AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #1 Skrevet 19. mars 2022 Leste det, har noen opplevd det samme. Har en føflekk det nede som har vokst mye under graviditeten. Bør jeg for sikkerhets skyld få den sjekket? Ingen andre tegn på noe skummelt, samme form og farge, ingen kløe etc. Anonymkode: cd30e...4c7
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #2 Skrevet 19. mars 2022 Jeg vet ikke, hadde en på magen som vokste mye. Men var logisk siden huden utvider seg så mye der. Ikke gått tilbake og aldri endret seg etterpå. Om det ligger på et sted som har utvidet seg, jeg endret meg en del nedentil under graviditetene men har ikke føflekker der. Aldri feil å sjekke slikt heldigvis. Anonymkode: 8f4c7...82b
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #3 Skrevet 19. mars 2022 Ja! Mine har vokst masse, vurderer å fjerne de etter graviditeten Anonymkode: f603b...460
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #4 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Leste det, har noen opplevd det samme. Har en føflekk det nede som har vokst mye under graviditeten. Bør jeg for sikkerhets skyld få den sjekket? Ingen andre tegn på noe skummelt, samme form og farge, ingen kløe etc. Anonymkode: cd30e...4c7 Ja, du må få den sjekket. Jeg hadde en føflekk på foten som voks under graviditeten. Jeg trodde at det skyldtes at jeg hadde så mye vann i kroppen. Anklene mine var veldig hovne. Men den minket ikke ned igjen etter fødselen. Så jeg fikk fastlegen min til å fjerne den. Han mente den var ufarlig, men gikk med på å fjerne den fordi jeg insisterte. Det viste seg at det var malingt melanom, altså føflekkreft. Jeg var heldig, den var fjernet så tidlig at den ikke fikk spredning. Men jeg må jevnlig inn til kontroll. Anonymkode: d6992...5bd 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #6 Skrevet 24. mars 2022 Vet ikke om det er vanlig, men skjedde her under begge graviditeter. Anonymkode: b6c13...c2f
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #7 Skrevet 24. mars 2022 Jeg var hos hudlege i dag, er i uke 34. Legen sa det er helt normalt at føflekkene vokser under svangerskapet samt at man opplever å få en del flere. Det er både det at huden strekkes og hormonelt ble jeg forklart. Anonymkode: e1689...808 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #8 Skrevet 24. mars 2022 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Jeg var hos hudlege i dag, er i uke 34. Legen sa det er helt normalt at føflekkene vokser under svangerskapet samt at man opplever å få en del flere. Det er både det at huden strekkes og hormonelt ble jeg forklart. Anonymkode: e1689...808 Tusen takk for svar Anonymkode: cd30e...4c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå