Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Går aldri over 2000 kalorier, spiser klassisk grønt og protein til middag og pizza og søtsaker kun i helgene. Drikker bare vann i ukedagene. Trener 2-3 ganger i uka og går 10 000 skritt hver dag. 

Syns jeg var så rund i kinnene i dag og så vekten har gått opp til 58, for bare 4 uker siden var den på 55 og før jul på 53. Jeg begynner å bli redd for om dette ikke vil stoppe snart og jeg ender opp på 80 kg hvis dette fortsetter i samme tempo. Hva annet enn å sulte meg kan jeg gjøre for å hindre mer vektoppgang? Stoffskifte og blodsukker er fint, bruker ingen medisiner. Drikker en del vin eller sukkerfri cider i helgene, kan det alene føre til såpass vektøkning? 

Anonymkode: 1ebb2...2ae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regner du kaloriinnholdet i maten din hele tiden? Om ikke kan du faktisk ikke vite om du aldri spiser og drikker mer enn 2000 kcal om dagen. Så jeg tror det er her det ligger.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Luckiness said:

Regner du kaloriinnholdet i maten din hele tiden? Om ikke kan du faktisk ikke vite om du aldri spiser og drikker mer enn 2000 kcal om dagen. Så jeg tror det er her det ligger.

Nei, har gjort det tidligere men sluttet siden jeg spiser det samme som før og vet ca hva det ligger på. Ofte ligger jeg på 1700 kalorier siden jeg ikke rekker å spise på kveldsvakter og går 10 000 raske skritt hver dag som forbrenner ca 250 kalorier, syns det er rart vekten bare øker og øker når jeg beveger meg så mye. Datteren min på 7 år spiser samme porsjon middag som meg og hun er ikke storspist. Men kanskje kutte ut knekkebrødene på kveldstid etter kveldsvakt fra nå av. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg veier 59 og vedlikeholder vekten på 1700 kalorier. Så hvis du spiser rundt 2000 er nok det altfor mye

Anonymkode: 4240c...daa

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Drikker en del vin eller sukkerfri cider i helgene, kan det alene føre til såpass vektøkning? 

Ja. En cider uten sukker har fremdeles 150 kcal, kommer dette i tillegg til de kaloriene du trenger for å vedlikeholde vekten, vil du gå opp i vekt. 

AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg veier 59 og vedlikeholder vekten på 1700 kalorier. Så hvis du spiser rundt 2000 er nok det altfor mye

Er sjeldent det er oppi 2000 kalorier, kanskje 2 dager i uka. Kunne spise mer før enn nå og gikk aldri opp i vekt, men da var jeg bare 22. Er 171 og i mye aktivitet så burde tålt 1900 daglig uten å gå opp

AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja. En cider uten sukker har fremdeles 150 kcal, kommer dette i tillegg til de kaloriene du trenger for å vedlikeholde vekten, vil du gå opp i vekt. 

Du er nok inne på noe her, drikker vanligvis bare rødvin men vært mer cider i det siste. Kanskje det og de knekkebrødene på kvelden er synderen

• Liker 1
Skrevet (endret)

Du skal ha drukke bra mykje meir i helgene for å legge på deg nesten ein kilo i veka. Eg vil tru at mykje av det du har lagt på deg er vatn. 

Endret av Mandagsunge
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Du er nok inne på noe her, drikker vanligvis bare rødvin men vært mer cider i det siste. Kanskje det og de knekkebrødene på kvelden er synderen

Et glass rødvin er jo også 85 kalorier da. 

Anonymkode: 23f94...b6a

AnonymBruker
Skrevet
55 minutter siden, Mandagsunge said:

Du skal ha drukke bra mykje meir i helgene for å legge på deg nesten ein kilo i veka. Eg vil tru at mykje av det du har lagt på deg er vatn. 

Drikker ikke mer enn før, litt mer i forbindelse med en del bursdager og slikt. Kan være vann men det pleier å forsvinne når mensen kommer og ble ikke bedre av mensen denne måneden. Men kanskje noe vann likevel 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Drikker ikke mer enn før, litt mer i forbindelse med en del bursdager og slikt. Kan være vann men det pleier å forsvinne når mensen kommer og ble ikke bedre av mensen denne måneden. Men kanskje noe vann likevel 

🤷🏻‍♀️
Litt flaut at du insisterer på at det må være de asketiske knekkebrødene på kvelden.

Anonymkode: db05a...bdd

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

🤷🏻‍♀️
Litt flaut at du insisterer på at det må være de asketiske knekkebrødene på kvelden.

Anonymkode: db05a...bdd

Altså vi snakker kanskje 6 cider mer i måneden enn vanlig, det tilsvarer ikke 5 kg. Har og trent mer denne måneden enn vanlig så går opp i opp. Har ikke insistert noe sted at det må være knekkebrødene heller, er derfor jeg spurte om forslag 

AnonymBruker
Skrevet

2000 kcal per dag høres mye ut når du er så liten. Mener du virkelig at det er "å sulte seg" å ligge litt lavere? Da skjønner jeg hvorfor du går opp i vekt. 

Anonymkode: 8b867...38d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

2000 kcal per dag høres mye ut når du er så liten. Mener du virkelig at det er "å sulte seg" å ligge litt lavere? Da skjønner jeg hvorfor du går opp i vekt. 

Mest i helgene, og rundt 1700-1800 i hverdagen. Er 171 høy og veldig aktiv så blir svært sulten når sulten først melder seg. Så føles ut som å sulte meg da. Når jeg har fri har jeg knapt matlyst men jobber dessverre mye og er mye løping på jobben. I dag spiste jeg 2 rundtstykker til frokost, fiskegrateng med masse grønt til middag og 2 knekkebrød til kveldsmat. Var fremdeles veldig sulten og spiste litt pasta kl 22, det angrer jeg på nå med kaloririk pasta så sent om kvelden 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mest i helgene, og rundt 1700-1800 i hverdagen. Er 171 høy og veldig aktiv så blir svært sulten når sulten først melder seg. Så føles ut som å sulte meg da. Når jeg har fri har jeg knapt matlyst men jobber dessverre mye og er mye løping på jobben. I dag spiste jeg 2 rundtstykker til frokost, fiskegrateng med masse grønt til middag og 2 knekkebrød til kveldsmat. Var fremdeles veldig sulten og spiste litt pasta kl 22, det angrer jeg på nå med kaloririk pasta så sent om kvelden 

Det er ikke lite mat, og du har lagt på deg veldig raskt på kort tid. Når det er sagt så var du jo undervektig tidligere, og nå har du en normalvekt. Hva med å heller passe på å ikke legge på deg mer, men heller opprettholde den vekten du har nå. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det er ikke lite mat, og du har lagt på deg veldig raskt på kort tid. Når det er sagt så var du jo undervektig tidligere, og nå har du en normalvekt. Hva med å heller passe på å ikke legge på deg mer, men heller opprettholde den vekten du har nå. 

Nei vet det ikke er lite, er derfor jeg er irritert på meg selv for den pastaen. Men er ikke mer mat enn de siste 10 årene og gikk ikke opp da. Vil ned på 55 kg igjen. 53 er for lite og trives ikke med 58. Så skal kjøpe inn masse brokkoli og div som jeg kan spise når jeg får sult om kvelden 🙂

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Går aldri over 2000 kalorier, spiser klassisk grønt og protein til middag og pizza og søtsaker kun i helgene. Drikker bare vann i ukedagene. Trener 2-3 ganger i uka og går 10 000 skritt hver dag. 

Syns jeg var så rund i kinnene i dag og så vekten har gått opp til 58, for bare 4 uker siden var den på 55 og før jul på 53. Jeg begynner å bli redd for om dette ikke vil stoppe snart og jeg ender opp på 80 kg hvis dette fortsetter i samme tempo. Hva annet enn å sulte meg kan jeg gjøre for å hindre mer vektoppgang? Stoffskifte og blodsukker er fint, bruker ingen medisiner. Drikker en del vin eller sukkerfri cider i helgene, kan det alene føre til såpass vektøkning? 

pizza, smågodt pluss vin og cider 1-2 ganger i uka, da er det normalt å gå opp i vekt. alle er usunne kaloribomber.

det var sånn jeg la masse på meg, selv med gåtur på 90 min pr dag.

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, Natta1980 said:

pizza, smågodt pluss vin og cider 1-2 ganger i uka, da er det normalt å gå opp i vekt. alle er usunne kaloribomber.

Ja, men det jeg stusser på er at disse 5 kg har kommet på kort tid og har alltid spist pizza, godt og cider i helgene

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, Natta1980 said:

Men - ikke dumt å kutte litt ned på snopet :) 

AnonymBruker
Skrevet

Ha med å telle kalorier en stund nå for å se hvor mye du faktisk spiser, du sier du har ca. Kontroll men med en vektøkning på 5 kg på kort tid så har man ikke så god kontroll. Er man bare aktiv på jobben og sitter rolig resten av dagen og kanskje i helgene så er jo et alternativ å øke aktivitets nivået utenom jobb og i helgene, men ikke matinntaket. 

Anonymkode: 39104...f81

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...