AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #1 Skrevet 18. mars 2022 Ungdommen vår ble mobbet på skolen, vi meldte fra og skolen reagerte meget kraftig mot de som mobbet. Resultatet ble at de utestengte han, og blokkerer han fra SoMe. Veldig vanskelig når de har felles venner. I kveld var sønnen min ute sammen med en kompis.. de som utestenger er også venn med denne kompisen, de henger seg på han og ignorerer min sønn. Dette resulterer med at han sender sms : hent meg. han har utviklet skolevegring etter dette. Er deprimert og får nå oppfølging på BUP. helvetes drittunger!! kunne tatt en ene og dengt den andre med.. sønnen vår ligger mye i senga, sover dårlig og spiser dårlig. Han er nedstemt. 2 år igjen på ungdomsskolen, og vi vet ikke våre arme råd. å bytte skole betyr å flytte, si opp jobbene våre og selge huset. Vi har flere barn som trives godt her. Helsesøster, bup og skolen er i bildet men føler det ikke skjer noe. vi sitter på møter å snakker om hvordan han har det, men tiltakene uteblir. Dette er ekstremt tungt! Har kontaktet en sosial lærer som jobber på videregående og bedt om et møte med han neste uke. Vi trenger hjelp fra noen som kan se løsninger og muligheter. Han ville stille opp. Dette er tøffe ting å stå i. Synes veldig synd på gutten min. Humøret kan være bra, så snur det og han er i kjelleren på en time. går konstant med bekymring Anonymkode: 8be26...70b 23
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #2 Skrevet 18. mars 2022 Har dere familie en annen plass? Kunne han bodd med de? Og kommet hjem i helgene? Anonymkode: 66b72...bfe 3
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #3 Skrevet 18. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har dere familie en annen plass? Kunne han bodd med de? Og kommet hjem i helgene? Anonymkode: 66b72...bfe Nei, vi har dessverre ikke det. Han er også så avhengig av vår støtte nå at det hadde vært uaktuelt. vi har tenkt tanken hjemmeskole. Men skjønner ikke hvordan vi skal få til det når vi begge er på jobb Anonymkode: 8be26...70b
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #4 Skrevet 18. mars 2022 Mulighet for å bytte skole, eller faktisk ta valget om å flytte bort? Dessverre, pga sosialemedier, er det ikke alltid at det løser seg heller ved flytting. Prøvd samtaler med foreldre og barn? Evt konfliktrådet? Anonymkode: 50fad...466 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #5 Skrevet 18. mars 2022 Uff, for en trist situasjon. Er det mulig å bytte skole, dersom flytting ikke er aktuelt? Anonymkode: 7b851...05c
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #6 Skrevet 18. mars 2022 Konfliktrådet anbefales ikke - det kan gjøre vondt verre fordi det ikke har noen konsekvenser og man ikke har kontroll. Å blottlegge seg der kan føre til at ting eskalerer. Anbefaler deg å ringe Statsforvalteren i fylket du bor i. Anonymkode: f9372...1b7 4
Polly Ester Skrevet 18. mars 2022 #7 Skrevet 18. mars 2022 Dette er helt forferdelig og jeg syns så synd på både gutten deres og resten av familien. Går det an å ta kontakt med mobbeombudet? Jeg vet ikke hvor i landet dere er, men her er link til mobbeombudet i Oslo: https://www.oslo.kommune.no/skole-og-utdanning/elevenes-velferd/mobbeombudet/
Gjest Bullabu Skrevet 18. mars 2022 #8 Skrevet 18. mars 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ungdommen vår ble mobbet på skolen, vi meldte fra og skolen reagerte meget kraftig mot de som mobbet. Resultatet ble at de utestengte han, og blokkerer han fra SoMe. Veldig vanskelig når de har felles venner. I kveld var sønnen min ute sammen med en kompis.. de som utestenger er også venn med denne kompisen, de henger seg på han og ignorerer min sønn. Dette resulterer med at han sender sms : hent meg. han har utviklet skolevegring etter dette. Er deprimert og får nå oppfølging på BUP. helvetes drittunger!! kunne tatt en ene og dengt den andre med.. sønnen vår ligger mye i senga, sover dårlig og spiser dårlig. Han er nedstemt. 2 år igjen på ungdomsskolen, og vi vet ikke våre arme råd. å bytte skole betyr å flytte, si opp jobbene våre og selge huset. Vi har flere barn som trives godt her. Helsesøster, bup og skolen er i bildet men føler det ikke skjer noe. vi sitter på møter å snakker om hvordan han har det, men tiltakene uteblir. Dette er ekstremt tungt! Har kontaktet en sosial lærer som jobber på videregående og bedt om et møte med han neste uke. Vi trenger hjelp fra noen som kan se løsninger og muligheter. Han ville stille opp. Dette er tøffe ting å stå i. Synes veldig synd på gutten min. Humøret kan være bra, så snur det og han er i kjelleren på en time. går konstant med bekymring Anonymkode: 8be26...70b Ta en prat med hver av foreldrene personlig, så med hver og en av ungdommene personlig. Få i et møte. Få de til å innse hva de gjør.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #9 Skrevet 18. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 18.3.2022 den 20.49): Mulighet for å bytte skole, eller faktisk ta valget om å flytte bort? Dessverre, pga sosialemedier, er det ikke alltid at det løser seg heller ved flytting. Prøvd samtaler med foreldre og barn? Evt konfliktrådet? Anonymkode: 50fad...466 Foreldrene er rasende på meg fordi vi varslet skolen om mobbingen, og de slo så hardt ned på det. Mødrene til disse guttene har slettet meg fra alle sosiale medier, og nekter barna sine til ha ha noe med vår sønn å gjøre. Vanskelig når de går i samme klasse og har felles venner. det er snakk om 2 år til på skolen. å flytte er ikke aktuelt og skolebytte går ikke da det er for lang avstand og ikke bussforbindelser. Ba kommunen om evt taxi men det var ikke aktuelt. Nå må vi få han på beina igjen og få han frisk fra depresjonen. Men skjønner ikke helt hvordan vi skal klare det når det er skolen som er problemet Bullabu skrev (På 18.3.2022 den 20.57): Ta en prat med hver av foreldrene personlig, så med hver og en av ungdommene personlig. Få i et møte. Få de til å innse hva de gjør. Det er det jeg har lyst til. I regi av sosiallærer og skolen, men er redd det skal eskalere enda mer. Må høre hva de sier på møte neste uke Anonymkode: 8be26...70b 11
Gjest Bullabu Skrevet 18. mars 2022 #10 Skrevet 18. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 18.3.2022 den 21.00): Det er det jeg har lyst til. I regi av sosiallærer og skolen, men er redd det skal eskalere enda mer. Må høre hva de sier på møte neste uke Anonymkode: 8be26...70b Hva med å oppsøke ungdommen, en og en Kun du. Da blir det enda mer personlig liksom, dette hadde lønt seg mer. AnonymBruker skrev (På 18.3.2022 den 20.59): Foreldrene er rasende på meg fordi vi varslet skolen om mobbingen, og de slo så hardt ned på det. Mødrene til disse guttene har slettet meg fra alle sosiale medier, og nekter barna sine til ha ha noe med vår sønn å gjøre. Vanskelig når de går i samme klasse og har felles venner. det er snakk om 2 år til på skolen. å flytte er ikke aktuelt og skolebytte går ikke da det er for lang avstand og ikke bussforbindelser. Ba kommunen om evt taxi men det var ikke aktuelt. Nå må vi få han på beina igjen og få han frisk fra depresjonen. Men skjønner ikke helt hvordan vi skal klare det når det er skolen som er problemet Anonymkode: 8be26...70b Ble foreldrene rasende på deg???? Er det muuulig, jeg ville tatt en tlf personlig til de ASAP og forklart hvordan din sønn har det, kom deg frem i lyset nå, kjemp for din sønn! Ta den telefonen nå til foreldrene!!
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #11 Skrevet 18. mars 2022 Her hører vi jo bare en side av saken. Hadde vi spurt de mødrene som har blokkert på SoMe så hadde men sikkert fått noen begrunnelser på hvorfor de har gjort det. Anonymkode: 6e745...1e9 2 1
Gjest Bullabu Skrevet 18. mars 2022 #12 Skrevet 18. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 18.3.2022 den 20.47): Nei, vi har dessverre ikke det. Han er også så avhengig av vår støtte nå at det hadde vært uaktuelt. vi har tenkt tanken hjemmeskole. Men skjønner ikke hvordan vi skal få til det når vi begge er på jobb Anonymkode: 8be26...70b Hør med nav om du kunne fått noe form for pleiepenger...og du: IKKE GJEM DEG bak noe nå....er redd han kan bli for deprimert, ta de telefonene! Det går sikkert greit. Om foreldrene ikke svarer, prøv å kontakt deres foreldrene igjen! Gjør noe! Tenk tilbake på da du gikk gravid, og sikkert lovte deg selv å beskytte han, slik som vi alle gravide har tenkt.... AnonymBruker skrev (På 18.3.2022 den 21.11): Her hører vi jo bare en side av saken. Hadde vi spurt de mødrene som har blokkert på SoMe så hadde men sikkert fått noen begrunnelser på hvorfor de har gjort det. Anonymkode: 6e745...1e9 Ja men da er hun i dialog ihvertfall! Kan ikke gå og synse her.....
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #13 Skrevet 18. mars 2022 Bullabu skrev (På 18.3.2022 den 21.06): Ble foreldrene rasende på deg???? Er det muuulig, jeg ville tatt en tlf personlig til de ASAP og forklart hvordan din sønn har det, kom deg frem i lyset nå, kjemp for din sønn! Ta den telefonen nå til foreldrene!! Har prøvd ringe de men de svarer ikke. Går rett forbi meg på butikken uten å hilse. Bare snur seg bort Bullabu skrev (På 18.3.2022 den 21.12): Hør med nav om du kunne fått noe form for pleiepenger...og du: IKKE GJEM DEG bak noe nå....er redd han kan bli for deprimert, ta de telefonene! Det går sikkert greit. Om foreldrene ikke svarer, prøv å kontakt deres foreldrene igjen! Gjør noe! Tenk tilbake på da du gikk gravid, og sikkert lovte deg selv å beskytte han, slik som vi alle gravide har tenkt.... Det er isfront og raseri fra de mødrene mot meg. Som at det er min feil at skolen slo hardt ned på mobbingen? Vært mye styr med disse foreldrene, de er i konflikt med flere foreldre. vil gjerne snakke med de, men helst vis skolen under ryddige former. skolen sier det er umulig da disse foreldrene er svært vanskelig. Anonymkode: 8be26...70b
Gjest Bullabu Skrevet 18. mars 2022 #14 Skrevet 18. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 18.3.2022 den 21.14): Har prøvd ringe de men de svarer ikke. Går rett forbi meg på butikken uten å hilse. Bare snur seg bort Anonymkode: 8be26...70b Ja men da bør du gå etter, gå foran og stopp de.....de er veldig uansvarlige de foreldrene som ikke klarer å være voksen nok til å føre en voksen samtale med noen, sjokkert og rystet jeg. Jeg kan hjelpe deg, om du vil, dette er helt sjokkerende.....stor klem AnonymBruker skrev (På 18.3.2022 den 21.17): Det er isfront og raseri fra de mødrene mot meg. Som at det er min feil at skolen slo hardt ned på mobbingen? Vært mye styr med disse foreldrene, de er i konflikt med flere foreldre. vil gjerne snakke med de, men helst vis skolen under ryddige former. skolen sier det er umulig da disse foreldrene er svært vanskelig. Anonymkode: 8be26...70b Sier skolen det er umulig?? Hva er dette slags ledelse fra de? Du må kreve at de fisker inn de foreldre på møte
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #15 Skrevet 18. mars 2022 Bullabu skrev (På 18.3.2022 den 21.19): Sier skolen det er umulig?? Hva er dette slags ledelse fra de? Du må kreve at de fisker inn de foreldre på møte Vet ikke hvorfor de sier det. Men det kan tenkes at de mødrene har vært utfordrende fra skolen sin side. men hvis ppt og bup bidrar på er slikt møte med foreldrene kan det hjelpe. Bullabu skrev (På 18.3.2022 den 21.17): Ja men da bør du gå etter, gå foran og stopp de.....de er veldig uansvarlige de foreldrene som ikke klarer å være voksen nok til å føre en voksen samtale med noen, sjokkert og rystet jeg. Jeg kan hjelpe deg, om du vil, dette er helt sjokkerende.....stor klem Det ene barnet til denne moren ble skadet i en ulykke for noen mnd siden. Hun la ut status fra sykehuset på fb siden til klassen. Alle skrev god bedring til gutten. Hun trykte hjerte på alle meldingene bortsett fra min. det sier litt om hvordan de er. Ikke enkelt Anonymkode: 8be26...70b 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #16 Skrevet 18. mars 2022 Er det mulig å bytte klasse? Ofte flere klasser på samme trinn på ungdomsnivået i vårt område i alle fall. Anonymkode: 107db...f04 1
Gjest Bullabu Skrevet 18. mars 2022 #17 Skrevet 18. mars 2022 (endret) Ok, men hadde det vært meg, vet du hva jeg hadde gjort da? Da hadde jeg troppet opp hos skolens ledelse og FORLANGET AT DE HADDE TATT FORELDRENE PÅ MØTE, KREV DIN RETT, BANK I BORDET, START MANDAGSMORGEN! DETTE MÅ VÆRE FØRSTEPRIORITET. DRESS DEG FINT, KJEMP DIN KAMP, TENK AT INGEN SKAL STOPPE DEG, RETTFERDIGHETEN SKAL FREM, TA PÅ KAMPVILJEHUMØRET OG IKKE GÅ DERFRA FØR SKOLEN HAR GJORT NOE SKIKKELIG BRA! KLEM Endret 18. mars 2022 av Bullabu
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #18 Skrevet 18. mars 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Ungdommen vår ble mobbet på skolen, vi meldte fra og skolen reagerte meget kraftig mot de som mobbet. Resultatet ble at de utestengte han, og blokkerer han fra SoMe. Veldig vanskelig når de har felles venner. I kveld var sønnen min ute sammen med en kompis.. de som utestenger er også venn med denne kompisen, de henger seg på han og ignorerer min sønn. Dette resulterer med at han sender sms : hent meg. han har utviklet skolevegring etter dette. Er deprimert og får nå oppfølging på BUP. helvetes drittunger!! kunne tatt en ene og dengt den andre med.. sønnen vår ligger mye i senga, sover dårlig og spiser dårlig. Han er nedstemt. 2 år igjen på ungdomsskolen, og vi vet ikke våre arme råd. å bytte skole betyr å flytte, si opp jobbene våre og selge huset. Vi har flere barn som trives godt her. Helsesøster, bup og skolen er i bildet men føler det ikke skjer noe. vi sitter på møter å snakker om hvordan han har det, men tiltakene uteblir. Dette er ekstremt tungt! Har kontaktet en sosial lærer som jobber på videregående og bedt om et møte med han neste uke. Vi trenger hjelp fra noen som kan se løsninger og muligheter. Han ville stille opp. Dette er tøffe ting å stå i. Synes veldig synd på gutten min. Humøret kan være bra, så snur det og han er i kjelleren på en time. går konstant med bekymring Anonymkode: 8be26...70b Syntes dere skal sjekke opp om det er en privatskole i nærheten som han kan starte på. Trenger for øvrig ikke være i samme kommune en gang. Han går i 8.klasse, bytt skole for faen!!! Anonymkode: 6a163...4c6 6
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #19 Skrevet 18. mars 2022 Bullabu skrev (9 minutter siden): Hør med nav om du kunne fått noe form for pleiepenger...og du: IKKE GJEM DEG bak noe nå....er redd han kan bli for deprimert, ta de telefonene! Det går sikkert greit. Om foreldrene ikke svarer, prøv å kontakt deres foreldrene igjen! Gjør noe! Tenk tilbake på da du gikk gravid, og sikkert lovte deg selv å beskytte han, slik som vi alle gravide har tenkt.... For å få pleiepenger, må man ha en erklæring på at det er nødvendig fra spesialisthelsetjenesten. Men ang taxi til annen skole.... kommunen kan nekte så mye de vil. Din sønn har krav på et trygt og godt psykososialt læringsmiljø (paragraf 9a, opplæringsmiljøloven) og det er kommunen som skoleeier som står ansvarlig for dette. Når den skolen han går på ikke kan innfri dette, så bryter kommunen loven. Dette kan de fikse ved å tilby han en annen skole og ned tilhørende transport. Dere har krav på dette! Har stått i en tilsvarende situasjon selv, så dette vet jeg 100% sikkert. Anonymkode: 3af6d...519 5 4
Gjest Bullabu Skrevet 18. mars 2022 #20 Skrevet 18. mars 2022 Vet du hva jeg tror det beste er? Å rett og slett troppe opp på døra hos foreldrene for å ta en prat, si til de at du håper de er voksen nok til å prate om barna som de går i felles klasse med! Nesten så jeg ikke tror at slike idiotiske foreldre som du har med å gjøre finnes, de er vel ikke utlendinger?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå