AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #1 Skrevet 18. mars 2022 Jeg har gjennomskuet han og nå skal jeg prøve å være hyggelig og late som Ingenting. Så henter jeg alle tingene mine en dag han ikke er der og starter NK, (nullkontakt) etter det og går videre med livet mitt. Men han har familie i området som overvåker meg om når jeg er hjemme eller ikke. Den ene personen jobber kun seinvakter, så det er ikke mulig å stikke på formiddagen, da ringer den personen til samboer med en gang og forteller. Derfor må jeg late som jeg forsatt vil være med han og er sammen med han. Da vet jeg når familien skal reise og når det er klart for meg å rømme med mine ting. Men det er utrolig vanskelig for neg å spille. Jeg er en åpen, ærlig og empatisk person. Det er totalt endring av min personlighet å spille. Men er det noen triks, slik at jeg klarer det? Han skal ikke vite at jeg skal gå. Jeg er også redd og nervøs når jeg er ilag med han nå, siden jeg ser han, jeg vet at han er den han er og det får meg til å grøsse. Men jeg er redd for å bli påført mer skade og tørr ikke forlate han når han vet om det. Jeg er allerede skadet en del og skjokket over at alt er helt tydelig for meg hvordan han er. Skal jeg fortelle dette til alle jeg kjenner? Vil det gjøre det verre eller bedre? Hva om de ikke tror på meg? Hvem skal jeg dele dette med? Hvordan gå ifra han med minst mulig skade og samtidig ha noe som bygger meg opp etterpå. Alle råd om å unngå mer skade og om å ha det bra etter bruddet tas imot med hjerlig takk. Anonymkode: 56e58...0c8
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #2 Skrevet 18. mars 2022 Hent dine ting og dra. Hva om de ringer samboeren din? Kommer han med en gang? Kan han forlate jobben til enhver tid? Hva om han kommer? Ring politiet og be om hjelp da. Anonymkode: a515a...474 11
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #3 Skrevet 18. mars 2022 Kontakt krisesenteret. Kontakt politiet. Pakk sakene dine og dra et trygt sted. Du kan også kjøpe en ny telefon og bytte hvis du tror han har oversikt der. Hvis noe skjer etter dette samler du bevis for politiet. Prøver han seg drar du rett til politistasjonen eller krisesenteret. Der får han ikke tak i deg. Vent med å si noe til noen før du er på et bedre sted. Anonymkode: e01d2...ae5 10
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #4 Skrevet 18. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hent dine ting og dra. Hva om de ringer samboeren din? Kommer han med en gang? Kan han forlate jobben til enhver tid? Hva om han kommer? Ring politiet og be om hjelp da. Anonymkode: a515a...474 Ja han kommer og faren hans også, faren er like gale. De vil være der når jeg heter tingene på vakt. Det vil være mye psykisk og ubehagelig for meg da. Det kan gi mer traume. At jeg forlater er den største frykten hans, og da vet jeg ikke hva som kan skje. Jeg vil ikke risikere noe. Jeg vil gå i fred og uten skade. Politiet må ha bevis, det er ikke bevis på den psykiske volden desverre. Jeg er allerede veldig nedbrutt og på kanten til sykemelding. Kansje dumt å være i forholdet og spille også da, men kan prøve å bare være veldig hyggelig. Jeg kan ta med litt og litt ting. Anonymkode: 56e58...0c8
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #5 Skrevet 18. mars 2022 Hvis du forklarer situasjonen til politiet kan det hende de gir deg beskyttelse når du henter tingene dine. Ellers får du få med deg noen gode venner eller familie til å hjelpe deg med flyttingen. Eller hva med å bare ta med noen småting, skyndte deg ut og la resten være igjen. Livet ditt er mer verdt enn ting. Anonymkode: 4274c...22c 4 3 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #6 Skrevet 18. mars 2022 Bor dere ikke sammen siden du må «hente» tingene dine når familien hans er borte? Anonymkode: 68de5...68f
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #7 Skrevet 18. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Bor dere ikke sammen siden du må «hente» tingene dine når familien hans er borte? Anonymkode: 68de5...68f Jeg måtte pakke baggen og rømme pga en helg der han var ekstremt voldelig psykisk mot meg. Jeg fikk angst for å dra tilbake. Jeg fikk mange psykiske symptomer, lammelse , angst,risting inni kroppen og jeg fikk problemer med synet. Det handlet om at jeg sa nei til å være med han i ett selskap med familien. Å si nei betyr straff. Jeg var borte i en uke og da trodde han at jeg skulle forlate han. Da fortalte han hele familien masse løgner om meg og at vi er på vei til å gå fra hverandre. Derfor har de overvåket meg når jeg har vært der uten han. Fasaden er ekstremt viktig for han, å vinne og at han ikke blir forlatt. Derfor er foreldrene nå i en sånn "overvåking" "på vakt" modus. Derfor må jeg spille at vi er sammen igjen og på den måten klare å lure meg unna i stille og trygghet. Jeg har allerede begynt spillet via SMS. Vi er sammen nå og jeg må komme hjem til han etterhvert for å ikke bli mistenkeliggjort. Men jeg vil ikke hjem til han, derfor må jeg spille den runden der med at jeg ikke kan komme hjem i helgen pga noe viktig, noe kjedelig jeg må gjøre. Passe unger til noen eller annen unnskyldning. Jeg er ikke noe god på å spille, det er vondt. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. VO linjen er opptatt... Men skal ringe dem om råd senere. Anonymkode: 56e58...0c8
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #8 Skrevet 18. mars 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg måtte pakke baggen og rømme pga en helg der han var ekstremt voldelig psykisk mot meg. Jeg fikk angst for å dra tilbake. Jeg fikk mange psykiske symptomer, lammelse , angst,risting inni kroppen og jeg fikk problemer med synet. Det handlet om at jeg sa nei til å være med han i ett selskap med familien. Å si nei betyr straff. Jeg var borte i en uke og da trodde han at jeg skulle forlate han. Da fortalte han hele familien masse løgner om meg og at vi er på vei til å gå fra hverandre. Derfor har de overvåket meg når jeg har vært der uten han. Fasaden er ekstremt viktig for han, å vinne og at han ikke blir forlatt. Derfor er foreldrene nå i en sånn "overvåking" "på vakt" modus. Derfor må jeg spille at vi er sammen igjen og på den måten klare å lure meg unna i stille og trygghet. Jeg har allerede begynt spillet via SMS. Vi er sammen nå og jeg må komme hjem til han etterhvert for å ikke bli mistenkeliggjort. Men jeg vil ikke hjem til han, derfor må jeg spille den runden der med at jeg ikke kan komme hjem i helgen pga noe viktig, noe kjedelig jeg må gjøre. Passe unger til noen eller annen unnskyldning. Jeg er ikke noe god på å spille, det er vondt. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. VO linjen er opptatt... Men skal ringe dem om råd senere. Anonymkode: 56e58...0c8 Det skjønte jeg ikke. Hvorfor må du late som dere er sammen? Hvorfor ikke bare gå? Anonymkode: 68de5...68f 4
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #9 Skrevet 18. mars 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Jeg måtte pakke baggen og rømme pga en helg der han var ekstremt voldelig psykisk mot meg. Jeg fikk angst for å dra tilbake. Jeg fikk mange psykiske symptomer, lammelse , angst,risting inni kroppen og jeg fikk problemer med synet. Det handlet om at jeg sa nei til å være med han i ett selskap med familien. Å si nei betyr straff. Jeg var borte i en uke og da trodde han at jeg skulle forlate han. Da fortalte han hele familien masse løgner om meg og at vi er på vei til å gå fra hverandre. Derfor har de overvåket meg når jeg har vært der uten han. Fasaden er ekstremt viktig for han, å vinne og at han ikke blir forlatt. Derfor er foreldrene nå i en sånn "overvåking" "på vakt" modus. Derfor må jeg spille at vi er sammen igjen og på den måten klare å lure meg unna i stille og trygghet. Jeg har allerede begynt spillet via SMS. Vi er sammen nå og jeg må komme hjem til han etterhvert for å ikke bli mistenkeliggjort. Men jeg vil ikke hjem til han, derfor må jeg spille den runden der med at jeg ikke kan komme hjem i helgen pga noe viktig, noe kjedelig jeg må gjøre. Passe unger til noen eller annen unnskyldning. Jeg er ikke noe god på å spille, det er vondt. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. VO linjen er opptatt... Men skal ringe dem om råd senere. Anonymkode: 56e58...0c8 Nei. Du kan dra til et krisesenter. Hva han forteller sin familie har ingenting å si. Du trenger profesjonell hjelp til å både komme og holde deg unna. Bra du skal ringe VO-linjen. Anonymkode: e01d2...ae5 9
Judy Grimes Skrevet 18. mars 2022 #10 Skrevet 18. mars 2022 Har du noen familie eller venner som du stoler på, som kan være der sammen med deg når du pakker og drar? Både som moralsk støtte og som sikkerhet/vitne... 5
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #11 Skrevet 19. mars 2022 Pakk og dra, gjør det noe om han merker det? Hvor mye ting er det snakk om? Får det plass i et par esker? Spør om hjelp av et par venner/familie når du pakker og reiser. Det er bedre enn å late som i lang tid. Fortere du kommer unna jo bedre. Anonymkode: 3755e...345 4
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #12 Skrevet 19. mars 2022 Er du redd for fysisk vold? Anonymkode: c1dab...237
Eplejuice123 Skrevet 19. mars 2022 #13 Skrevet 19. mars 2022 Hva er du redd for? Er det slik at at han truer deg på livet? Ring krisesenteret og politi. Da får du bistand og trygghet. Be de komme i sivil og hente deg da vel? 2
Tuba Skrevet 19. mars 2022 #14 Skrevet 19. mars 2022 Judy Grimes skrev (19 timer siden): Har du noen familie eller venner som du stoler på, som kan være der sammen med deg når du pakker og drar? Både som moralsk støtte og som sikkerhet/vitne... Dette er det beste rådet. Allier deg med noen du stoler på og så følger vedkommende deg rett til krisesenter når du har kommet deg vekk. Bare ta med der mest nødvendige. Tingene er ikke det viktigste. 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #15 Skrevet 19. mars 2022 Jeg skjønner ikke helt. Dere bor sammen ikke sant? Hva med å dra på natten? Eller begynn med å ta med deg litt ig litt hver gang du drar på jobb? Vær ærlig med sjefen og få et sted du kan sette fra deg klær f eks? Anonymkode: a7655...da7 3
Sensi Skrevet 19. mars 2022 #16 Skrevet 19. mars 2022 Hei Jeg skjønner heller ikke helt. Sover du i samme hus som han, eller har du ikke kommet hjem enda etter denne uken? Er det mye du skal pakke med deg? Kan du forberede med å ha søppelsekker slik at du kan raske med deg raskt? Ha esker til slikt som kan knuse. Bruk klærne dine til å legge mellom. Det skal en del til for at ting knuser. Og så lenge det ikke er særlig verdifulle eller spesielle ting, så går det fint å ikke bruke så lang tid på innpakking. Lei en større bil/lån slik at du får med alt på en gang. Ta med en venninne eller to som hjelper deg. Kan du ringe politiet og spørre om de kan bli med? Du kan iallfall undersøke det. Ikke bry deg om løgner som han sprer. Bare forsvinn og ikke se deg tilbake. Du trenger ikke forklare han noe heller. Bare stikk rett og slett. Normalt sett er det jo ålreit med en closure. Men her er ikke det nødvendig!!! Du kan ikke fikse han og han vil ikke høre på deg. Håper du oppdaterer og forteller hvordan det går Masse lykke til ❤️ 3 1
Plotty Skrevet 19. mars 2022 #17 Skrevet 19. mars 2022 Dra hjem ring inn syk på jobben din neste dag, lat som om du har hodepine og bli liggende. Når han har reist på jobben så pakker du sakene dine å drar rett på krisesenter eller familie du stoler på. Lykke til, dette klarer du 🥰 5
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #18 Skrevet 19. mars 2022 Ok. Nå får dere høre hvor vanskelig situasjonen min er utenom han... Jeg har vokst opp med narsissisme. Min mor var narsisist, døde når jeg var tenåring. Men min søster er også narsisist og vi har felles venner og hun driver sine spill hun også. Jeg var den smarte ungen med empati som kunne se at det var galt slik mamma var. At hun løy og at hun ødelagte pappa min. Min søster var tjeneren til mamma og ble narsisist selv og jeg fikk alt dritten. Jeg har derfor hatt en utfordring at jeg har tiltrekket meg narsisister og trodd i ubevvisthet at det er slik jeg skal vli behandlet. Jeg var i ett giftig forhold før dette også. Men nå vet jeg alt og forstår hva jeg har opplevd og hva jeg opplever nå. Har fptt hjelp av psykolog til å forstå og bli bevvist på at jeg har blitt behandlet feil. Derfor kommer jeg ikke til å invitere noen nye narsisister inn i mitt liv igjen når dette er over. MEN utfordringen min nå er at hvis jeg avslutter forholdet med han, så vil jeg likevel gå tilbake til ny mishandling av min søster. Hun hadde allerede begynt nå når hun fikk vite at jeg er på vei ut av mitt forhold. Hun har allerede ringt pappa og løyet om meg, hun har snakket bak ryggen til mine venner og sa til meg at hun er med allerede i moegen og hente alle tingene, kom igjen, gjlr det! Men hun vil bare ha kontroll på meg igjen. Den kontrollen mistet hun da jeg traff min samboer. Da tok han over kontrollen helt og min søster måtte finne andre kilder. Jeg har sett litt på ulike byer og vurderer å flytte til en ny by og skape meg ett nytt nettverk. Men jeg vet ikke hvordan jeg skal løse alt sammen. Hvis jeg går ifra samboer, da vil jeg ha behov for støtte og omsorg fra venner og familie. Det vet min natisistiske søster og vil utnytte dette max. Da jeg var hos henne rett etter hun hadde baksnakket meg(fant ut av det) så var hun falsk og sa "Vi dkal hjelpe deg" "Vi er glad i deg" "Værsegod ta med deg denne sjokoladen fra meg" Jeg ser at å gå ifra han er som å hoppe rett i helvete. Derfor må jeg vente og planlegge noe. Flytte til ny by og bygge meg opp uten narsisister i nærheten som kan ødelegge for meg. Hva kan jeg gjøre? Kan jeg ringe VO linjen om dette? At det er vold overalt i mitt liv og hva skal jeg gjøre? Ts Anonymkode: 56e58...0c8 7
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #19 Skrevet 20. mars 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ok. Nå får dere høre hvor vanskelig situasjonen min er utenom han... Jeg har vokst opp med narsissisme. Min mor var narsisist, døde når jeg var tenåring. Men min søster er også narsisist og vi har felles venner og hun driver sine spill hun også. Jeg var den smarte ungen med empati som kunne se at det var galt slik mamma var. At hun løy og at hun ødelagte pappa min. Min søster var tjeneren til mamma og ble narsisist selv og jeg fikk alt dritten. Jeg har derfor hatt en utfordring at jeg har tiltrekket meg narsisister og trodd i ubevvisthet at det er slik jeg skal vli behandlet. Jeg var i ett giftig forhold før dette også. Men nå vet jeg alt og forstår hva jeg har opplevd og hva jeg opplever nå. Har fptt hjelp av psykolog til å forstå og bli bevvist på at jeg har blitt behandlet feil. Derfor kommer jeg ikke til å invitere noen nye narsisister inn i mitt liv igjen når dette er over. MEN utfordringen min nå er at hvis jeg avslutter forholdet med han, så vil jeg likevel gå tilbake til ny mishandling av min søster. Hun hadde allerede begynt nå når hun fikk vite at jeg er på vei ut av mitt forhold. Hun har allerede ringt pappa og løyet om meg, hun har snakket bak ryggen til mine venner og sa til meg at hun er med allerede i moegen og hente alle tingene, kom igjen, gjlr det! Men hun vil bare ha kontroll på meg igjen. Den kontrollen mistet hun da jeg traff min samboer. Da tok han over kontrollen helt og min søster måtte finne andre kilder. Jeg har sett litt på ulike byer og vurderer å flytte til en ny by og skape meg ett nytt nettverk. Men jeg vet ikke hvordan jeg skal løse alt sammen. Hvis jeg går ifra samboer, da vil jeg ha behov for støtte og omsorg fra venner og familie. Det vet min natisistiske søster og vil utnytte dette max. Da jeg var hos henne rett etter hun hadde baksnakket meg(fant ut av det) så var hun falsk og sa "Vi dkal hjelpe deg" "Vi er glad i deg" "Værsegod ta med deg denne sjokoladen fra meg" Jeg ser at å gå ifra han er som å hoppe rett i helvete. Derfor må jeg vente og planlegge noe. Flytte til ny by og bygge meg opp uten narsisister i nærheten som kan ødelegge for meg. Hva kan jeg gjøre? Kan jeg ringe VO linjen om dette? At det er vold overalt i mitt liv og hva skal jeg gjøre? Ts Anonymkode: 56e58...0c8 TS, du er jo ikke den eneste som har hatt narsissistisk familie og narsissistiske kjærester. Nei, du må IKKE dra til søsteren din. Du trenger IKKE "støtte og omsorg fra venner og familie". Det er mange mennesker som går gjennom slike ting helt alene, så det er absolutt mulig. På tide å bli voksen og selvstendig. Anonymkode: a515a...474 10 1 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #20 Skrevet 20. mars 2022 Jeg har fått veeeldig god hjelp av krisesenteret, de finnes ikke bare for de som må rømme fra fysisk voldelige og farlige menn. De hjelper med advokater, samtaler og bryte mønsteret/få deg til å forstå hva du har vært gjennom. Forstod ikke at det var alvorlig psykisk vold før de sa det rett ut. Nå har jeg barn med han, så det er ekstremt vanskelig… Men de hjelper virkelig! Var veldig redd, men blitt mindre redd etter hjelp der. Får komme og gå som jeg vil og det jobber bare fantastiske mennesker der! Anonymkode: cf064...cc0 1 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå