Gå til innhold

Plutselig intens hodeverk på venstre side?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Googler jeg dette, så ser jeg hjerneblødning kan være en av årsakene. Jeg løp igår og fikk det helt akutt. Samme idag, da trente jeg her hjemme. Kom like brått på, sviende forferdelig smerte. Må jeg ringe legevakten? Noen som vet? Det er uka etter at jeg testet positiv,  altså ei uke siden jeg haddd det. Ble raskt bra igjen..... Har aldri hatt dette før covid. Kan dette være årsaken? 

Kvinne33

Anonymkode: 59aba...d68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har smerten gått over igjen nå? Hvor lenge varte det?

Jeg ville egentlig ikke trent så kort tid etter positiv test.

Anonymkode: 04269...c24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Migrene er vel ofte halvsidig og kan komme raskt. Ved hjerneblødning får man jo ofte halvsidige lammelser og taleproblemer. Hodepine forekommer på en del, men ikke alle så vidt jeg husker. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har smerten gått over igjen nå? Hvor lenge varte det?

Jeg ville egentlig ikke trent så kort tid etter positiv test.

Anonymkode: 04269...c24

Det gikk over idag også som igår. Er sånn sviende vond, kvalmende følelse. Nå kjenner jeg ingenting. Vet, jeg var litt tidlig med å trene etter covid 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Teatrica skrev (6 timer siden):

Akkurat dette hadde jeg ring 113 om!

Hva hadde du? 

Jeg ringte ikke 113 og jeg lever....enda😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Hva hadde du? 

Jeg ringte ikke 113 og jeg lever....enda😬

Jaja, deg om det. Det kan og er høyst sannsynlig helt uskyldig - men plutselige oppståtte smerter i hoder bør alltid sjekkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis man opplever en ny type hodepine, skal det sjekkes av lege. Men det er mest sannsynlig ikke noe farlig.

Jeg er plaget av migrene, som kan arte seg litt ulikt. Og den første gangen jeg fikk et anfall, tenkte jeg nettopp at det måtte være hjerneblødning og jeg måtte kontakte lege, men hvordan i alle dager skulle jeg klare å lete etter telefonen min når det gjorde så intenst vondt. 

Det er nærliggende å tenke at det kan ha en sammenheng med covid og trening hos deg. Jeg hadde kraftig, og ensidig hodepine i forbindelse med covid (men det var mens jeg fortsatt var syk ellers også da). Ta kontakt med lege om det kommer igjen.

Anonymkode: c3a83...106

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Akutt, sterk smerte i hodet bør alltid utredes. om man får en alvorlig hjerneblødning kan man innimellom få en mye mindre en noen dager/uker før og slike smerter bør derfor tas på alvor selv om de går over av seg selv. Dette er worst case, men reelt.

Anonymkode: 3269c...062

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis man opplever en ny type hodepine, skal det sjekkes av lege. Men det er mest sannsynlig ikke noe farlig.

Jeg er plaget av migrene, som kan arte seg litt ulikt. Og den første gangen jeg fikk et anfall, tenkte jeg nettopp at det måtte være hjerneblødning og jeg måtte kontakte lege, men hvordan i alle dager skulle jeg klare å lete etter telefonen min når det gjorde så intenst vondt. 

Det er nærliggende å tenke at det kan ha en sammenheng med covid og trening hos deg. Jeg hadde kraftig, og ensidig hodepine i forbindelse med covid (men det var mens jeg fortsatt var syk ellers også da). Ta kontakt med lege om det kommer igjen.

Anonymkode: c3a83...106

Okei, takk. Ja den hodepinen var helt ny for meg. Men siden det bare er ei uke siden jeg hadde covis, så tror jeg det skyldes det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Teatrica skrev (3 timer siden):

Jaja, deg om det. Det kan og er høyst sannsynlig helt uskyldig - men plutselige oppståtte smerter i hoder bør alltid sjekkes.

Jeg ser den. Og tro meg, jeg var bekymret. Heldigvis ga det seg. Følte også det var litt pga løpingen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har cyste i hode. Det svir og stikker i perioder. Men sjekk deg ! 

Anonymkode: c1168...cde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har cyste i hode. Det svir og stikker i perioder. Men sjekk deg ! 

Anonymkode: c1168...cde

Sjekke neste gang jeg løper og det kommer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...