beeab...e5b 1
Kjetil E Skrevet 19. mars 2022 #5 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Nesodden er jo mye forskjellige da. Stor forskjell på tangen og Fagerstrand. Fornebu er nærmere byen. Samtidig så er Fornebu dårlig planlagt, det er ikke god nok kollektivdekning. Det går busser riktignok, men et stykke å gå til toget. Vil anbefale at du skaffer deg en el-sykkel. Det er en del fine boliger på Fornebu, men de er veldig dyre. På Nesodden er det mer overkommerlige priser. Anonymkode: beeab...e5b De driver og bygger Fornebubanen nå men er vel en del år til den er ferdig. Usikker på hvor lenge. Er jo en kjent sak at det er MYE trafikkproblemer til/fra Fornebu. Da det KUN er 1 vei inn/ut. Og det er maaaange arbeidsplasser der ute. Mens mange av de som bor der jobber i Oslo eller andre steder. Så mye trafikkproblemer i til og fra. 1
Natta1980 Skrevet 19. mars 2022 #6 Skrevet 19. mars 2022 jobbet før på fornebu. veldig lite upersonlig sted i ingenmannsland. er mange som jobber på gamle fornebu. er et senter der og bensinstasjon. 31 bussen går til byen hvert 5 minutt. men utrolig kjedelig og ikke noe community. 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #7 Skrevet 20. mars 2022 TS her. Tusen takk for svarene deres! Dette er nyttig informasjon å ha med oss før vi tar et viktig valg den kommende tiden 🙂 Anonymkode: 7b037...5e6
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #8 Skrevet 20. mars 2022 Har ei venninne som Bor på Fornebu, de flytta dit for 8 år siden,i kjedet enebolig-og stortrives. Mange barn,lekeplasser og de kunne ikke tenkt seg å bo andre plasser, og ikke er de snobbete heller;)som en lenger oppe påpekte. Anonymkode: 75506...3f1 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #9 Skrevet 20. mars 2022 Jeg har også vært Fornebuskeptiker. Ikke så glad i altfor mange nybygg på et sted, tenker det blir upersonlig også videre. Men må begynner keg å ombestemme meg: Bor i nærheten og Jar begynt å like det som utfartsted: Flott Strand, ok kjøpesenter og flere og flere litt morsomme spisesteder og gallerier dukker opp. Tenker at dette har potensial for å bli en riktig bra bydel etterhvert. Ikke minst: Mye enklere inn til Oslo enn Nesodden. Anonymkode: bc534...c07 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #10 Skrevet 20. mars 2022 Nesoddtangen er greit, men Fornebu er jo langt ute i ingenmannsland med veldig dårlig kollektivtransport. Anonymkode: 6a039...117 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå