Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Tuberkulose vaksine.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke tatt BCG vaksinen som barn, og jeg har ikke tatt den siden fordi jeg har vært redd for den blemmen man får, gir ikke den vaksinen et arr?

Anonymkode: cb6ed...e45

AnonymBruker
Skrevet

Vaksinen gir et arr fordi i motsetning til de aller fleste vaksiner settes BCG i underhuden og ikke i musklaturen. Arret blir mindre med tid, og mitt feks er såvidt synlig. 

Anonymkode: a70a1...afa

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vaksinen gir et arr fordi i motsetning til de aller fleste vaksiner settes BCG i underhuden og ikke i musklaturen. Arret blir mindre med tid, og mitt feks er såvidt synlig. 

Jeg kan bare bestille den hos fastlegen? Det er ikke for sent som voksen? :) Har åså noen andre av barnevaksinene jeg mangler. 

Dette spm må virke tullete, men jeg aner ikke 😄 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Jeg kan bare bestille den hos fastlegen? Det er ikke for sent som voksen? :) Har åså noen andre av barnevaksinene jeg mangler. 

Dette spm må virke tullete, men jeg aner ikke 😄 

Ikke nødvendig å ta med mindre du skal reise til områder med høy fremkomst av TB

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har ikke tatt BCG vaksinen som barn, og jeg har ikke tatt den siden fordi jeg har vært redd for den blemmen man får, gir ikke den vaksinen et arr?

Tok unnlot å ta en vaksine fordi du var redd for er arr? Virkelig?

Men uansett, BCG-vaksinen er tatt ut av vaksinasjonsprogrammet, så med mindre du skal reise til områder med utbredt smitte, så er ikke dette noe å stresse med.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, Teatrica said:

Tok unnlot å ta en vaksine fordi du var redd for er arr? Virkelig?

Men uansett, BCG-vaksinen er tatt ut av vaksinasjonsprogrammet, så med mindre du skal reise til områder med utbredt smitte, så er ikke dette noe å stresse med.

Vi kan risikere å få en oppblomstring av det her til lands om ikke uvaksinerte ukrainerne får vaksine fort. 

Anonymkode: 4fa9d...e3d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...