Gå til innhold

Hadde deres barn syntes at dette var ubehagelig (ang overnatting)?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har nettopp kjøpt et gammelt hus som vi har leid av familien til min mann i 10 år. Pga at vi bare har leid, så har vi bare tatt litt lett oppussing. Vi har tre barn og huset har tre soverom. To soverom er i andre etasje (et er nede).  Barna ville etter hvert ikke dele rom, så det endte med at jeg og mannen flyttet senga vår ut i «gangen» mellom soverommene. Er god plass til en seng der da gangen er firkantet. Og siden da har vi sovet der. Og det har gått helt greit. Overnattingsbesøk har ikke brydd seg. Noen syns også det har vært trygt at vi har vært så tett på. Men, nå blir yngste 11 år, og jeg syns det begynner å bli litt «rart». At vi sover der og at de må forbi oss på morgenen. Jeg lurer på om overnattingsbesøk syns det er ubehagelig, og er redd for at de skal syntes det.  Min datter har ikke sagt noe om det, og jeg har ikke spurt. Hadde deres barn syntes det ville vært ubehagelig å måtte gå forbi foreldrene som sover/ligger i senga på morgenen? 
Vi skal forresten dele opp det ene soverommet nå, slik at vi får nok soverom til alle, nå som vi eier huset.  Men, det vil ta litt tid før vi får dette på plass og helt i orden. Og min datter vil ha overnatting ofte🙈

Anonymkode: 7e18e...dd7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gjør ingenting. Jeg vokste opp med foreldre som hadde soverom utenfor vårt rom ettersom huset var bygget slik. Når jeg ble eldre hadde de soverom på stua, bak en bokhylle. 

Jeg og mine søsken har aldri tenkt over det eller fått kommentarer på det. 

Anonymkode: ada20...569

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan ikke de andre barna dele rom, de gangene dere har overnatting? Slik at dere alle får stuet dere inn på et rom hver. Uansett, hvorfor tillater dere at alle ungene har et rom hver når dere tydelig ikke har plass enda? Jeg hadde sagt at de to yngste som har minst overnatting, får dele rom frem til det nye rommet er på plass. 

Anonymkode: b772a...2ed

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja, dette ville jeg og min 11-åring synes var veldig rart… Hadde ikke selv følt meg helt bekvem med å ligge i gangen om overnattingsgjesten plutselig kom forbi på vei til do på natta. Og om jeg synes det er ubekvemt, så tipper jeg en 11-åring i alle fall ville syntes det. 

Anonymkode: 6253b...ae2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge dere ikke ligger og har dere på morrakvisten, med barn som må snike seg imellom, ser jeg ikke problemet med det. Ikke overalt i verden man er velsignet med egne rom til alle. Synes dette var en rar problemstilling, jeg. Alternativet kunne selvsagt være at dere foreldre eller eldste barnet fikk soverommet som er ledig nede (hvis jeg forstår det riktig så er det et ledig soverom nede?)

Anonymkode: 02cfe...661

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det går ikke an å sette opp en enkel skillevegg så dere ikke er så synlige? Men uansett, jeg hadde kanskje tenkt at det var litt rart om jeg var barn og dro på overnatting til noen hvor foreldrene lå på gangen, men hadde ikke hengt meg opp i det. Jeg hadde nok bare tenkt at "sånn er det ikke hjemme, men sånn er det her". 

Skal dere ordne med et ekstra soverom, så er det jo ikke noe stress. Da kan datteren bare si til overnattingsbesøket at mamma og pappa sover i gangen akkurat nå fordi det ikke er nok soverom til alle, men at det skal bygges et soverom til snart. 

Anonymkode: c68a3...5f0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

En venninne hadde det sånn.. man måtte gjennom foreldrenes rom for å komme til hennes.. husker jeg ikke likte å overnatte der, men turte ikke si noe. Jeg våknet ofte tidlig, men turte da ikke stå opp.. 🙈😅

Anonymkode: 22037...c56

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor kan ikke de andre barna dele rom, de gangene dere har overnatting? Slik at dere alle får stuet dere inn på et rom hver. Uansett, hvorfor tillater dere at alle ungene har et rom hver når dere tydelig ikke har plass enda? Jeg hadde sagt at de to yngste som har minst overnatting, får dele rom frem til det nye rommet er på plass. 

Anonymkode: b772a...2ed

Det er yngste som blir 11 år nå. De to eldste er gutt og jente og vil ikke være på samme rom. Vi tillater at de har et rom hver da det overhodet ikke fungerte at de delte rom. Ble masse styr om natta og masse krangling. 

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Så lenge dere ikke ligger og har dere på morrakvisten, med barn som må snike seg imellom, ser jeg ikke problemet med det. Ikke overalt i verden man er velsignet med egne rom til alle. Synes dette var en rar problemstilling, jeg. Alternativet kunne selvsagt være at dere foreldre eller eldste barnet fikk soverommet som er ledig nede (hvis jeg forstår det riktig så er det et ledig soverom nede?)

Anonymkode: 02cfe...661

Er ikke ledig soverom nede. Der har eldste rom. 

TS

AnonymBruker
Skrevet

Hadde det vært mulig med et enkelt forheng eller noe som gjør at dere er litt mer skjermet? Det er jo ikke allverdens som skal til, for at det skal føles mindre intimt.

Jeg er kanskje mer privat av meg enn mange, men for meg hadde det vært ubehagelig, både i rollen som barnet og forelder. (Men det er klart - litt ubehag i livet må man jo bare akseptere og leve med, veldig traumatisk er det jo ikke)

Anonymkode: 9800a...52e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Det går ikke an å sette opp en enkel skillevegg så dere ikke er så synlige? Men uansett, jeg hadde kanskje tenkt at det var litt rart om jeg var barn og dro på overnatting til noen hvor foreldrene lå på gangen, men hadde ikke hengt meg opp i det. Jeg hadde nok bare tenkt at "sånn er det ikke hjemme, men sånn er det her". 

Skal dere ordne med et ekstra soverom, så er det jo ikke noe stress. Da kan datteren bare si til overnattingsbesøket at mamma og pappa sover i gangen akkurat nå fordi det ikke er nok soverom til alle, men at det skal bygges et soverom til snart. 

Mtp at vi nå skal ordne så det blir et ekstra soverom, så styrer vi ikke med en skillevegg. Tror kanskje ikke vi hadde fått plass til det heller. Men, et ekstra rom er rundt hjørnet nå heldigvis. Regner med å ha det klart før sommeren. 

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Mtp at vi nå skal ordne så det blir et ekstra soverom, så styrer vi ikke med en skillevegg. Tror kanskje ikke vi hadde fått plass til det heller. Men, et ekstra rom er rundt hjørnet nå heldigvis. Regner med å ha det klart før sommeren. 

TS

Beklager, mente en enkel, billig skjermveg. Eller et oppheng av noe slag. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Beklager, mente en enkel, billig skjermveg. Eller et oppheng av noe slag. 

Ja, enig. Kan feks henge gardiner fra taket i skinne. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ja, enig. Kan feks henge gardiner fra taket i skinne. 

Ja, det går jo ann så lenge. Skal se på muligheter for det. 

TS

Skrevet

Da jeg var barn overnattet jeg ofte hos min bestevenninne. Der følte jeg meg så hjemme at jeg gjerne kunne finne på å gå inn på soverommet for å vekke mammaen hennes for å spørre om jeg kunne få frokost. (Jeg var morgenfugl allerede da, så det var ikke slik at hun sov til langt på dag). Når vi kom i tenårene ble det ikke like naturlig lengre

Skrevet

Jeg hadde hengt opp et forheng eller noe. Min 10 åring hadde syntes det var ubehagelig å måtte gå forbi noen andres foreldre slik. Hun hadde ikke overnattet der.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

TS

Ja, da får 11åringen pent holde ut. 

Anonymkode: 4bb88...3f6

AnonymBruker
Skrevet
Wanheda skrev (6 minutter siden):

Da jeg var barn overnattet jeg ofte hos min bestevenninne. Der følte jeg meg så hjemme at jeg gjerne kunne finne på å gå inn på soverommet for å vekke mammaen hennes for å spørre om jeg kunne få frokost. (Jeg var morgenfugl allerede da, så det var ikke slik at hun sov til langt på dag). Når vi kom i tenårene ble det ikke like naturlig lengre

Hun må ha hatet å ha deg på overnatting 😅😅😂

• Liker 4
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Gjett om! 🤣  

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Synes det høres koselig ut jeg. Håper vennene til barna mine blir like husvarme 🥰

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...