Gå til innhold

Lego eller Duplo?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Drit i det. Jeg tenker hvis du kunne ha valgt mellom store og små klosser. Sånn som barn kunne på 90-tallet. Hva likte du best? 

Anonymkode: 0ea7f...2c6

Som barn kunne på 90-tallet? Begge deler finnes da fremdeles overalt? Vi har mye Duplo, men mine har aldri vært særlig interessert i det. Begge mine har foretrukket Lego fra de var ca. 2 år. 

Anonymkode: 8fa5a...d5e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Som barn kunne på 90-tallet? Begge deler finnes da fremdeles overalt? Vi har mye Duplo, men mine har aldri vært særlig interessert i det. Begge mine har foretrukket Lego fra de var ca. 2 år. 

Er du ikke redd de skal sette lego i halsen? 

Anonymkode: b7a56...a5c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Playmobil er best

Anonymkode: 8ef73...c1d

AnonymBruker
Skrevet
19 hours ago, AnonymBruker said:

For oss som vokste opp som barn med Lego og Duplo på 90-tallet. Hva syntes dere var best? Jeg syntes at Lego alltid var så stort og smått samtidig. Duplo var perfekt å leke med. Det var større figurer og en stor plate som forestilte en dam og gress som man kunne bygge hus med store klosser med. Det fulgte med både dyr og mennesker i Duploen også. Legoen vant helt klart overlegent over Duploen og er fortsatt populær. Men dere som var 90-talls barn som meg, hva likte dere best som barn? Duplo eller Lego? 

Tenker du på playmo?

Anonymkode: 9c49f...852

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mine jenter på 3 og 5 liker både duplo og Lego Friends. Men kun duplo som utfordrer kreativiteten skikkelig. Lego friends er kun en haug med bittesmå brikker som mer eller mindre kun kan brukes til settet de fulgte med. Vurderer å kjøpe Lego Classic eller Lego fra Ikea for å få litt variasjon og å få muligheten for å være kreativ også med små brikker.

Anonymkode: 2b3eb...d18

AnonymBruker
Skrevet

Vi kalte det store lego og små lego :) 

Anonymkode: 01d2a...41e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Er du ikke redd de skal sette lego i halsen? 

Nei, de får ikke leke med Lego uten tilsyn når de er så små, så det er ingen fare så lenge vi følger godt med 🙂 Vi er veldig nøye på at brikkene ikke skal inn i munnen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Vi kalte det store lego og små lego :) 

Anonymkode: 01d2a...41e

Har aldri skjønt det der. Min svigerinne skrev smålego på ønskelisten, jeg trodde hu mente veldig små pakker med lego. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Våre har lekt med Duplo fram til de var rundt tre, og så har vi pakket det bort. De begynte med Lego da de var rundt to og leker med det fortsatt. Så vi hadde en del overlapp hvor de lekte med begge deler.

Jeg forstår heller ikke behovet for å si smålego når Duplo er et så innarbeidet merkenavn.

Anonymkode: 50938...151

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Våre har lekt med Duplo fram til de var rundt tre, og så har vi pakket det bort. De begynte med Lego da de var rundt to og leker med det fortsatt. Så vi hadde en del overlapp hvor de lekte med begge deler.

Jeg forstår heller ikke behovet for å si smålego når Duplo er et så innarbeidet merkenavn.

Anonymkode: 50938...151

Jeg ville trodd at duplo var store lego hvis noen sa store lego og små lego 🤔

Anonymkode: 5bd7b...a1f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg ville trodd at duplo var store lego hvis noen sa store lego og små lego 🤔

Anonymkode: 5bd7b...a1f

Hadde noen sagt barnet ønsket seg storelego hadde jeg tenkt lego for større barn😅🤷🏻‍♀️

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kom på nå ei som skrev «ninja» på ønskelisten til sin sønns bursdag. Hun mente lego ninjago. Det hadde jeg aldri skjønt om jeg ikke spurte!

AnonymBruker
Skrevet

Barna mine har store mengder av begge deler, duplo var overlegent best da de var små. Da begynte rommene å fylles med «Lego friends», og all duploen ble flyttet til hytta, mest for å få det ut av veien, det kunne ikke kastes/gis bort. Så arvet vi store mengder mer duplo. På hytta har de lekt med duploen siden, fem år etter er den fortsatt i bruk.

Hver til sin bruk, begge deler er tidløs.

Anonymkode: 22f2b...3f8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.3.2022 den 20.40):

Drit i det. Jeg tenker hvis du kunne ha valgt mellom store og små klosser. Sånn som barn kunne på 90-tallet. Hva likte du best? 

Hva mener du? Duplo finnes da fremdeles.

Anonymkode: bea74...074

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...