Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jenta mi på 11 har begynt å få mye kviser. Hva slags renseserie er dere fornøyd med til deres tenåringer?

Anonymkode: 4a80c...098

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

REN 😊. Helt super til å fjerne urenheter- bruker en lett exfolierende ansiktsrens

Anonymkode: ba17c...0da

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

En serie fra Cosmica fungerer bra for datteren min på 12 år, huden ser veldig fin og "ren" ut etter bruk. Nå har ikke hun problemhud/kviser da, så jeg aner ikke om denne serien passer for alle.

Anonymkode: f75ea...21c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken serie fra Cosmica tenker du da evt?

Og REN passer også til så ung hud?

Anonymkode: 4a80c...098

AnonymBruker
Skrevet

Mary Kay sin serie Botanical, fin ungdomsserie som er rik på antioksidanter.  👌 

Fokuser på å rense huden og fukte. Minst mulig ingredienser. 

Anonymkode: c92cd...3d0

AnonymBruker
Skrevet

Ville gått for the ordinary :) billig, men du må lese deg litt opp på ongredienser.. Men de har enkle oversikter og eksempler til for eks uren hud.

Men en ting å tenke på - kviser i den alderen er jo ofte puberteten og masse hormoner i ubalanse. Tipper p-piller og lignende vil hjelpe mer… (Ikke at jeg anbefaler det til en 11åring, men har gått på det siden jeg var 13 selv. Pga mensensmerter)

Anonymkode: e4ea1...a79

AnonymBruker
Skrevet

The body shop sin tea tree oil er veldig fin å bruke til å tørke ut kviser med. Er egentlig veldig fornøyd med hudpleie derfra, går an å gå innom for råd også😊

Anonymkode: 244f1...bbe

• Nyttig 1
Skrevet

Cerave både rens og krem på pumpeflaske begge deler, billig og best 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde personlig ikke gitt hudpleie til en så ung person - akne er hormonelt.

Det er også lett å skape ubalanse i huden med produkter.

Men om du absolutt MÅ bruke noe anbefaler jeg en veldig mild rensekrem, for eksempel La Roche Posay sin for sensitiv hud.

Og så en lett fuktighetskrem, for eksempel The Ordinary sin. 

Dette vil ikke påvirke akne noe som helst da det er hormonelt. Bruker du produkter for fet hud osv tørker du mer ut huden = mer produksjon av talg. 

Husker jeg i litt senere alder drev på med Body Shop sin tea tree oil osv - aldri ødelagt huden så mye som da. 

Når jeg dog fikk mye småkviser i absolutt hele panna brukte jeg Basiron med godt nok resultat, men ble jo også supertørr. 
Ppiller var det som roet best i alderen jeg uansett hadde behov for prevensjon. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dersom det er småkviser det er snakk om ville jeg ikke anbefalt omfattende hudpleie når er så ung. Det er som andre over her sier hormonelt, viktig at ikke plukker for mye da det kan bli arr. 
Litt tea tree oil til å tørke ut kvisene med kan kanskje hjelpe.

Anonymkode: 07ea2...798

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bestilte nettopp en ansiktsrens med salisyre, en dagkrem med spf og nattkrem fra CeraVe, i tillegg til en toner med salisyre og basrion gel til min 11- snart 12 åring.

Jeg tenker ikke å introdusere alt på en gang altså. Tenkte å starte med ansiktsrensen, samt dag og nattkrem i starten. Etter hvert kan h*n supplere med toneren (på dagtid) og basrion (på kveldstid) dersom mine mistanker om at h*n har arvet min hud stemmer. 

Anonymkode: 94eba...749

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg slet med veldig mye akne og aknearr fra da jeg var 11 til jeg var 14, brukte tusenvis av produkter, alt fra REN til Bodyshop osv. Dere må først finne ut hva slags hudtype hun har, også må dere tenke på at hun først og fremst nærmer seg / er i puberteten og at det ikke kan "stoppes" uansett. Det kan hende hun reagerer på ting også. Jeg kuttet ut rene melkeprodukter og dette clearet opp mesteparten av min akne veldig fort. Jeg vil anbefale noe som ikke tørker ut huden i det minste, og det er viktig at hun drikker mye vann. Ikke the ordinary. 

La roche posay er veldig skånsomt mot huden. Kjøp en rens og en hudkrem derfra, ikke noe mer enn det. Du kan spørre legen om resept på Zalna gel, er veldig bra og effektiv ( pass på å lese pakningsvedlegg, skal ikke brukes over lengre tid, og kan gjøre så hun "flasser". Start med å åpne porene, vask fjeset med varmt vann. Påfør cleanser og vask deretter bort med kaldt vann, og vent til det tørker før du påfører hudkrem. På dagen kan hun bruke solkrem om hun f.eks bruker ting som skal få bort kviser som basiron, tea tre oil også videre da dette kan gjøre huden ekstremt sensitiv mot sol. Solkrem burde man bruke uansett vær, hvis du er flink til å ta vare på huden din. Finn en hudpleie rutine og stick with it, husk at hun også bare er 11 og at hun ikke trenger noe masse produkter for å kunne få fin hud. 

Jeg vil anbefale LA ROCHE POSAY Toleriane eller Effeclar. 

https://www.farmasiet.no/catalog/ansiktspleie/eksem-e482fbe9/lrp-toler-renselotion-sens-200,5000945?gclid=Cj0KCQjw_4-SBhCgARIsAAlegrUPqxUbeIRuBdObTLbX2G47WpBGurZqEmdSDMJeSHTDWtcq7r3S2y4aAhJzEALw_wcB

https://www.farmasiet.no/catalog/ansiktspleie/dagkrem/lrp-toler-rich-krem-torr-sens-40,5006294?gclid=Cj0KCQjw_4-SBhCgARIsAAlegrUsM-ZtDfhQx_vS3aTnctJD0m6jdcCXe8ppqU--Gv5WpokXLgPCulgaApKDEALw_wcB

Disse er veldig skånsomme mot huden, jeg bruker selv fortsatt kremen etter å ha vasket ansiktet, masse bra produkter. Billige og effektive. Pass på at hun vasker henda med såpe før hun renser huden, og at dere ikke kombinerer ingredienser i hudpleie som ikke skal "Blandes" sammen! 

AnonymBruker
Skrevet

Morning 

• Billig ansikt rens for sensitiv hud. Det spiller ingen rolle hvilken merke, så lenge den er mild, uten parfyme og uten alkohol. eks simple som du finner i de fleste dagligvare butikk. Velg den det står "soap free" på. 
  • fuktighetskrem eks cerave eller andre lignede kremer. Viktig at den er beregnet for sensitiv hud. Du slipper som regel parfyme og masse annet tull da. 
  • en olje fri solkrem. 

kveld 

• mild ansikt rens
  • ved oljete hud og tette porer kan Cerave Smoothing rens brukes etterpå. Den inneholder salisylsyre som renser porene og som ikke tørker ut huden. 
  • Hvis du ønsker en serum er nicinamide under 10% det eneste jeg er komfortabel med la en ung person bruke. 
  • fuktighetskrem. 

Jeg vet det er tidlig å tenke på sminke, men hvis hun begynner med sminke er det best hun ungår flytende foundation for de har tendens til å tette igjen porer, som igjen vil gi mer uren hud og kviser. 

Du kan selvfølgelig finne fuktighetskrem som inneholder solkrem. Men det er mer økonomisk å kjøpe hver for seg. Du har da en fuktighetskrem som kan brukes til ansikt og kropp.  og en solkrem som vil  varer mye lengre. 

Anonymkode: 66058...ab3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...