Gå til innhold

Noen som kan tyde dette bildet? Ser jo ikke bra ut..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke tillatt og utgi seg for helsepersonell her. Det er kun legen din du skal konsultere ingen her har kompetanse eller lov til og still en eventuell diagnose. 

Anonymkode: 96045...8f4

• Liker 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo litt på siden av det du spør om, men er det ditt bilde? Fikk du ikke hørt hva legen mente? :) Ber du om en second opinion på kg? Det er ikke en god ide i dette tilfellet 😊

Anonymkode: a5023...a21

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva er det du selv synes ikke ser noe bra ut med dette bildet da? 

Anonymkode: 3ec13...5bb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Folk setter altfor mye av sin lit til anonyme brukere på et forum. Alle svarene kan være svada men du får aldri verifisert det.

GÅ TIL LEGEN. 

Anonymkode: 25bd4...06d

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere er altså helt vaksinert mot å enten svare på det trådstarter lurer på, eller la tråden være i fred. Er vi kvinner genetisk programmert til å konstant moralisere og normere andre mennesker?

Anonymkode: 10d03...bb8

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dere er altså helt vaksinert mot å enten svare på det trådstarter lurer på, eller la tråden være i fred. Er vi kvinner genetisk programmert til å konstant moralisere og normere andre mennesker?

Og der gjorde jeg det selv. TS: jeg kan ingenting om røntgen, men jeg synes lungene dine ser fine ut.

Skrevet
Jenzen skrev (5 timer siden):

Noen leger. 

Vi har ikke lov til å svare som helsepersonell her inne, så spør legen din i stedet.

• Liker 2
Skrevet

Hvordan skal man kunne diskutere et røntgenbilde uten at det kan fremstå som diagnosering eller helseråd? 🤔

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

HI, alle bilder må ses i sammenheng med hva som har vært og hva man leter etter, gjerne sammenlignet med tidligere bilder. Ingen her kan fortelle deg det. For alt vi vet kan dette være gode nyheter fordi det viser bedring fra sist, eller det ikke viste det man lette etter. Eller så kan det være dårlige nyheter, det vet vi ikke. 

Er det leger som ser dette bildet kan de for det første ikke signere innlegget sitt som lege, fordi det er mot forumreglene. For det andre kan du jo ikke stole på en anonym sin person sin vurdering....

Anonymkode: 2b661...399

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt

Anonymkode: 1016b...d5a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tror du selv at det ikke ser bra ut?

Det kan bli veldig feil og skummelt å se på røntgen, ct og mr bilder selv, uten å få en forklaring. Da begynner man å gjette, google og tro mye rart.

Anonymkode: 295bf...55f

AnonymBruker
Skrevet

Til dere som kommer med forslag til diagnoser, hva er det dere ser?

Jeg har alltid syntes røntgenbilder har vært interessante å se på, men jeg har ennå til gode å se noe feil på indre organer uten at det har blitt pekt it til meg.

På skjelettbilder kan jeg se unormale ting, uten at jeg vet hva det er jeg ser, men aldri på bilder av bløtvev og organer (som lunger)

Anonymkode: 436d3...805

Skrevet

Er fastlege som har henvist til røntgen. Bildene ble tatt fredag ettermiddag,av den grunn så tipper jeg at legen hadde tatt helg før hen fikk bildene. Takk for innspill alle sammen. 

Ts

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Synes du er fotogen, på det

Anonymkode: c6709...573

Skrevet

Spørre legen som tok røntgenbilde kanskje?

AnonymBruker
Skrevet

Ikke beste kvalitet på bildet og det mangler sidebilder som gjør det vanskelig å vurdere. Men i mine øyne ser dette ut som et veldig normalt røntgen thorax. Normal diafragmakuppel mer noe luft i ventrikkel, normal hjertestørrelse, men litt diffus avgrensning. Fine kartegninger. Kan så vidt se at trachea deler seg til to hovedbronki til hver lunge. Ingen fortetninger eller annet som tyder på tumor. Men vanskelig å vurdere når du ikke skriver hvilken i hensikt bildet er tatt. Er det fordi de mistenker brudd, eller fordi du plages med tungpust, liksom?

Anonymkode: b4e0e...c68

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke beste kvalitet på bildet og det mangler sidebilder som gjør det vanskelig å vurdere. Men i mine øyne ser dette ut som et veldig normalt røntgen thorax. Normal diafragmakuppel mer noe luft i ventrikkel, normal hjertestørrelse, men litt diffus avgrensning. Fine kartegninger. Kan så vidt se at trachea deler seg til to hovedbronki til hver lunge. Ingen fortetninger eller annet som tyder på tumor. Men vanskelig å vurdere når du ikke skriver hvilken i hensikt bildet er tatt. Er det fordi de mistenker brudd, eller fordi du plages med tungpust, liksom?

Anonymkode: b4e0e...c68

Det er lungelegen som henviste til røntgen,mistanke om emfysem og for og evt avdekke andre sykdommer. Om det er noe veldig alvorlig,så ringer han sikkert på mandagen. Takk for et utfyllende og saklig svar. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
Jenzen skrev (18 timer siden):

7F72FC33-F371-4289-B04A-ECDE5F4FD5AB.png

Det er et røntgenbilde av en overkropp der man ser ryggraden, ribben og diverse indre organer

Anonymkode: 00ee5...7b6

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...