Gå til innhold

Brystoperasjon i Oslo - hvor bør jeg gå? Anbefalinger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har etter mange år bestemt meg for å forstørre brystene mine pga to forskjellige størrelser på brystene. Jeg bor i Oslo og ønsker å ta operasjon her. Er det noen her som har erfaring og kan anbefale klinikk? Prøver å søke men det kommer opp så mye forskjellig…

Anonymkode: 12c6d...bca

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fornebuklinikken! Tok silikon der i 2016 - er superfornøyd, og kjenner mange med samme erfaring. Veldig profesjonelle og følte jeg fikk meget god og trygg behandling! 😊

Anonymkode: f44ef...42a

AnonymBruker
Skrevet

Cosmo clinic i Nydalen 🤩 

Anonymkode: b4103...a3c

AnonymBruker
Skrevet

Fornebuklinikken! 

Anonymkode: 67d37...fa1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Fornebuklinikken! Tok silikon der i 2016 - er superfornøyd, og kjenner mange med samme erfaring. Veldig profesjonelle og følte jeg fikk meget god og trygg behandling! 😊

Anonymkode: f44ef...42a

Det følte jeg også i 2013 når jeg tok brystforstørrelse for første gang, men mistet all respekt for dem når jeg fant ut tilfeldig, at mine innlegg var tilbakekalt pga økt fare for en sjelden type brystkreft - dette fant jeg ut i fjor og da hadde innleggene vært tilbakekalt i over 2 år 😱 ..ikke hørt noe fra klinikken, noe jeg synes er meget uprofesjonelt og skuffende. Tviler på at jeg er den eneste…

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det følte jeg også i 2013 når jeg tok brystforstørrelse for første gang, men mistet all respekt for dem når jeg fant ut tilfeldig, at mine innlegg var tilbakekalt pga økt fare for en sjelden type brystkreft - dette fant jeg ut i fjor og da hadde innleggene vært tilbakekalt i over 2 år 😱 ..ikke hørt noe fra klinikken, noe jeg synes er meget uprofesjonelt og skuffende. Tviler på at jeg er den eneste…

Du vet det er frivillig å ta silikon? Der etter dumskap og egne valg. 

Anonymkode: 47652...e52

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Du vet det er frivillig å ta silikon? Der etter dumskap og egne valg. 

Har ikke noe med saken å gjøre. De burde opplyst sin kunde. 

Anonymkode: 1905b...089

• Liker 1
Gjest SaraSpot
Skrevet

Børge Davik på Aleris Frogner. Utrolig fornøyd!

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lang tid måtte dere ha recovery etter operasjon? Jeg jobber hver uke 8-16, og har ikke ferie før om sommeren - ønsker jo ikke å gjøre det i ferien…

Skrevet

Det er mer relevant å anbefale kirurg. 

AnonymBruker
Skrevet
cerruti skrev (2 timer siden):

Det er mer relevant å anbefale kirurg. 

Tar gjerne i mot det!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Har ikke noe med saken å gjøre. De burde opplyst sin kunde. 

Anonymkode: 1905b...089

"Alle" vet at bryst operasjoner ikke er positivt for kroppen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvor lang tid måtte dere ha recovery etter operasjon? Jeg jobber hver uke 8-16, og har ikke ferie før om sommeren - ønsker jo ikke å gjøre det i ferien…

Jeg gjorde løft og reduksjon hos Børge Davik. Kjempefornøyd. Alle de andre klinikkene ville putte inn silikon, men det ville overhodet ikke jeg. Men Børge gjorde det uten. Og nå har jeg kjempefine myke pupper i str 75D. Var tilbake på jobb som spl etter 8 dager. Men jeg kunne få lenger sylmld hvis jeg ville ettersom reduksjon ikke er en kosmetisk operasjon. Man har ikke rett til sykmld ved kosmetiske operasjoner som du skal ta. 

Anonymkode: e45fa...319

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.3.2022 den 9.17):

Jeg gjorde løft og reduksjon hos Børge Davik. Kjempefornøyd. Alle de andre klinikkene ville putte inn silikon, men det ville overhodet ikke jeg. Men Børge gjorde det uten. Og nå har jeg kjempefine myke pupper i str 75D. Var tilbake på jobb som spl etter 8 dager. Men jeg kunne få lenger sylmld hvis jeg ville ettersom reduksjon ikke er en kosmetisk operasjon. Man har ikke rett til sykmld ved kosmetiske operasjoner som du skal ta. 

Tusen takk for fint og utfyllende svar. Hva slags type operasjon et det når du ikke bruker silikon? Er prisen høyere? Vet du noe om betalingsmåte hos Aleris? Tenker på om man må betale hele beløpet med en gang.

Er det realistisk å være tilbake på jobb dag nr 3 etter operasjon tror dere?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tusen takk for fint og utfyllende svar. Hva slags type operasjon et det når du ikke bruker silikon? Er prisen høyere? Vet du noe om betalingsmåte hos Aleris? Tenker på om man må betale hele beløpet med en gang.

Er det realistisk å være tilbake på jobb dag nr 3 etter operasjon tror dere?

Jeg hadde jo store pupper fra før. Så de fjernet 300 gr fra hver pupp og lagde nye og løftet dem. Er 5-6 år siden. De har sunket litt ned og ser egentlig finere it nå enn rett etter Opr. Jeg betalte alt med en gang. Tror det var 45000. Da fikk jeg 10% rabatt pga bekjentskaper. Dag 3 er nok litt tidlig. 

• 9 måneder senere...
Gjest Anonym433
Skrevet (endret)

Fornebuklinikken er flinke til å legge inn innlegg, men når man får problemer, som de fleste får, så blir alt vanskelig. Opplevde meg ikke godt ivaretatt da, ble omtalt som en vanskelig pasient til tross for at jeg hadde en veldig vanlig komplikasjon (hard kapsel). 
Private klinikker er kommersielle virksomheter der fokus kun ligger på å tjene penger. Jeg forstår godt ønsket om å gjøre det, men vil be deg tenke deg godt om. Veldig mange opplever smerter, komplikasjoner og helseplager.

Endret av Anonym433
AnonymBruker
Skrevet
Anonym433 skrev (På 31.12.2022 den 17.27):

Fornebuklinikken er flinke til å legge inn innlegg, men når man får problemer, som de fleste får, så blir alt vanskelig. Opplevde meg ikke godt ivaretatt da, ble omtalt som en vanskelig pasient til tross for at jeg hadde en veldig vanlig komplikasjon (hard kapsel). 
Private klinikker er kommersielle virksomheter der fokus kun ligger på å tjene penger. Jeg forstår godt ønsket om å gjøre det, men vil be deg tenke deg godt om. Veldig mange opplever smerter, komplikasjoner og helseplager.

Jeg hadde planer om å løfte of legge inn litt etter 3 svangerskap og masse amming. Valgte meldte meg inn i gruppa på fb hvor offer for silikon psyke deler sine vonde erfaringer. Etter noen dager skiftet jeg fort mening. Her var jammen mye trist å lese. Og syns det er både skammelig og urovekkende at silikon syke ikke er en godkjent diagnose når tusenvis av kvinner sliter med alvorlige symptomer etter å få innlagt silikon og blir bra når de tar silikonen ut igjen. Har lurt på hvem som bestemmer om en sykdom/tilstand skal bli godkjent som diagnose. Er uansett ikke i tvil om at dette handler om penger. Plastisk kirurgi, da særlig den estetiske retningen, er vel rett bak legemiddelbransjen og sexbransjen når der kommer til å hvordan håve inn mest mulig penger. Og er ikke i tvil om dette henger sammen.

Anonymkode: 18e88...509

AnonymBruker
Skrevet

Spørsmålet er jo hvorvidt de med silikonsyke hadde vært like syke uten. Er det ikke forsket på og dokumentert at de med silikon generelt sliter mer? Hvordan kan en innpakket protese utløse så mye? 
Jeg har selv diverse plager og har silikon. 

Anonymkode: 28844...684

• 1 måned senere...
Gjest Anonym433
Skrevet (endret)

Det er vanskelig å vite eksakt hva silikon gjør av skade for kroppen ettersom det forskes lite på det. Hvem har økonomisk interesse i at denne industrien stanses? 
Men visse plager er udiskutable, som hard kapsel, silikon som sprekker, vonde nakker etc og det kan være vondt nok. Samt at man havner i en karusell med stadig korreksjoner, bytte av innlegg etc Jeg hadde aldri lagt inn om jeg hadde blitt fortalt alt dette. 

Endret av Anonym433

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...