Gå til innhold

Ang. besøk og overnatting, føler dere på et press til å invitere tilbake?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Datteren min som går i 5. klasse er nok godt likt og har mange venner. Hun blir invitert rundt på besøk og overnatting ofte. Det hender hun blir invitert på overnatting tre ganger på rad til den samme venninna da noen er veldig ivrige på at det skal overnattes hele tiden.  Men, jeg har ikke kapasitet til å ha andres unger på overnatting hver helg. Så da hender det at det blir slik. Kjenner jeg får dårlig samvittighet for det. 
Bør jeg ha dårlig samvittighet? Får dere det?

Anonymkode: 0e4f2...cb3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg inviterer når jeg har overskudd! Og tenker ikke mer over det.  livet går i bølgedaler, plutselig får en livsforandring og da inviterer andre for å avlaste litt. så snur det når en annen får mye i fanget. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men, jeg har ikke kapasitet til å ha andres unger på overnatting hver helg. Så da hender det at det blir slik. Kjenner jeg får dårlig samvittighet for det. 
Bør jeg ha dårlig samvittighet? Får dere det?

Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet , jeg ☺️ Overnatting skal jo være en koselig ting for barna . De gjør det fordi de synes det er stas . Foreldrene hadde sikkert ikke sagt ja om det ikke passet .

Har hatt det sånn ( med yngste ) og de har begynt allerede i første klasse med overnatting . Synes det er veldig koselig :)

Har nesten fast overnatting ei gang pr uke i helger fordi ungene synes det er gøy og vi har plass til det . Forventer ikke at foreldrene skal føle at dette er noe de må gi tilbake for . Dette sier jeg ja til fordi de synes det er gøy 😊

Har overnattet et par ganger der også men det er som regel her de overnatter og det synes jeg bare er koselig ;) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De bør jo overnatte hos dere også innimellom

Anonymkode: e92a7...1ee

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

De bør jo overnatte hos dere også innimellom

Helt uenig. 

Anonymkode: 08816...520

• Liker 3
Skrevet

Nei, vi inviterer ofte og trenger ikke at noen inviterer tilbake. Ikke noe ekstra jobb med en unge på besøk.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Helt uenig. 

Eh jeg sier min mening

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min har ikke begynt med det enda, men jeg tror jeg kommer til å tenke at det er vår tur neste gang, hvis mitt barn ble invitert sist. Men, det må jo passe selvfølgelig. Ville ikke tenkt at det er noen selvfølge at alle tenker sånn. Noen passer det for ofte, andre har nok med seg selv. 

Anonymkode: b4e62...37d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke press, jeg syns det er fryktelig hyggelig å invitere tilbake. Og lettere for meg enn å ikke ha besøk, når de har overnattingsvenner er det da bare et ekstra dynetrekk å fikse, så ser de film og koser seg, og vi kan trekke oss tilbake på et annet rom og se våre tv-serier. Jeg skjønner ikke hva som er så slitsomt med 5.-klassinger? Man må som regel hjelpe dem  lage brownies, men 7,-klassingene klarer det helt selv. 

Jeg håper jo de vennene som er såpass nære at de overnatter ber tilbake, så jeg syns godt dere kan føle litt på presset;)

Anonymkode: 04893...bb6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Eh jeg sier min mening

Og jeg sier min. Fordi om andres barn har et STORT behov for å ha overnattingsbesøk betyr ikke det at man må be dem tilbake. Mine barn har ikke det samme behovet. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor man skal drive og overnatte borte bare fordet at. Mine har aldri gjort det, og sjelden har noen overnattet hos oss. Besøk er noe annet, men de sover hjemme.

Anonymkode: 4fb3e...d9c

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Og jeg sier min. Fordi om andres barn har et STORT behov for å ha overnattingsbesøk betyr ikke det at man må be dem tilbake. Mine barn har ikke det samme behovet. 

Neivel jeg synes likevel det er raet

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg skjønner ikke hvorfor man skal drive og overnatte borte bare fordet at. Mine har aldri gjort det, og sjelden har noen overnattet hos oss. Besøk er noe annet, men de sover hjemme.

Fordi barna synes det er stas feks

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Neivel jeg synes likevel det er raet

Det må du gjerne synes. Barn har ulike behov. Ikke alle synes det er stas med overnattingsbesøk.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fordi barna synes det er stas feks

Ja, greit nok. Men når ikke alle barn syns det..?😆

• Liker 1
Skrevet

Tenker at de familiene hvis unger ofte inviterer på overnattingsbesøk syntes det er hyggelig og stas selv? Og at de derfor ikke bryr seg så mye om at egen unge ikke blir invitert tilbake?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ikke press, jeg syns det er fryktelig hyggelig å invitere tilbake. Og lettere for meg enn å ikke ha besøk, når de har overnattingsvenner er det da bare et ekstra dynetrekk å fikse, så ser de film og koser seg, og vi kan trekke oss tilbake på et annet rom og se våre tv-serier. Jeg skjønner ikke hva som er så slitsomt med 5.-klassinger? Man må som regel hjelpe dem  lage brownies, men 7,-klassingene klarer det helt selv. 

Jeg håper jo de vennene som er såpass nære at de overnatter ber tilbake, så jeg syns godt dere kan føle litt på presset;)

enig, :) har en her i dag faktisk, putta de på rommet med pizza og godteri. Der sitter de mens jeg er på stua med mitt. Det er  utrolig koselig med barnestemmer i bakgrunnen. Blir stas å ta de med på noe hyggelig i morgen og. 

Synes det er koselig om noen inviterer tilbake, men tingen er at mitt barn ikke vil sove andre steder. 

Anonymkode: 0bd90...fc2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Mens for meg er det myyyyye mer styr å ha overnattingsbesøk. Mulig mine barn er veldig rolige og greie da, så jeg får litt sjokk av andres barn 😅 Sist vi hadde overnatting ble gjesten kjempesur når de fikk beskjed om å sove … han stod opp flere ganger og løp rundt i huset og hylte 🤪 var bare styr og noe jeg gjorde for å være grei mot foreldrene 😅

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her er det veldig kultur for å be tilbake, det er nesten så det er annenhver gang. Dette gjør at vi ikke ber enkelte barn, fordi vi ikke vil at barna våre skal hjem til dem på besøk. I det ene hjemmet har de en hund som har angrepet lillesøster på 2 år i huset, hun er helt oppbitt i fjeset. Hunden blir ikke avlivet da de voksne i hjemmet ikke ser på det som et problem. I et annet hjem er det og et lignende hundeproblem. Et hjem er det barnevern inne i bildet pga fars temperament, og dårlig oppfølgning av barna som går litt på selvstyr. 

Jeg sender ikke barna mine i slike hjem, så derfor blir dessverre ikke disse barna bedt hit. Bare en kommentar til at det ikke er positivt med annenhver gang, og at man ikke nødvendigvis systematisk må be i retur.

Anonymkode: f6220...a1c

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville vært åpen med de andre foreldrene om at du ikke har kapasitet til å ha ungene deres på overnatting så ofte.

tror jeg hadde reagert på at ungene aldri ble invitert tilbake :)

Anonymkode: 4403d...4dc

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...