ZdM Skrevet 18. mars 2022 #1 Skrevet 18. mars 2022 Min kjære er veldig dårlig, og har vært det i flere dager nå. Han er en sånn en som «tåler alt» og raskt brenner av seg sykdom, så det er rart å se han så syk nå. Han har hatt feber i 4 dager, ekstrem hodepine, fryser og skjelver, klarer ikke stå opp av sengen utenom 3 turer på toalettet, og har «vondt i lungene». Han hoster mye også. 🤒 De sjekker jo sjeldent hvilken type koronavirus man er smittet med i disse dager, men jeg lurer veldig på om det er Omikron eller Delta han har, siden symptomene er såpass kraftige og minner om Delta-symptomer. Er det noen som ble tilsvarende syke, med lignende symptomer, av (påvist) Omikron? 🤔
ZdM Skrevet 18. mars 2022 Forfatter #2 Skrevet 18. mars 2022 Ingen? 🤔 Så det er ingen her som vet om man kan ha kraftige symptomer med delta-lignende symptombilde ved Omikron også?
Hattifnatten Skrevet 18. mars 2022 #3 Skrevet 18. mars 2022 Omikron er mild i den forstand at den fører til færre sykehusinnleggelser. Ikke nødvendigvis mildere symptomer. Veldig mange blir rimelig syke av omikron! 4
Mezzosoprena Skrevet 18. mars 2022 #4 Skrevet 18. mars 2022 Folk reagerer forskjellig på alle sykdommer, så det er like sannsynlig at han er sterkt påvirket av omikron som at det er delta.
Madame Butterfly Skrevet 19. mars 2022 #5 Skrevet 19. mars 2022 Vet om flere som har vært nede for telling med omikron, og langt seigt sykdomsforløp etter den første fase.
GammelKaktus Skrevet 19. mars 2022 #6 Skrevet 19. mars 2022 Jeg kjenner og flere som har blitt veldig syke med omikron, noen har og havnet på sykehus, relativt friske unge folk Hun ene ble smittet rett før jul og sliter ennå med "ettervirkninger" av sykdommen.
Hattifnatten Skrevet 19. mars 2022 #7 Skrevet 19. mars 2022 FrøkenMånestråle skrev (1 minutt siden): Jeg kjenner og flere som har blitt veldig syke med omikron, noen har og havnet på sykehus, relativt friske unge folk Hun ene ble smittet rett før jul og sliter ennå med "ettervirkninger" av sykdommen. Vaksinerte eller uvaksinerte? 1
Madame Butterfly Skrevet 20. mars 2022 #8 Skrevet 20. mars 2022 8 hours ago, Hattifnatten said: Vaksinerte eller uvaksinerte? Dobbelt og trippel vaksinerte, også tidligere syke. Ikke sykehus eller respirator syke, men et par uker hjemme fra jobb, dmsengeliggende med feber, magesyke/diaré, hodepine, svimmelhet, kraftløshet etc.
MorTil2 Skrevet 20. mars 2022 #9 Skrevet 20. mars 2022 Tror ikke det har noe å si hvilken variant han har. Ble selv veldig dårlig med Covid nå nylig. Er ikke opptatt av hvilken variant, bare glad til at jeg merker at det nå, 3 uker etter, begynner å slippe taket. Det som henger igjen, er tidvis svimmelhet, sår hals, hoste og en del slim i halsen. Jeg blir nok lettere tung i pusten, f eks på tur, men regner med at det går seg til etterhvert.
GammelKaktus Skrevet 20. mars 2022 #10 Skrevet 20. mars 2022 Hattifnatten skrev (13 timer siden): Vaksinerte eller uvaksinerte? Begge deler men jeg kjenner kun en uvaksinert ellers så har de hatt 3 doser. Selv så ble jeg ikke så veldig syk av omikron, var en dag og to der jeg var slapp og vondt i hodet så kom det forkjølelses symptomer men blir som regel sykere når jeg først blir syk, trodde det allergien som slo inn og hadde det ikke vært for at vi hadde hatt korona i hus så hadde jeg nok ikke funnet ut at jeg hadde det heller. Er grunnvaksinert med to doser.
Anbefalte innlegg