Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Leste det, har noen opplevd det samme. Har en føflekk det nede som har vokst mye under graviditeten. Bør jeg for sikkerhets skyld få den sjekket? Ingen andre tegn på noe skummelt, samme form og farge, ingen kløe etc. 

Anonymkode: cd30e...4c7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke, hadde en på magen som vokste mye. Men var logisk siden huden utvider seg så mye der. Ikke gått tilbake og aldri endret seg etterpå. Om det ligger på et sted som har utvidet seg, jeg endret meg en del nedentil under graviditetene men har ikke føflekker der. Aldri feil å sjekke slikt heldigvis. 

Anonymkode: 8f4c7...82b

AnonymBruker
Skrevet

Ja! Mine har vokst masse, vurderer å fjerne de etter graviditeten

Anonymkode: f603b...460

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Leste det, har noen opplevd det samme. Har en føflekk det nede som har vokst mye under graviditeten. Bør jeg for sikkerhets skyld få den sjekket? Ingen andre tegn på noe skummelt, samme form og farge, ingen kløe etc. 

Ja, du må få den sjekket. Jeg hadde en føflekk på foten som voks under graviditeten. Jeg trodde at det skyldtes at jeg hadde så mye vann i kroppen. Anklene mine var veldig hovne. Men den minket ikke ned igjen etter fødselen. Så jeg fikk fastlegen min til å fjerne den. Han mente den var ufarlig, men gikk med på å fjerne den fordi jeg insisterte. Det viste seg at det var malingt melanom, altså føflekkreft. Jeg var heldig, den var fjernet så tidlig at den ikke fikk spredning. Men jeg må jevnlig inn til kontroll.

Anonymkode: d6992...5bd

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

.

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om det er vanlig, men skjedde her under begge graviditeter.

Anonymkode: b6c13...c2f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var hos hudlege i dag, er i uke 34. Legen sa det er helt normalt at føflekkene vokser under svangerskapet samt at man opplever å få en del flere. Det er både det at huden strekkes og hormonelt ble jeg forklart.

Anonymkode: e1689...808

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Jeg var hos hudlege i dag, er i uke 34. Legen sa det er helt normalt at føflekkene vokser under svangerskapet samt at man opplever å få en del flere. Det er både det at huden strekkes og hormonelt ble jeg forklart.

Anonymkode: e1689...808

Tusen takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...