Rosa Dartle Skrevet 18. mars 2022 #1 Skrevet 18. mars 2022 Hva tenker dere om vanlige spisebord vs. runde? Vurderer sistnevnte, men usikker på om det kanskje et upraktisk? Fordeler og ulemper?
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #2 Skrevet 18. mars 2022 Upraktisk, får ikke plass til så mange folk. Har hatt et før, aldri igjen! Også selv om vi hadde ekstra klaffer var det upraktisk. Ser mange har det nå, tydelig in igjen.. men tenk på behovet ditt før du kjøper et! Anonymkode: 792b9...2da
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #3 Skrevet 18. mars 2022 Det aller beste, om man har god nok plass vel og merke. Vi har ett på 220 med plass til 10-12 stk rundt. Det er så fint å kunne se på alle man sitter rundt bordet med og var ett absolutt must når vi endel fikk spiseplass med god nok plass. Før hadde vi avlangt med plass til 14. Anonymkode: ba268...38a 3
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #4 Skrevet 18. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det aller beste, om man har god nok plass vel og merke. Vi har ett på 220 med plass til 10-12 stk rundt. Det er så fint å kunne se på alle man sitter rundt bordet med og var ett absolutt must når vi endel fikk spiseplass med god nok plass. Før hadde vi avlangt med plass til 14. Anonymkode: ba268...38a Jeg mente, at runde bord er det aller beste. Anonymkode: ba268...38a 1
Pysa Skrevet 18. mars 2022 #5 Skrevet 18. mars 2022 Jeg prøvde med et rundt bord som var kjempefint, passet godt inn i rommet og var på alle måter veldig bra.Men robotstøvsugeren likte ikke hvordan stolbeina ble stående. Jeg vil ikke si at robotstøvsugeren vant, men jeg tapte. 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #6 Skrevet 18. mars 2022 Elsker mitt runde spisebord med ileggsplater. Det gir de koseligste middagene, når alle ser hverandre og praten bare flyter. Ulemper? Man MÅ ha ileggsplater, og da blir det fort dyrt. Ikke alle stoler egner seg (stolbena bør ikke gå utenfor stolen) hvis man vil ha stolene tett opp mot bordet når de ikke er i bruk. Jeg gir ikke slipp på mitt runde bord med det første. Anonymkode: 2de0e...8da 5
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #7 Skrevet 18. mars 2022 😅 Ser jeg kanskje blir alene om å foretrekke avlangt fremfor rundt. Er enig med det de sier om å se hverandre her, og størrelsen er viktig. Samtidig får man jo likevel ikke ‘ropt’ til den man ser på når det sitter 10-12 andre der, da er det for stor avstand. Lykke til med valget TS 😀 Anonymkode: 792b9...2da
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #8 Skrevet 18. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): 😅 Ser jeg kanskje blir alene om å foretrekke avlangt fremfor rundt. Er enig med det de sier om å se hverandre her, og størrelsen er viktig. Samtidig får man jo likevel ikke ‘ropt’ til den man ser på når det sitter 10-12 andre der, da er det for stor avstand. Lykke til med valget TS 😀 Anonymkode: 792b9...2da Jeg er enig med deg i at avlangt er best for 12 stykker. Det perfekte er jo et rundt bord til 4-6 personer med ileggsplater så det kan gjøres avlangt. Anonymkode: 2de0e...8da 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #10 Skrevet 18. mars 2022 Vi hadde rundt bord. Det var greit med 5 - 6 stk rundt, men med flere ble det veldig liten plass på bordet til mat. Anonymkode: 11756...f0f
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #11 Skrevet 18. mars 2022 Hvis man ikke er mer enn noen få rundt bordet, er rundt bord finest, synes jeg. Jeg har rundt spisebord, men det er fordi vi aldri er mer enn maks 4 her. Da går det helt fint. Skulle jeg hatt middager for 6 eller flere, må det nok avlangt bord til. Evt et rundt bord med kanskje to ileggsplater for å forlenge det til et avlangt bord ved behov. Anonymkode: 68182...cf0
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #12 Skrevet 18. mars 2022 Hvis det er frittstående kan rundt fungere fint, men hvis det står inntil en vegg så synes jeg det tar opp for mye unødvendig plass. Hadde ett rundt bord for mange år siden, og det blir nok ikke det igjen før jeg har mye større leilighet. Anonymkode: 14fa6...3cc
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #13 Skrevet 18. mars 2022 Jeg hadde avlangt, har nå rundt med ileggsplater. Foretrekker rundt fordi ingen havner på enden av bordet, og når jeg har ileggsplater i så det blir avlangt så er det likevel en mindre definert ende enn på et avlangt bort. Det er supert å ha f.eks spillkveld der alle har lik tilgang til brettet, og når vi skal spise er det som stå på bordet lettere tilgjengelig for alle. Syns også det ser finere ut i rommet, kommer ikke til å bytte tilbake (hatt mitt i 6 år). Anonymkode: f64e3...3a5 1
Energi-jenta Skrevet 18. mars 2022 #14 Skrevet 18. mars 2022 Vi er kjempe fornøyde med vårt runde bord! Har plater vi kan legge i midten så det er plass til flere. Eneste jeg angrer på er at vi ikke gikk for et litt større bord, har nå et på 120 cm. Er plass til fem stykk uten å legge i plater.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #15 Skrevet 19. mars 2022 Vi byttet ut bordet vårt med et rundt bord og er kjempefornøyd. Angret litt på at vi ikke kjøpte mye større, men bordet blir mye større med tilleggsplater. Det var unødvendig å ha et 4m langt bord når vi ikke er så mange i huset. Da var det bedre å heller utvide bordet når vi ventet mange gjester. Og deilig å se alle rundt bordet samtidig. Det føles mer sosialt. Flere av våre venner vurderer å bytte over til rundt bord. Anonymkode: ff1ad...796
Rosa Dartle Skrevet 21. mars 2022 Forfatter #16 Skrevet 21. mars 2022 Tusen takk for alle gode innlegg! 😍 Vi har relativt god plass. Hvilke bord har dere som er fornøyde?
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #17 Skrevet 21. mars 2022 Jeg synes det fungerer med opp til 4-6 personer. Blir det flere skjer følgende; - bordet blir så stort at det er mengder plass på midten som ikke blir brukt til noe. Det eneste som gjør seg her er en stor bukett, høye lys, eller lignende, som gjør at man uansett ikke ser personene som sitter rett over. - der man med langbord kan snakke med 5 ulike personer (sidemann + tvers over), blir personer du kan snakke med begrenset til personen på hver side. Vi har avlangt/ovalt bord, slik at endene blir omtrent som å sitte ved rundt bord, ikke en ensom plass. Anonymkode: 41e6f...b82 2
Gjest Blondie65 Skrevet 21. mars 2022 #18 Skrevet 21. mars 2022 Jeg har rundt bord, uten ileggsplater. Jeg elsker bordet mitt. Beina møtes i et kryss under så stolbein er ikke noe problem. Jeg ville ha tak i et rundt bord som ble avlangt med ileggsplater, men jeg fant aldri et jeg likte og jeg har begrenset plass her jeg bor så jeg var helt avhengig av at bordet var lite uten ileggsplatene. Derfor endte jeg opp med mitt 110 cms bord.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #19 Skrevet 21. mars 2022 Rosa Dartle skrev (13 minutter siden): Tusen takk for alle gode innlegg! 😍 Vi har relativt god plass. Hvilke bord har dere som er fornøyde? Vanskelig å finne sånn 110-115 med ileggsplater. Jeg har arvet mitt. 😇 Google? Anonymkode: 2de0e...8da
Pølsevann Skrevet 21. mars 2022 #20 Skrevet 21. mars 2022 Vi har rundt bord og det er så mye mer praktisk for oss. Det tar mye mindre plass, så stua ble mye romsligere. Vi er 3 stk i familien og har sjelden gjester over på mat, så ikke noe behov for svært bord. Men vi har 2 ileggsplater så vi kan lage langbord til bursdager f.eks. Vi har dette https://mobelringen.no/filippa-spisebord#257=17 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå