Gå til innhold

Går enda en sommer i møte med den tjukke kroppen 🤬

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvor mye kan jeg rekke å gå ned til sommeren?? Er så lei!! Vet jeg må legge om livsstil, men klarer det ikke. Har prøvd i ti år. 
Trenger en boost nå, bare så jeg går ned litt raskt. Så kan jeg heller jobbe med å vedlikeholde senere…

må ha tips nå!

Anonymkode: ea464...500

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Lavkarbo.

Anonymkode: 197a0...4f4

Hmm. Da går man ned fort? Kan jo ikke noe om det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lavkarbo = du blir mett lengre men får fortsatt spise mat som kanskje ellers hadde blitt sett på som fienden i vektnedgang (fett). 

Spiser naturlig mindre og blir mer fornøyd med måltidene. 

Fungerte for meg. 

Anonymkode: b3908...e8b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du er garantert finere enn du tror. Gå inn i sommeren med den kroppen du har, du ER god nok. 

Anonymkode: 5113b...a39

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hmm. Da går man ned fort? Kan jo ikke noe om det..

Det er begrenset hva du kan spise da, men man blir ikke så søtsugen. Først går man ned et par kilo i vannvekt og så mister du mye av sulten når du når ketose. Jeg ville testet ut dette, fordi det kan hjelpe om du er en person som synes det er vanskelig å være sulten og om du er glad i søtt.

Anonymkode: 197a0...4f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du har prøvd i ti år er du kanskje for streng når du prøver? La være å kjøpe snacks, gå tur el hver dag, meld deg inn i vektklubben eller noe annet online opplegg med tips.

Anonymkode: 0b4c3...f5a

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne blir nok slettet, men:

Spis mye mindre, kutt ut absolutt all unødvendig snacks (jo, nøtter og light-brus er også snacks), knekkebrød til frokost og lunsj, lite måltid middag uten ris/poteter, kun fisk/kylling/noe grønnsaker. Knekkebrød til kvelds. 

Da ser du resultater etter få uker.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AllahBallah skrev (3 timer siden):

Denne blir nok slettet, men:

Spis mye mindre, kutt ut absolutt all unødvendig snacks (jo, nøtter og light-brus er også snacks), knekkebrød til frokost og lunsj, lite måltid middag uten ris/poteter, kun fisk/kylling/noe grønnsaker. Knekkebrød til kvelds. 

Da ser du resultater etter få uker.

Ja, herregud dette må jo være lov å skrive. Er slik jeg holder vekten nede. Normal måte å gå ned i vekt på.

Anonymkode: 0bbba...fbb

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når du har prøvd å gå ned i vekt i så mange år og ikke fått det til så er quick fix det siste du skal tenker på. 

Det mest effektive er å telle kalorier, noter absolutt alt du spiser i løpet av en uke. Så kutter du feks 200 kcal per dag (det er typ en ekstra brødskive, du merker det ikke en gang).

Eller om du pleier drikke kaffe med melk, da kutter du melken, eller om du småspiser mellom måltidene, da kutter du det ut, eller spiser sjokolade hver dag, da spiser du heller sjokolade annenhver dag. Umulig å vite hvor det stopper opp for deg, du spesifiserer jo ikke. 

Men når du har brukt 10 år på å ikke klare å gå ned i vekt, så er det ingenting som tilsier at du vil klare å gå mye ned i vekt før sommeren. Men om du gjør små grep som du nesten ikke merker så vil du gå ned på sikt. Og da rekker du å segmentere bedre matvaner. 

Anonymkode: 6ee20...952

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor stor er du? Jeg var i fjor sommer 100kg fordelt på hele 157. Gikk til legen og fikk Saxenda , og har til nå gått ned 17 kg. Fortsatt  stor men satser på att det krymper mer til sommeren . Spiser det jeg har lyst på, men i betydelig mindre mengder . Har du bmi over 40 får du det på blå resept.

Anonymkode: 43224...ce4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Begynn på Roedekurs med fysiske møter. Da får du en egen heiagjeng og ekstra motivasjon til å holde deg til opplegget

Anonymkode: 41b49...83d

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Roedekurs og vektklubb og slikt har faktisk noe for seg. Du må nesten spise mindre enn du trenger for å gå ned i vekt, hvis du kutter 2-500 kalorier per dag i forhold til vedlikeholdskaloriene dine, skal du gå ned i vekt med mindre du har sykdommer som tilsier noe annet og da er det en case for legen. 

Anonymkode: 86eaf...428

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil ha en "boost"/quick-fix, anbefaler jeg faktisk Mari Krogshus sitt kurs "Fatburn Fix". Jeg tok kurset i fjor vår, gikk ned 9 kg på 2 mnd og holder fortsatt vekta uten problemer den dag i dag. Det er forholdsvis streng lavkarbo og kan være litt krevende å venne seg til i begynnelsen, men det er et bra opplegg som er lett å følge. Du får måltidsplan med oppskrifter og handleliste for hver uke, samt en liste med hva du kan/bør spise og ikke spise i de ukene kurset varer. Det er for det meste helt vanlige matvarer, lite "spesialgreier", og enkle oppskrifter. Du kan bytte måltidene i planen innbyrdes, og er ikke nødt til å følge den slavisk. Man blir også med i en lukket facebookgruppe med de andre deltakerne der man kan utveksle erfaringer etc. Jeg benyttet meg ikke så mye av den, men det var kjekt å vite at jeg hadde muligheten. 

Så vidt jeg har klart å finne ut, koster årets kurs kr. 399,-. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3/18/2022 den 18.44):

Hvor mye kan jeg rekke å gå ned til sommeren?? Er så lei!! Vet jeg må legge om livsstil, men klarer det ikke. Har prøvd i ti år. 
Trenger en boost nå, bare så jeg går ned litt raskt. Så kan jeg heller jobbe med å vedlikeholde senere…

må ha tips nå!

Hei. Jeg skrev på tråden uten å sitere det. Men hvis du leser det forrige jeg skrev så kan vi se litt på hva vi kan gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sliter med maten selv. Spiser alt for mye og jeg føler jeg er på en konstant slankekur år etter år.🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.3.2022 den 18.44):

må ha tips nå!

Du kan jo starte med slanking selvsagt, men samtidig er det jo sånn at alle folk som vet hvem du er ser kroppen din og har sett deg i 10 år slik.

Så de blir neppe overrasket om du skulle leve livet som normalt i sommer og kose deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius

Man må rett og slett spise mindre. Men det betyr ikke nødvendigvis at du må og gå sulte deg. Veldig mange småspiser mye mellom måltider - tror mange kunne gått ned mye bare på å kutte ut alt sånt. Og så smaker jo måltidene mye bedre når man faktisk er sulten, og ikke har gått rundt og småspist i flere timer i forkant. Jeg spiser aldri mellom måltider, tror det er en stor del av grunnen til at jeg aldri har hatt vektproblemer. Så hvis du er en småspiser, prøv å kutt det ut, så vil du nok se resultater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Screenshot_20220323-220408_Instagram.thumb.jpg.9885e212086a78837e798bc633997ab9.jpg

Screenshot_20220323-220403_Instagram.thumb.jpg.7df0c85acdb77590489b535fb10e770c.jpg

Jeg synes denne godt beskriver hvorfor mange feiler med å gå ned i vekt. 

lite og sunt tilsvarer ikke nødvendigvis få kalorier.

Anonymkode: 548ab...826

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...