AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #1 Skrevet 18. mars 2022 Jeg vet det er en tøff prosess, men desverre finnes det ingen løsning da eksen nekter å samarbeide og mekling utgår. Hvordan endte det for dere og eventuelt hvor lang tid tok det før saken ble avgjort? Tar retten hensyn til om mor har vært hjemme med barn etc? Anonymkode: c73fc...98d
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #2 Skrevet 21. mars 2022 Hva gjelder saken da? Gjelder det barnefordeling så tas det STORT hensyn til at mor har hatt barnet hos seg. Enda større hensyn om barnet er under 3 år. Å starte en rettsak for dette før barnet er 3 år er som p kaste penger ut av vinduet. Mor får fortsette å ha barnet og du må betale hele din sak og mest sannsynlig mor sin del også om det er du som dro dette til retten. Anonymkode: e4d2a...144
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #3 Skrevet 21. mars 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hva gjelder saken da? Gjelder det barnefordeling så tas det STORT hensyn til at mor har hatt barnet hos seg. Enda større hensyn om barnet er under 3 år. Å starte en rettsak for dette før barnet er 3 år er som p kaste penger ut av vinduet. Mor får fortsette å ha barnet og du må betale hele din sak og mest sannsynlig mor sin del også om det er du som dro dette til retten. Anonymkode: e4d2a...144 Nei økonomisk... Anonymkode: c73fc...98d
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #4 Skrevet 21. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei økonomisk... Anonymkode: c73fc...98d Hvis du har vært hjemme med barn, og dere var enig om ordningen, teller det med i en samlet vurdering. Barnepass og hushold er også av verdi. Ikke bare det mannen drar inn i form av lønn Anonymkode: 93a48...996 3
Jadaomatte Skrevet 21. mars 2022 #5 Skrevet 21. mars 2022 (endret) Økonomisk fordeling? Er det hus/eiendom? Innbo? Felleseie/særeie/EK ? Har han særeie, så hjelper det ikke deg om du har vært hjemme med barn f.eks. Du har ingen rettigheter pga det. Om du tar kontakt med en advokat, ha alle papirer/privatavtaler/meldinger etc. med deg, da går det fort for advokaten å sette seg inn i saken. De tar godt betalt. Endret 21. mars 2022 av Jadaomatte
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #6 Skrevet 22. mars 2022 Jadaomatte skrev (9 timer siden): Økonomisk fordeling? Er det hus/eiendom? Innbo? Felleseie/særeie/EK ? Har han særeie, så hjelper det ikke deg om du har vært hjemme med barn f.eks. Du har ingen rettigheter pga det. Om du tar kontakt med en advokat, ha alle papirer/privatavtaler/meldinger etc. med deg, da går det fort for advokaten å sette seg inn i saken. De tar godt betalt. Det gjelder alt av fordeling ned til minste detal som feks en kaffertrakter. Han har ikke særeie på noe som helst og det er kun jeg som gikk inn med egenkapitalen😏 Jeg har heldigvis gratis advokat.. Anonymkode: c73fc...98d
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #7 Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvis du har vært hjemme med barn, og dere var enig om ordningen, teller det med i en samlet vurdering. Barnepass og hushold er også av verdi. Ikke bare det mannen drar inn i form av lønn Anonymkode: 93a48...996 Jeg har hatt 2 permisjoner og ulønnet perm i 6 mnd. Ellers har jeg tatt meg av alt av husarbeid og han har jobbet min 200% hele tiden! Han sa tom at jeg kunne kjøpe han ut av senga vår i går, pga det var han som hadde kjøpt den🤦 Anonymkode: c73fc...98d 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #8 Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har hatt 2 permisjoner og ulønnet perm i 6 mnd. Ellers har jeg tatt meg av alt av husarbeid og han har jobbet min 200% hele tiden! Han sa tom at jeg kunne kjøpe han ut av senga vår i går, pga det var han som hadde kjøpt den🤦 Anonymkode: c73fc...98d hadde jaggu søkt ektefellebidrag også i samme slengen etter en slik kommentar.. Anonymkode: 8b496...9df 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #9 Skrevet 22. mars 2022 Ektefellebidrag (skilsmisse.net) Ektefellebidrag - nav.no Underholdsbidrag - Skatteetaten Anonymkode: 8b496...9df
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #10 Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): hadde jaggu søkt ektefellebidrag også i samme slengen etter en slik kommentar.. Anonymkode: 8b496...9df Vi er kun samboere, men takk for tips🙏 Anonymkode: c73fc...98d
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #11 Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ektefellebidrag (skilsmisse.net) Ektefellebidrag - nav.no Underholdsbidrag - Skatteetaten Anonymkode: 8b496...9df Jeg tjener også for mye til å få noe som helst, han kommer garantert til å søke bidrag hos meg selv om vi skal ha barna 50/50, for makan til slu og egoistisk mann skal man leite lenge etter! Anonymkode: c73fc...98d
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #12 Skrevet 22. mars 2022 Jeg brukte advokat da jeg gikk i fra eksen. Jeg trengte 2 timer og ett par e-post og jeg var superfornøyd med henne. Det ble slik: Hun utformet en veldig enkel og konkret avtale. Jeg frasa meg alt: bikkja, mitt innskudd på bilen (ca 13 000,-, kopper og kar, duker og gardiner, møbler, verktøy, rubbel og bit. Selv bursdagsgavene jeg hadde fått med han skulle jeg si fra meg (smykker, ipad, mobiltelefon, o.l). Mitt krav var da 250 000,-. Og det fikk jeg. Hun sørget for at jeg skulle få innbetalinga. Jeg slapp å forholde meg til eksen. Jeg var fornøyd og han var fornøyd. Men litt styrete var det å begynne på nytt da, der jeg sto der i min nye leilighet, uten kaseroller og auser, og lurte på hvordan jeg skulle få laget meg middag😅 eller tørket meg etter jeg hadde dusja. Det ble myyyye shopping og 250 000,- forsvant fort. Men alt jeg har nå er rimelig nytt. Dette er 10 år siden, og jeg betalte advokaten 15 000,-. Hun er en bekjent av meg, så jeg fikk nok litt rabatt. Vi hadde ikke barn da. Anonymkode: af557...f6a
Jadaomatte Skrevet 22. mars 2022 #13 Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det gjelder alt av fordeling ned til minste detal som feks en kaffertrakter. Han har ikke særeie på noe som helst og det er kun jeg som gikk inn med egenkapitalen😏 Jeg har heldigvis gratis advokat.. Anonymkode: c73fc...98d Dere eier 50/50? Vet ikke om EK kan trekkes fra boet eller hva det kan. Det har ingenting å si hvordan arbeidsfordelingen deres har vært. Absolutt ingenting. Hadde bare latt idioten tatt det han ville hatt av innbo, la han få pakke det ned og kjøre det på flyttelass, la han få slite med pakkinga. Han lager spetakkel fordi han vil lage spetakkel. Ikke fordi han vil ha kaffetrakteren. Han driter i den. Ikke bit på å dans spetakkeldansen med tosken. Heis på skuldrene å snakk med advokaten. Lykke til.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #14 Skrevet 22. mars 2022 Jadaomatte skrev (4 timer siden): Dere eier 50/50? Vet ikke om EK kan trekkes fra boet eller hva det kan. Det har ingenting å si hvordan arbeidsfordelingen deres har vært. Absolutt ingenting. Hadde bare latt idioten tatt det han ville hatt av innbo, la han få pakke det ned og kjøre det på flyttelass, la han få slite med pakkinga. Han lager spetakkel fordi han vil lage spetakkel. Ikke fordi han vil ha kaffetrakteren. Han driter i den. Ikke bit på å dans spetakkeldansen med tosken. Heis på skuldrene å snakk med advokaten. Lykke til. Takk, jeg har tenkt tanken men enkelte ting betyr noe for meg å det jeg hadde med meg fra før ønsker jeg store deler av og et par møbler.. Han startet igjen i dag å komme med utaleser om hva han ville ha, når jeg sa nei det vil jeg ha ja da bestemte jeg alt🤦🤣 Hos oss er det snakk om på hundre tusener i penger, han ønsker at jeg skal gi av min egenkapital for at han skal ha råd til å overta et husprosjekt som vi har sammen. Han har ikke finaniseringen i orden å derfor må han tyne hver krone han kan fra meg! Han skylder meg også et par hundre tusen! Han vil at enten må jeg gi han penger ellers skal han kjøpe husprosjektet til markedpris å det betyr at jeg taper over 400.000 min! Han er søren meg så sleip, men jeg lar meg ikke lure. Han får true meg så mye han vil. Jeg eier husprosjektet 50%, jeg kommer til å gjøre alt for å kjøpe huset selv enn at han rævkjører meg økonomisk den sleipe fyren der🤯 Anonymkode: c73fc...98d
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #15 Skrevet 22. mars 2022 Jadaomatte skrev (4 timer siden): Dere eier 50/50? Vet ikke om EK kan trekkes fra boet eller hva det kan. Det har ingenting å si hvordan arbeidsfordelingen deres har vært. Absolutt ingenting. Hadde bare latt idioten tatt det han ville hatt av innbo, la han få pakke det ned og kjøre det på flyttelass, la han få slite med pakkinga. Han lager spetakkel fordi han vil lage spetakkel. Ikke fordi han vil ha kaffetrakteren. Han driter i den. Ikke bit på å dans spetakkeldansen med tosken. Heis på skuldrene å snakk med advokaten. Lykke til. Jeg har foresten hørt fra advokaten at jeg kan trekke av litt for tiden jeg har vært hjemme med barn, mens han har jobbet ekstremt mye... Anonymkode: c73fc...98d
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #16 Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg brukte advokat da jeg gikk i fra eksen. Jeg trengte 2 timer og ett par e-post og jeg var superfornøyd med henne. Det ble slik: Hun utformet en veldig enkel og konkret avtale. Jeg frasa meg alt: bikkja, mitt innskudd på bilen (ca 13 000,-, kopper og kar, duker og gardiner, møbler, verktøy, rubbel og bit. Selv bursdagsgavene jeg hadde fått med han skulle jeg si fra meg (smykker, ipad, mobiltelefon, o.l). Mitt krav var da 250 000,-. Og det fikk jeg. Hun sørget for at jeg skulle få innbetalinga. Jeg slapp å forholde meg til eksen. Jeg var fornøyd og han var fornøyd. Men litt styrete var det å begynne på nytt da, der jeg sto der i min nye leilighet, uten kaseroller og auser, og lurte på hvordan jeg skulle få laget meg middag😅 eller tørket meg etter jeg hadde dusja. Det ble myyyye shopping og 250 000,- forsvant fort. Men alt jeg har nå er rimelig nytt. Dette er 10 år siden, og jeg betalte advokaten 15 000,-. Hun er en bekjent av meg, så jeg fikk nok litt rabatt. Vi hadde ikke barn da. Anonymkode: af557...f6a Vær du glad du aldri fikk barn med eksen din! Godt å høre at du ble fornøyd😊 Anonymkode: c73fc...98d
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #17 Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk, jeg har tenkt tanken men enkelte ting betyr noe for meg å det jeg hadde med meg fra før ønsker jeg store deler av og et par møbler.. Han startet igjen i dag å komme med utaleser om hva han ville ha, når jeg sa nei det vil jeg ha ja da bestemte jeg alt🤦🤣 Hos oss er det snakk om på hundre tusener i penger, han ønsker at jeg skal gi av min egenkapital for at han skal ha råd til å overta et husprosjekt som vi har sammen. Han har ikke finaniseringen i orden å derfor må han tyne hver krone han kan fra meg! Han skylder meg også et par hundre tusen! Han vil at enten må jeg gi han penger ellers skal han kjøpe husprosjektet til markedpris å det betyr at jeg taper over 400.000 min! Han er søren meg så sleip, men jeg lar meg ikke lure. Han får true meg så mye han vil. Jeg eier husprosjektet 50%, jeg kommer til å gjøre alt for å kjøpe huset selv enn at han rævkjører meg økonomisk den sleipe fyren der🤯 Anonymkode: c73fc...98d Dere er ikke gift? Hva står det i samboer kontrakten da? Anonymkode: e4ecc...b96
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #18 Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dere er ikke gift? Hva står det i samboer kontrakten da? Anonymkode: e4ecc...b96 Har desverre ikke kontrakt og vi er ikke gift! Anonymkode: c73fc...98d
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #19 Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk, jeg har tenkt tanken men enkelte ting betyr noe for meg å det jeg hadde med meg fra før ønsker jeg store deler av og et par møbler.. Han startet igjen i dag å komme med utaleser om hva han ville ha, når jeg sa nei det vil jeg ha ja da bestemte jeg alt🤦🤣 Hos oss er det snakk om på hundre tusener i penger, han ønsker at jeg skal gi av min egenkapital for at han skal ha råd til å overta et husprosjekt som vi har sammen. Han har ikke finaniseringen i orden å derfor må han tyne hver krone han kan fra meg! Han skylder meg også et par hundre tusen! Han vil at enten må jeg gi han penger ellers skal han kjøpe husprosjektet til markedpris å det betyr at jeg taper over 400.000 min! Han er søren meg så sleip, men jeg lar meg ikke lure. Han får true meg så mye han vil. Jeg eier husprosjektet 50%, jeg kommer til å gjøre alt for å kjøpe huset selv enn at han rævkjører meg økonomisk den sleipe fyren der🤯 Anonymkode: c73fc...98d Har du råd til og både eie det nye huset du har kjøpt via husbanken og dette oppussings objektet dere eier i lag, og hva med primær boligen deres? Hvem eier den? Anonymkode: e4ecc...b96
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #20 Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du råd til og både eie det nye huset du har kjøpt via husbanken og dette oppussings objektet dere eier i lag, og hva med primær boligen deres? Hvem eier den? Vi eier begge husene 50/50. Eventuelt kommer jeg til å høre med banken om jeg kan ta pant i det nye huset mitt + kausjonist av min far! Anonymkode: c73fc...98d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå