AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #1 Skrevet 18. mars 2022 Jeg har tenkt en stund på å søke meg inn som assistent i barnehage. Jeg har ingen utdanning utenom VGS, men lang erfaring som BPA + at jeg har to barn. Hva syens du er det beste med jobben? Hva er utfordrende? Tenker at det sikkert er behov for flere ansatte mange steder. Jeg bor på Jessheim. Bør jeg bare søke via f.eks Finn, eller være mer frempå? Tenker en 60-80 % stilling. Bør det gå greit, eller er hovedregelen at man jobber 100%? Vurderer å beholde en bruker jeg har (som BPA) med hvilende nattevakt to ganger i uka, og ønsker derfor ikke 100 % stilling i tillegg. Hvordan er lønnen? Fastlønn eller timelønn? Anonymkode: 1aa1e...966
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #2 Skrevet 18. mars 2022 Tror du får raskt jobb. De trenger alltid nye ansatte i barnehage. Anonymkode: ce3d6...4fb
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #3 Skrevet 19. mars 2022 Jeg jobber i barnehage. Ja, du kan søke via finn.no, men det letteste er egentlig å bare gå innom barnehagene og spør styreren. Da sier du bare at du har lyst å jobbe i barnehage, og gir fra deg cv'en. Husk å forberede deg på mulige oppfølgingsspørsmål i tilfelle hun/han ikke har det for travelt den dagen. Husk også å kle deg passe presentabelt, dvs du kan gjerne ha litt finere klær enn det du antagelig kommer til å bruke på jobb i en barnehage, men ikke alt for formelt. Må helst være lett å se for seg deg på jobb. Anonymkode: 58961...386
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #4 Skrevet 19. mars 2022 Å jobbe i barnehage er helt fantastisk, og veldig slitsomt! Du opplever så mange fantastiske øyeblikk og samspill med barna gjennom dagen, og du blir ordentlig glad i barna. Samtidig er det slitsomt å forholde seg til andre hele dagen og være "på" hele tiden og mangel på bemanning hjelper heller ikke. Lønna kommer jo an på om du får fast stilling eller er tilkallingsvikar. Jeg vet ikke hvordan det er på Jessheim, men her hvor jeg bor må man belage seg på å være tilkallingsvikar før man får fast om man ikke søker en fast stilling på finn og lignende. Jeg vet ikke hvor mye ansiennitet du har, men hvis du jobber som bpa begynner du i alle fall ikke på bar bakke. i barnehage er garantilønn 312 900 i året, etter to år er den på minimum 319 400,-. tariffoversikt Jeg ville gått innom alle barnehagene der du bor, presentert meg og gitt ut cv. Det var slik jeg fikk meg jobb, senere tok jeg barne- og ungdomsarbeider og fikk fast stilling. Lykke til! Anonymkode: 1180d...b08
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå