Gå til innhold

Hundekjøring - dyreplageri

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hundekjøring - dyreplageri

Finnmarksløpet dyreplageri.
Rart at ikke dyrebeskyttelsen aksjonerer mot galskapen som nå foregår i Finnmark. Hundene blir presset til dem legger seg langflat, hundeeier presser dem så igang med alskens metoder, dette er brudd på lover om beskyttelse av dyr. Må si jeg blir kvalm av å se en feit hundekjører stå bakpå sleden som en tyrann og presse hundene til dem nesten er død.

Jeg selv mener hundeløpet bør opphøre, det kan så erstattes av langløp med snøscooter.

Anonymkode: ba9c4...929

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi noterer oss ditt syn.

Anonymkode: b8178...857

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det er faktisk bare vi mennesker som trives med latskap, immobilitet, overvekt, fedme, undestimulering og å ikke ha en grunn til å gjøre noen ting. 

Ah well. 

Anonymkode: 8a1ec...a88

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Enda en tråd, hurra.

Før denne også tar helt av, så finnes denne altså; 

Anonymkode: 5151c...f71

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er overhode ikke dyreplageri. Jeg vil derimot si at de hundene som bare ligget som sofahunder dagen lang uten stimuli verken psykisk eller fysisk har noen bedritne hundeeiere som burde kjøpt seg en kosebamse istedenfor, sånn for å sette en motpol. Men hundekjøring er dog ikke dyreplageri.

Anonymkode: 0eff0...05d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Her trengs noe dokumentasjon syns jeg. Men jeg har har aldri tenkt på problematikken og vet svært lite om miljøet som driver med hundekjøring på høyt nivå, så hva vet jeg. Leste jo om det er så hardt for føreren at de sovner stående mens hundene løper gjennom natta. Vinklingen var det var kjipt for da løp hundene langt utenfor løyp en del ganger.

Anonymkode: d9ec0...dd0

AnonymBruker
Skrevet

Voldsomt til mas fra uvitende mennesker…

Anonymkode: 9cd99...f38

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Voldsomt til mas fra uvitende mennesker…

Anonymkode: 9cd99...f38

Helt klart. 

Ts, det holder nå. Du får ikke medhold. 

Anonymkode: 75a90...c4e

• Liker 1
Skrevet

Nå er ikke toppidrett sundt for hverken dyr eller mennesker. Men jeg tipper hunder som brukes i hundesport er lykkeligere enn hunder som holdes i passivt fangenskap rundt omkring hos folk som knapt har tid til å lufte de.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ok dere følger med på, kjenner noen , eller holder på med Finnmarksløp selv å forstå. 🤓

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ok dere følger med på, kjenner noen , eller holder på med Finnmarksløp selv å forstå. 🤓

Spørsmålet er vel heller om du gjør ts? Siden du så bombastisk og uvitende slenger rundt deg med synspunkter i hi, når det er ganske tydelig at du aldri har vært i kontakt med miljøet. Jeg kjenner personlig til 2 som tidligere har vært med, begge har vunnet tidligere løp, og at de skal ligsom bedrive eller har bedrevet noe form for dyremishandling må være tidenes spøk, så idiotisk at det ikke taes seriøst. Dyremishandling er en ganske alvorlig anklagelse, det er mangen dyr som lider og mennesker som driver med ondskapsfull og respektløs behandling av dyr er intet mindre enn det laveste av det laveste omtrent. Å beskylde hundekjørere i et såpass seriøst løp som Finnmarksløpet for dyremishandling er å undergrave både hundemiljøet, hunderasene som deltar (for nei det er ikke chihuahua som er med her, det er hunderaser som er trekkhunder), og betydningen av dyremishandling! Å slenge rundt seg med "dyremishandling" bare fordi en hunderase blir brukt i en hundesport hvor hunderasen får ut sitt potensiale er å utvanne begrepet dyremishandling på alle måter. Du må selvsagt få mene hva du vil, men nå er heldigvis den norske loven ganske så uenig med deg selvsagt. 

Anonymkode: 0eff0...05d

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde trekkhunder og slede da jeg vokste opp, de ble helt ville omtrent når foreldrne mine kom med selene til dem, de hundene elsket å trekke. Når vi aka med akebrett så holdt vi fast i bandet til hunden og den spurta over jordet så fort at hele akebrettet gikk rundt. De hundene ble aldri presset til noe som helst, tvert om så hadde de det ikke bra når de ikke fikk brukt seg. 

Anonymkode: d81f2...881

• Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...