Gå til innhold

Blir snart alenemor

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og føler at verden raser sammen. Dere som har opplevd samlivsbrudd med små barn, hvordan kom dere dere gjennom denne første fasen? Det føles som at jeg ikke klarer det, som at jeg knekker når som helst. Tyngden av sorgen og det praktiske er helt vanvittig. 

Anonymkode: d3763...806

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må bare håndtere det- ta tak- fokuser på å få det praktiske på plass så får du bearbeide egne følelser senere- ingen er tjent med at du setter deg ned og lar alt rase nå. 
lag lister og prioriter, alt fra praktisk til økonomi 

det blir bedre og bra til slutt! 

Anonymkode: cecd5...d7f

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Rutiner, rutiner, rutiner!! Og allier deg med andre (alene-)mødre.

Anonymkode: 3c6c3...747

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Årsaken til følelsene dine er nok på grunn av kaos. 
Har dere lagt en plan for boplass, økonomi, fordeling av dager med barnet? 

Når alt lander og «hverdagen» kan begynne igjen så vil det nok føles mye greiere igjen!

Anonymkode: 52f95...761

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kom meg gjennom det?? Det var jo nydelig! Helt fantastisk!

Anonymkode: 9716d...a8b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mange gode råd over her. I tillegg kan du prøve å få inn små tidslommer hvor du koser deg skikkelig med barna. For eksempel finner på noe uvanlig i den nye boligen. 

Og, selvfølgelig unne deg noe ekstra kos når barna er hos far, noe du kanskje sjelden ville unnet deg. 

Anonymkode: cec48...8a5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alenemor som at han stikker helt av? Om han fremdeles skal ha samvær er du ikke pr definisjon alenemor men har delt omsorg. 

Anonymkode: ceb6d...ae3

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Har akkurat gått gjennom samlivsbrudd selv. Har en baby og en 4 åring sammen. 

Jeg kom meg gjennom det ved at jeg ikke hadde noe annet valg. Barna må tas vare på og ha det så stabilt som mulig, hadde nok håndtert det mye verre om det ikke var for at jeg måtte holde meg sterk for de. 

Det er ekstremt mye styr med salg av leilighet, fvk, samarbeid og greier. Men alt i alt er jeg fornøyd med valget og vi har en fin hverdag sammen, selvom det såklart et ganske tungt til tider. 

Ikke vær redd for å be om hjelp, snakk med noen du stoler på, utnytt nettverket ditt. 

Anonymkode: 420b6...a62

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Alenemor som at han stikker helt av? Om han fremdeles skal ha samvær er du ikke pr definisjon alenemor men har delt omsorg. 

Å herregud, kan vi droppe semantikken?

Anonymkode: 1806d...7f6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har du noen ide om hva som skjedde for at dere havnet der?

Anonymkode: db0cc...3e6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lykke til ihvertfall! :hjerte:

Anonymkode: 36820...255

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok kontrollen selv. Jeg gikk fra han. Alt var ordnet den dagen jeg avslutta forholdet. Hadde fra før alt ansvaret for det som var en baby den gang, så hverdagen ble faktisk mye lettere uten å ta en voksen baby å ta seg av samtidig. Han gikk til advokat samme dag som jeg dro, fikk søksmål så snart meklingsattesten var mottatt. At han tapte på allte var en selvfølge.

Men der var mye å forholde seg til de første 8 mnd med nav, rettssystemet og skatteetaten (han nekter jo selvsagt å signere på flyttemelding som også medførte til avslag på alt fra nav, men etter klage fikk jeg etterbetalt da det er de faktiske forhold som er avgjørende ikke hva som står i papirer).

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Pr definisjon er man (juridisk) aleneforsørger når man har barn klart mest (les: fra 60% og mer).

Anonymkode: 4d1ed...8f8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Og føler at verden raser sammen. Dere som har opplevd samlivsbrudd med små barn, hvordan kom dere dere gjennom denne første fasen? Det føles som at jeg ikke klarer det, som at jeg knekker når som helst. Tyngden av sorgen og det praktiske er helt vanvittig. 

Anonymkode: d3763...806

Heter det alenemor når far fortsatt lever, har helger osv? 

Er ikke alenemor noe en er når far er totalt fraværende? 

Anonymkode: 76774...485

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i samme situasjon. Ønsker å gå fra mannen, men pga økonomi er det håpløst 😭 Jeg tjener ikke nok til å leie her vi bor, og ønsker ikke ta barn ut fra skole/bhg. Kjenner jeg blir drukner hver eneste dag sammen med han 😭

Anonymkode: 4d69d...9ba

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Heter det alenemor når far fortsatt lever, har helger osv? 

Er ikke alenemor noe en er når far er totalt fraværende? 

Anonymkode: 76774...485

Det heter enslig forsørger når man har 60% eller mer. Totalt fravær er ikke nødvendig. 

Anonymkode: 856d8...cae

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...