AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #1 Skrevet 18. mars 2022 Jeg hadde en vekt før som var så bra at dersom jeg var på diett, så kunne jeg følge vekttapet nøyaktig fra dag til dag. Alltid 50-100g tap akkurat som kaloritellingen tilsa. Men så gjorde jeg den store feilen og kjøpte Beurer BF700, som det viser seg at har flere kg i feilmargin selv om veiingene er tatt sekunder etter hverandre. Kastet den gamle velten da jeg fornøyd ventet på at den dyre «smart»-vekten skulle komme i posten. Den jeg hadde før er ikke i produksjon lenger (det var en helt enkel en fra chlas olsson med to desimaler) og jeg orker ikke å gjøre enda et bomkjøp. Kan noen anbefale en nøyaktig baderomsvekt? Prøver å finne en med under 100g feilmargin. Helst mindre. Anonymkode: 5692e...309
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #2 Skrevet 18. mars 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg hadde en vekt før som var så bra at dersom jeg var på diett, så kunne jeg følge vekttapet nøyaktig fra dag til dag. Alltid 50-100g tap akkurat som kaloritellingen tilsa. Men så gjorde jeg den store feilen og kjøpte Beurer BF700, som det viser seg at har flere kg i feilmargin selv om veiingene er tatt sekunder etter hverandre. Kastet den gamle velten da jeg fornøyd ventet på at den dyre «smart»-vekten skulle komme i posten. Den jeg hadde før er ikke i produksjon lenger (det var en helt enkel en fra chlas olsson med to desimaler) og jeg orker ikke å gjøre enda et bomkjøp. Kan noen anbefale en nøyaktig baderomsvekt? Prøver å finne en med under 100g feilmargin. Helst mindre. Anonymkode: 5692e...309 Det finnes ikke. Om om det hadde det, så hvordan ville du håndtert at du drakk et glass vann? Eller gikk på do? Anonymkode: a6531...43b
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #3 Skrevet 18. mars 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det finnes ikke. Om om det hadde det, så hvordan ville du håndtert at du drakk et glass vann? Eller gikk på do? Anonymkode: a6531...43b Finnes ikke? Hvordan klarer da industrien å måle hvor mye som f.eks går oppi eskene? Det finnes vekter med så godt som 0 i feilmargin. Om du må vite det. Når jeg skal shredde noen kilo så sulteforer jeg med kun kalorier fra fett og protein og spiser nøyaktig det samme hver dag. Veier meg på morgenen etter jeg har vært på do. Det har funket før, så det er ingen grunn til at det ikke skal funke nå. 100g feilmargin er det jeg trenger, og jeg har hatt en vekt som hadde det så jeg vet at det finnes. Har gått med 10 kg på 100 dager på denne måten før, med jevnt 100g vekttap hver eneste dag som kunne måles med +/- 100g i margin Anonymkode: 5692e...309 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #4 Skrevet 18. mars 2022 Da har jeg kanskje funnet det jeg leter etter. Har funnet et merke som brukes på sykehus og som lover +/- 0,1kg feilmargin ifølge produktbladet. Det eneste dumme er at jeg ikke finner så mange brukeromtaler. Legger link her i tilfelle fler leter etter det samme, og kan gi et review når jeg har fått den. https://www.vekt1.no/produkter/medisinske-vekter/badevekt/elegant-badevekt-glass-mgd Anonymkode: 5692e...309
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #5 Skrevet 18. mars 2022 Bare fordi vekten er bra så kommer ikke kroppen din til å følge en rett linje nedover mtp kaloriunderskudd. Du vil fluktuere, men det er kroppen sin skyld og ikke vekta. Anonymkode: 06d24...27f
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #6 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Bare fordi vekten er bra så kommer ikke kroppen din til å følge en rett linje nedover mtp kaloriunderskudd. Du vil fluktuere, men det er kroppen sin skyld og ikke vekta. Anonymkode: 06d24...27f Det er jo nettopp denne fluktureringen man vil se, og IKKE vektens egen variasjon. Jeg forstår ts godt, ønsker meg det selv. Anonymkode: 41a18...9a1 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #7 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Da har jeg kanskje funnet det jeg leter etter. Har funnet et merke som brukes på sykehus og som lover +/- 0,1kg feilmargin ifølge produktbladet. Det eneste dumme er at jeg ikke finner så mange brukeromtaler. Legger link her i tilfelle fler leter etter det samme, og kan gi et review når jeg har fått den. https://www.vekt1.no/produkter/medisinske-vekter/badevekt/elegant-badevekt-glass-mgd Anonymkode: 5692e...309 Hvor ser du at den er så nøyaktig? Anonymkode: 41a18...9a1
neon_sun Skrevet 19. mars 2022 #8 Skrevet 19. mars 2022 Jeg har veldig god erfaring med fitbit Aria Den har vært nøyaktig hele veien, er ikke for dyr og enkel og grei i bruk 😊
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #9 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Hvor ser du at den er så nøyaktig? Anonymkode: 41a18...9a1 I manualen. Jeg lastet den ned fra produsentens nettside. Anonymkode: 5692e...309
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #10 Skrevet 19. mars 2022 neon_sun skrev (41 minutter siden): Jeg har veldig god erfaring med fitbit Aria Den har vært nøyaktig hele veien, er ikke for dyr og enkel og grei i bruk 😊 Jeg ser at mange brukere på nettet mener at feilmarginen på den er 300-500g Anonymkode: 5692e...309
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #11 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Det er jo nettopp denne fluktureringen man vil se, og IKKE vektens egen variasjon. Jeg forstår ts godt, ønsker meg det selv. Anonymkode: 41a18...9a1 Ja, nettopp dette. Tipper vedkommende som kom inn bare for å avspore tråden er tjukk og bitter, og føler seg truet av at andre går strategisk frem for å gå ned i vekt. Anonymkode: 5692e...309
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #12 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Ja, nettopp dette. Tipper vedkommende som kom inn bare for å avspore tråden er tjukk og bitter, og føler seg truet av at andre går strategisk frem for å gå ned i vekt. Anonymkode: 5692e...309 😂😂 Nei. Jeg tror vedkommende går på en kraftig smell om hn knekker sammen for litt fluktuering på 0,5kg. Anonymkode: 06d24...27f 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #13 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Det finnes ikke. Om om det hadde det, så hvordan ville du håndtert at du drakk et glass vann? Eller gikk på do? Anonymkode: a6531...43b Da ville vekten fortsatt vist akkurat hva man veier, med det vannglasset innabords og med eller uten mageinnhold. Nøyaktig vekt er nøyaktig vekt, der og da. AnonymBruker skrev (10 timer siden): Bare fordi vekten er bra så kommer ikke kroppen din til å følge en rett linje nedover mtp kaloriunderskudd. Du vil fluktuere, men det er kroppen sin skyld og ikke vekta. Anonymkode: 06d24...27f Ser ikke hva det har med saken å gjøre? AnonymBruker skrev (4 minutter siden): 😂😂 Nei. Jeg tror vedkommende går på en kraftig smell om hn knekker sammen for litt fluktuering på 0,5kg. Anonymkode: 06d24...27f Jeg kutter vekt til konkurranser. Er jeg 100 gram over blir jeg disket. Hvis vekten har en feilmargin på 0,5 kilo må jeg kutte 0,5 kilo ekstra for sikkerhets skyld, men risikerer da å ha kuttet en hel kilo for mye. Det er mange grunner til å ønske seg en nøyaktig vekt. Anonymkode: 539f6...5c5
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #14 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Da ville vekten fortsatt vist akkurat hva man veier, med det vannglasset innabords og med eller uten mageinnhold. Nøyaktig vekt er nøyaktig vekt, der og da. Ser ikke hva det har med saken å gjøre? Jeg kutter vekt til konkurranser. Er jeg 100 gram over blir jeg disket. Hvis vekten har en feilmargin på 0,5 kilo må jeg kutte 0,5 kilo ekstra for sikkerhets skyld, men risikerer da å ha kuttet en hel kilo for mye. Det er mange grunner til å ønske seg en nøyaktig vekt. Anonymkode: 539f6...5c5 Da bør du jo ønske deg samme vekt som konkurransen bruker. Det hjelper jo ikke om de bruker en annen vekt enn deg. Anonymkode: 06d24...27f
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #15 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Da bør du jo ønske deg samme vekt som konkurransen bruker. Det hjelper jo ikke om de bruker en annen vekt enn deg. Anonymkode: 06d24...27f Om målingen din er sann og nøyaktig så er det akkurat det den gjør. Du vet at leger har vekter som er så nøyaktige at det i praksis er 0 feilmargin? Og de kan bruke disse til å måle eksakt dose av medisiner, uansett om pasienten er en baby på 3 kg eller en mann på 300 kg. Nøyaktige vekter finnes. 100g feilmargin er levelig til mitt bruk siden de legen har koster over 10.000 kr. Men jeg ønsker altså å identifisere en vekt som ikke har større feilmargin enn det. Anonymkode: 5692e...309
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #16 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Om målingen din er sann og nøyaktig så er det akkurat det den gjør. Du vet at leger har vekter som er så nøyaktige at det i praksis er 0 feilmargin? Og de kan bruke disse til å måle eksakt dose av medisiner, uansett om pasienten er en baby på 3 kg eller en mann på 300 kg. Nøyaktige vekter finnes. 100g feilmargin er levelig til mitt bruk siden de legen har koster over 10.000 kr. Men jeg ønsker altså å identifisere en vekt som ikke har større feilmargin enn det. Anonymkode: 5692e...309 Jeg er klar over at nøyaktige vekter finnes, jeg har jobbet med de. Det hadde vært enklere om du hadde presisert i HI at du ønsket en for konkurranse, det er ekstremt mange slankere her inne som er helt opphengt i vekta og hvert minste gram som fluktuerer freaker de ut. Anonymkode: 06d24...27f
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #17 Skrevet 20. mars 2022 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jeg er klar over at nøyaktige vekter finnes, jeg har jobbet med de. Det hadde vært enklere om du hadde presisert i HI at du ønsket en for konkurranse, det er ekstremt mange slankere her inne som er helt opphengt i vekta og hvert minste gram som fluktuerer freaker de ut. Anonymkode: 06d24...27f Men du kunne jo bare ignorert tråden i stedet for å kverulere over spørsmålets relevans dersom du uansett ikke skulle svare på selve spørsmålet? Anonymkode: 5692e...309
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #18 Skrevet 20. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 19.3.2022 den 17.22): Jeg er klar over at nøyaktige vekter finnes, jeg har jobbet med de. Det hadde vært enklere om du hadde presisert i HI at du ønsket en for konkurranse, det er ekstremt mange slankere her inne som er helt opphengt i vekta og hvert minste gram som fluktuerer freaker de ut. Anonymkode: 06d24...27f Så du bestemmer at en som driver med fitness konkurranser har lov til å ønske en nøyaktig vekt, mens andre ikke har det? Anonymkode: 41a18...9a1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå