Gå til innhold

Dere som leier ut, hva ser dere etter i en leieboer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva ser dere etter når dere bestemmer hvem dere vil skal leie hos dere?

Anonymkode: 1385b...768

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

At vedkommende virker ordentlig og hyggelig, fra første dialog, som er skriftlig. Samme når jeg møter vedkommende. 

Jeg leier ikke ut til godt voksne, folk som er knappe i meldingen de skriver, eller som virker uhygieniske, som virker svært umodne eller ser sletne ut av festing/drikking/gaming til langt på natt (eller hva det nå er som preger dem). 

Anonymkode: 22a56...364

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

At vedkommende virker ordentlig og hyggelig, fra første dialog, som er skriftlig. Samme når jeg møter vedkommende. 

Jeg leier ikke ut til godt voksne, folk som er knappe i meldingen de skriver, eller som virker uhygieniske, som virker svært umodne eller ser sletne ut av festing/drikking/gaming til langt på natt (eller hva det nå er som preger dem). 

Hva liker du at man tar med når man skriver til deg? Hvor det praktiske. 

Foretrekker du studenter da? Eller hva mener du "godt voksne" er? 

AnonymBruker
Skrevet

God dialog skriftlig, hyggelige på visning, ordnede forhold mtp økonomi (student eller i arbeid), helst skal de være litt eldre enn 19 år, så de har lært seg å bo hjemmefra (basert på folk jeg bodde sammen med da jeg var 19, ikke erfaring fra leieboere). En god magefølelse. Forrige gang vi skulle ha ny leietaker, inviterte vi 3 par/grupper på visning. Alle disse kunne fint fått tilbud om å bo hos oss, men det var mange vi ikke inviterte på visning.

De vi velger bort var de som ved første henvendelse sender korte meldinger som «jeg er interessert», og «når kan jeg komme på visning», når jeg i annonsen spesifikt hadde bedt om info om beboerne (antall personer mm). Vi velger også bort de som er flere enn 3 personer og også de med små barn (av hensyn til støy). De som trenger nav-garanti velges bort. Og ellers går det på magefølelsen. 

Anonymkode: 9b4a2...a15

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Vi leier ut fire små hybler. Vi leier ikke ut til godt voksne, folk med barn, folk med NAV garanti eller ikke norske statsborgere. Vi leide ut til en svenske som ødela en del en gang, og det var et helvete å prøve å kreve dette inn fra han når han bodde i Sverige. 

Anonymkode: faf5c...bdf

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hva synes dere om dette?

"Jeg likte annonsen deres veldig godt, tenkte jeg skulle skrive litt om meg selv. 

Jeg heter xxx, er 32 år og jobber med/på xxx. Jeg kommer til å leier alene og er interessert i langtidsleie. Røyker ikke og har ingen dyr. Er et stille og rolig ordensmenneske. 

Håper jeg kan komme på en visning så vi kan bli litt bedre kjent "

Er dette nok detaljer? Jeg har ikke referanser som er nye, men jeg har ikke noe problem med depositum. Usikker på om alder er et problem siden dere nevner ikke godt voksen. Ser etter et sted som ikke er for dyrt så jeg kan spare til egen bolig.

TS

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Vi leier ut fire små hybler. Vi leier ikke ut til godt voksne, folk med barn, folk med NAV garanti eller ikke norske statsborgere. Vi leide ut til en svenske som ødela en del en gang, og det var et helvete å prøve å kreve dette inn fra han når han bodde i Sverige. 

Anonymkode: faf5c...bdf

Leit at dere opplevde å få leiligheten ødelagt, men personen gjorde det neppe fordi hen var svensk. Finnes mange fine folk fra hele verden 😊 

• Liker 5
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Hva legger du i godt voksne og hvorfor leier du ikke ut til dem?

Anonymkode: 6a50c...c3c

• Liker 12
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hva synes dere om dette?

"Jeg likte annonsen deres veldig godt, tenkte jeg skulle skrive litt om meg selv. 

Jeg heter xxx, er 32 år og jobber med/på xxx. Jeg kommer til å leier alene og er interessert i langtidsleie. Røyker ikke og har ingen dyr. Er et stille og rolig ordensmenneske. 

Er dette nok detaljer? Jeg har ikke referanser som er nye, men jeg har ikke noe problem med depositum. Usikker på om alder er et problem siden dere nevner ikke godt voksen. Ser etter et sted som ikke er for dyrt så jeg kan spare til egen bolig.

TS

Legg til «spør gjerne om dere lurer på noe!» før siste setning f.eks.

Anonymkode: a90bd...b01

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Legg til «spør gjerne om dere lurer på noe!» før siste setning f.eks.

Anonymkode: a90bd...b01

Ja! Det er veldig bra 😊 Takk for hjelpen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hva synes dere om dette?

TS

Fin tekst 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva synes dere om dette?

TS

Fin tekst.  Vi leier ut to eksterne leiligheter, og foretrekker voksne og godt voksne.  Det viktigste for oss er at du er en punktlig betaler og et alminnelig ryddig og skikkelig menneske.  

Anonymkode: 1e3ac...cc9

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Sikker inntekt, økonomi til depositum, god magefølelse er mine krav. Syns teksten din var ok, skal du leie i Trondheim har jeg ei leilighet ledig 😅

Anonymkode: 5054b...344

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Teksten din var fin! 👍

Håpløst med slike som skriver bare "interessert" eller "jeg vil ha den". 

Det viktigste for oss går egentlig på magefølelsen. Men utover det: fast jobb/inntekt og at den/de virker helt normalt oppegående og har normal hygiene. Siden vi bor i samme hus, så er det viktig at vi går overens. Ikke at vi må henge sammen akkurat, men at det er lett å gi beskjeder til hverandre om det er noe. Eller at vi sier hei om vi møtes ved søppeldunken liksom. Så jeg kjenner litt på kjemien når vi holder visning😊

Anonymkode: 28c1e...dd6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Trist ingen vil leie ut til små barn, når det er virkelig de som treng et godt trygt hjem. 

Anonymkode: 83d61...e5b

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Trist ingen vil leie ut til små barn, når det er virkelig de som treng et godt trygt hjem. 

Ja, det skjønner jeg. Men vi leier ut leilighet i andre etasje i trehus, og jeg orker bare ikke risikoen for bråk. Jeg vet hvor mye 1-2-3-åringer løper og herjer, og vil ikke ha det over meg. Nå har vi noen som vi verken hører eller ser (voksne), det er jo det optimale. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg velger alltid småbarnsfamilier fremfor barnløse. Våre nye leietakere har barn og vi gleder oss. 

Jeg velger heller bort unge mennesker for man vet aldri med de. Nordmenn syns jeg er verst å leie ut til. De ødelegger, driter i ordensregler og klager på den minste ting (f.eks lyspæra må skiftes, får ikke lukket fryseboksen ordentlig grunnet for mye is. Renhold etter utflytting er de heller ikke så nøye med, og de krever og krever hele tiden. Doen var tett, men så hadde leietaker tømt kattesand i do)

Anonymkode: 93b4a...0ec

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Ja, det skjønner jeg. Men vi leier ut leilighet i andre etasje i trehus, og jeg orker bare ikke risikoen for bråk. Jeg vet hvor mye 1-2-3-åringer løper og herjer, og vil ikke ha det over meg. Nå har vi noen som vi verken hører eller ser (voksne), det er jo det optimale. 

Lyd isolasjon, en må legge 2 lag 1 for lydstøy og 1 for gå/løpe støy.

AnonymBruker
Skrevet

Drømmeleietakeren er pendler hvor firma betaler leien. Han kommer etter jobb mandag og reiser etter jobb torsdag jobber lange dager. Lite slitasje på leilighet, bråker ikke og sikker betaler. 

Anonymkode: 90d21...50a

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Leie ut til alenemødre må jo være en sikker vinner. Sikker inntekt/stønad og vil ikke feste noe særlig. 

Anonymkode: 78d65...716

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...