AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #1 Skrevet 18. mars 2022 Om man merker av for fravær på aktivitet pga sykdom, får man da trekk? Jeg har måtte avslutte aktiviteten min for jeg er blitt veldig syk igjen. Tidligere har jeg fått lov å krysse av for at jeg har gjenomført aktivitet av veileder på nav. Men nå vil veileder jeg skal registrere som syk. Kommer jeg til å få penger nå? Noen som vet Anonymkode: 0c2be...c95
Daria Skrevet 18. mars 2022 #2 Skrevet 18. mars 2022 Aktivitet har i utgangspunktet ikke sammenheng med utbetaling, var beskjeden vi fikk på infomøtet da jeg begynte på AAP. Man krysser av for at de skal kunne se at man følger opp, og kunne ta tak i det hvis noen dropper det over tid. Så lenge du har dialog med veileder burde det ikke være noe problem. (Jeg krysser etter avtale med veileder konsekvent av på for ikke deltatt på aktivitet og får pengene jeg skal ha likevel).
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #3 Skrevet 18. mars 2022 Jeg har AAP, og jobber 50%. Hvis jeg er syk og krysser av for at jeg ikke har hatt lønnet arbeid, så får jeg 100% AAP for de dagene jeg har krysset av for det. Jeg kan ikke skjønne annet enn at du skal få AAP når du er syk. AAP er jo for oss som har en sykdom, så da gir det ikke mening at man skal få trekk for å være syk. Anonymkode: 58e92...ccf
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #4 Skrevet 19. mars 2022 Hadde du krysset av for fravær, så hadde du blitt trukket. Men at du ikke krysser av for aktivitet gir ikke trekk. Det som skjer er at meldekortet ditt ikke samsvarer med aktivitetsplanen, så da får veilederen din en melding om det. Det skjer ikke noe mer, så sant du ikke har reisepenger/tiltakspenger. Da blir det trekk. Anonymkode: 16bf4...036
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #5 Skrevet 21. mars 2022 Nå er der bortimot 5 år siden jeg hadde aap, så ting kan være endret, men; Jeg hadde 100% aap og var i arbeidspraksis. De dagene jeg ikke klarte å jobbet krysset jeg av for syk, nettopp for å synliggjøre hvor mye jeg klarte å jobbe. Har liten hensikt å presse seg i praksis hvis man egentlig er for syk for vanlig jobb. Uansett, du bør gjøre som veilederen din sier, men ha det skriftlig! Få den til å svare deg skriftlig på hvordan du skal melde aktivitet nå, og at det ikke påvirker utbetalingen. Så har du alt ditt på det tørre om det skulle bli rot. Lykke til med helsen, å være i nav-systemet er virkelig en påkjenning 🥰 Anonymkode: ad04a...1a1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå