Norasaka Skrevet 18. mars 2022 #1 Skrevet 18. mars 2022 Hei! Har en veninne. Å har mange grunner til å tro at hun er innenfor det som bekrefter å være psykopat eller narsissisme. Jeg orker ikke forklare bakgrunnen eller enkelte ting for hvorfor jeg tror det, men lurer heller på hvordan en kan oppføre seg som en venn. Hvordan oppfører de seg mot venner? og kan de ha enkelte trekk som er mer synlige enn andre fks at hun har litt empati overfor andre men stadig kommer med nye løgner om ting hun har opplevd/skjedd med henne, for å få oppmerksomhet?
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #2 Skrevet 18. mars 2022 Du sier at du kan definere at hun er narsissist eller psykopat. Da må du jo gjenkjenne disse trekkene hos henne. Samtidig spør du oss om narsissistiske trekk hos en venn? Selvmotsigende. Uansett her er noen. Egoistsik, grandios, lyver, utnytter, danner ikke nære vennskap. Alle relasjoner er transaksjonelle - hva kan narsissisten få ut av det. Trykker deg ned. Snakker stygt om andre for å fremheve seg selv. Personen er utro mot sin partner. Du kommer aldri ordentlig inn på personen. Anonymkode: c85bc...100 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #3 Skrevet 18. mars 2022 43 minutter siden, Norasaka said: Hei! Har en veninne. Å har mange grunner til å tro at hun er innenfor det som bekrefter å være psykopat eller narsissisme. Jeg orker ikke forklare bakgrunnen eller enkelte ting for hvorfor jeg tror det, men lurer heller på hvordan en kan oppføre seg som en venn. Hvordan oppfører de seg mot venner? og kan de ha enkelte trekk som er mer synlige enn andre fks at hun har litt empati overfor andre men stadig kommer med nye løgner om ting hun har opplevd/skjedd med henne, for å få oppmerksomhet? Det beste du kan gjøre er bare å gi opp diagnostiseringen og heller fokusere på ditt eget liv. Du har hverken kunnskaper eller forutsetninger for å diagnostisere andre. Anonymkode: f49b7...654 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #4 Skrevet 18. mars 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det beste du kan gjøre er bare å gi opp diagnostiseringen og heller fokusere på ditt eget liv. Du har hverken kunnskaper eller forutsetninger for å diagnostisere andre. Anonymkode: f49b7...654 Narsissisme er ikke en diagnose. Man kan godt beskrive narsissistiske trekk, uten å være fagfolk. Anonymkode: c85bc...100 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå