AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #1 Skrevet 18. mars 2022 Noen over 50 år som på grunn av yrkeskade har omskolert seg på nytt og fikk faktisk jobb? På grunn av en yrkesskade i en jobb som er tungt og belastende må jeg enten bli ufør eller omskolere meg. Vil gjør alt jeg absolutt kan for å komme ut i arbeid igjen, men skjønner at dette krever at jeg komme meg tilbake på skolen og få en helt annet utdanning. Men jeg er litt redd at jeg får ikke jobb etter dette da jeg kommer ikke til å ha jobb erfaring før jeg faktisk får jobb og får erfaring. Noen her inne som har gått tilbake på skolen og begynt på noe helt annet? Blir nok utdanning i en helsefag. Anonymkode: d6260...c97
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #2 Skrevet 18. mars 2022 Kjenner til flere som har utdannet seg til helsefagarbeider etter fylte 50. men da har de gjerne jobbet som assistent i helsevesenet ved siden av, og ganske sikre på faststilling. Selv er jeg 57 år og helsefagarbeider - nå på AAP. Kan ikke lenger utføre jobben min, men kjenner at jeg er for gammel til å orke å starte med noe studier eller omskolering. Anonymkode: 2a5c5...426
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #3 Skrevet 18. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Noen over 50 år som på grunn av yrkeskade har omskolert seg på nytt og fikk faktisk jobb? På grunn av en yrkesskade i en jobb som er tungt og belastende må jeg enten bli ufør eller omskolere meg. Vil gjør alt jeg absolutt kan for å komme ut i arbeid igjen, men skjønner at dette krever at jeg komme meg tilbake på skolen og få en helt annet utdanning. Men jeg er litt redd at jeg får ikke jobb etter dette da jeg kommer ikke til å ha jobb erfaring før jeg faktisk får jobb og får erfaring. Noen her inne som har gått tilbake på skolen og begynt på noe helt annet? Blir nok utdanning i en helsefag. Anonymkode: d6260...c97 Jeg ser dette ganske ofte i flere debatter og innlegg over lengre tid. Individer som er uføre (eller holder på å bli uføre) og er 45+ år, har ennå ikke blitt opplyst at de faktisk kan studere som ufør også. Det fremstilles ofte som "enten eller" siden det var sikkert sånn FØR 1.januar 2015, men det er ikke sånn ETTER 1.januar 2015. Har også lest at folk som er yngre enn 45 år, har ennå ikke fått dette med seg, med tanke på diverse rettigheter. Poenget er: Er du kvalifisert til å bli ufør, for det er strenge kriterier for å få til det, så er det likevel viktig å opplyse om at du kan studere / omskolere deg som ufør. Det er altså ikke "enten eller" slik du tror. Konsentrer deg dermed om å finne ut om du er kvalifisert for å bli ufør, for det er ikke bare bare, det er en veldig lang prosess for de fleste. Men blir du ufør, så er det altså ikke noe i veien i å gå på skole som ufør også, ut fra de juridiske reglene. Anonymkode: e06c4...8d0 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå