AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #1 Skrevet 18. mars 2022 Jeg tok p-stav for noen måneder tilbake, og det funket fett i starten. Det kom med både mange fordeler og ulemper. Den siste tiden, og egentlig tiden etter jeg fikk det, har jeg merket på meg selv at jeg egentlig ikke er glad - det er noe som har endret seg, til det verre. Jeg tror muligens at det i stor grad skyldes p-staven. Jeg nevnte dette for han jeg snakker med og er "på", og har vært "på" de siste månedene. Han fortalte meg at hvis jeg tar den ut, vil han ikke bruke kondom, jeg svarte da at da kan vi ikke fortsette å ha sex, da svarte han bare "ok" - og det var det. Han prøvde ikke å overtale meg om å beholde den eller noe sånt, men jeg er redd for at om jeg tar den ut vil vi ikke lenger ha sex, og at han derfor for eksempel vil finne andre for å ha seg med. Da er han kanskje ikke verdt det... eller? Anonymkode: 55dd9...b05
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #2 Skrevet 18. mars 2022 12 minutter siden, AnonymBruker said: jeg er redd for at om jeg tar den ut vil vi ikke lenger ha sex, og at han derfor for eksempel vil finne andre for å ha seg med. Eh, dette er ikke normalt å være redd for. Du kan frykte graviditet. Men du bør virkelig ikke få barn med denne mannen Anonymkode: 84042...a62 4
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #3 Skrevet 19. mars 2022 Dere må snakke sammen om hvilken type prevensjon som kan passe for dere. Anonymkode: 0d342...cf1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #4 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Da er han kanskje ikke verdt det... eller? Anonymkode: 55dd9...b05 Helt riktig! En god partner er med på å diskutere prevensjon og ulike løsninger. Jeg har også p-stav som gir en del bivirkninger i form av blødninger. Jeg har vurdert å ta den ut pga. dette. Kjæresten responderte umiddelbart med å si at "jaja. Da får jeg bruke kondom da", før vi diskutere andre muligheter også. Hormonell prevensjon fører med seg så mange bivirkninger for mange kvinner. Det er skammelig at mange føler de må fortsette å bruke disse fordi partneren nekter å bruke kondom. Anonymkode: 6a344...33d 3 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #5 Skrevet 19. mars 2022 Kjære deg, han er ikke verdt det. Han er ikke glad i deg og han bryr seg ikke om deg. Kroppen din er ikke en billett til kjærlighet. Anonymkode: 1b477...5e7 5
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #6 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 18.3.2022 den 16.01): Jeg tok p-stav for noen måneder tilbake, og det funket fett i starten. Det kom med både mange fordeler og ulemper. Den siste tiden, og egentlig tiden etter jeg fikk det, har jeg merket på meg selv at jeg egentlig ikke er glad - det er noe som har endret seg, til det verre. Jeg tror muligens at det i stor grad skyldes p-staven. Jeg nevnte dette for han jeg snakker med og er "på", og har vært "på" de siste månedene. Han fortalte meg at hvis jeg tar den ut, vil han ikke bruke kondom, jeg svarte da at da kan vi ikke fortsette å ha sex, da svarte han bare "ok" - og det var det. Han prøvde ikke å overtale meg om å beholde den eller noe sånt, men jeg er redd for at om jeg tar den ut vil vi ikke lenger ha sex, og at han derfor for eksempel vil finne andre for å ha seg med. Da er han kanskje ikke verdt det... eller? Anonymkode: 55dd9...b05 Han der er ikke verdt tiden din. herregud for en taper. En slik dritt vil man vel ikke skitne kroppen sin med. Ta ut p-staven du. Mange som blir nedfor og utvikler over tid depresjon, og depresjon ønsker du ikke. Bedre få det ut nå før det blir mer krøll i kroppen din. Anonymkode: 14ab7...71f 3 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #7 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Dere må snakke sammen om hvilken type prevensjon som kan passe for dere. Anonymkode: 0d342...cf1 Feil. Hun skal snakke med gynekologen om hvilken prevensjon kan være bedre alternativ for henne, uten han ekle fyren i bildet som uansett gir blanke faen i TS og som hun burde bli kvitt asap. Hun finner seg en ekte mann etter hvert. Anonymkode: 14ab7...71f 2 1
Aureka Skrevet 19. mars 2022 #8 Skrevet 19. mars 2022 Skjønner godt at du vil bli kvitt p-stav når du opplever sånne bivirkninger. At kjæresten ikke er mer støttende burde være en varsko. Vil du virkelig bruk tid med en sånn fyr? Håper og tror du kan møte noen som bryr seg mer om deg enn hva som ble uttrykt her. Har forøvrig en venninne som ble helt kokko av p-stav, tok dessverre alt for lang tid før før det ble satt i sammenheng med p-stav. Ble mye unødvendige psykiske belastninger som kunne vært unngått. 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #9 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Feil. Hun skal snakke med gynekologen om hvilken prevensjon kan være bedre alternativ for henne, uten han ekle fyren i bildet som uansett gir blanke faen i TS og som hun burde bli kvitt asap. Hun finner seg en ekte mann etter hvert. Anonymkode: 14ab7...71f Hvis de ikke skal være sammen, trenger hun ikke denne typen prevensjon. Som singel trenger hun kun kondomer. Anonymkode: 0d342...cf1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #10 Skrevet 20. mars 2022 Jeg har, etter 10 år og litt til med forskjellig prevensjon, tenkt på å ta ut min p stav. Faktisk så aner jeg ikke hvordan det er uten, og har hørt mange si at livet forandret seg når de slutter med hormonell prevensjon. Samboeren min fordømmer at det ikke finnes bedre prevensjon for gutter, og at jeg må ta ansvaret. Eneste muligheten han har er enten å sterilisere seg eller bruke kondom. Hvis det hadde kommet p piller eller lignende for menn hadde han begynt med de på flekken. Både meg og han er ganske lei av at det er damene som skal beskytte seg selv, og begge føler også at kondom er litt kjipt. Vi har vurdert pissar, men det virker litt risky. Så at din kjæreste skal overtale deg til å fortsette er bare så bak mål. Ta den ut, så får han bruke kondom. Jeg personlig ville ikke hatt en mann med slike holdninger i livet mitt, så jeg ville gått. Anonymkode: 6ece2...d2a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå