Gå til innhold

Glemte tampongen i dagesvis!!! hjelp

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fant akkurat igjen en gjenglemt tampong! inni kroppen min!  

Jeg har vært syk med covid og har derfor ligget til senga i dagesvis, derfor har jeg altså glemt igjen en tampong i flere dager. Kanskje så mye som 3-4 dager. 

Den så helt jævelig da den kom ut. Brun, slimete 🤢

Hva nå? kan jeg bli syk? sånn tampongsyke? Jeg føler meg frisk og fin. ringe legen? 

Dette har selvfølgelig aldri skjedd før. 

Anonymkode: f201b...dc3

AnonymBruker
Skrevet

Føler du deg ellers i form? Ring legekontoret ditt og forklar, kanskje de vil se på deg

Anonymkode: 0d865...3ba

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har vært syk med covid og har derfor ligget til senga i dagesvis, derfor har jeg altså glemt igjen en tampong i flere dager. Kanskje så mye som 3-4 dager. 

Hva nå? kan jeg bli syk? sånn tampongsyke? Jeg føler meg frisk og fin. ringe legen? 

ring legen

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke vært på do på mange dager?

Anonymkode: 53842...d5d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Var det ikke j* vondt å få den ut?! Klarer ikke å bruke tamping jeg, sykt ubehagelig. Men jo, ring legen du. 

Anonymkode: 502b4...8fe

AnonymBruker
Skrevet

Det beste er å ringe legen for å få en reell vurdering av akkurat din stuasjon av folk med riktig konpetansr. Lykke til

Anonymkode: 37843...d1b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det sies at man ikke skal skylle inni der, men her tror jeg faktisk at jeg ville gjort det. 

Ring legen, men du ville nok merket om du hadde tampongsyken. 

Anonymkode: 14bc8...fc3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke vært på do på mange dager?

Anonymkode: 53842...d5d

Jo! og jeg har dusjet og skiftet undertøy hver dag. 

Tråden må ha ligget oppi underlivet så jeg ikke har sett den.  

TS. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det sies at man ikke skal skylle inni der, men her tror jeg faktisk at jeg ville gjort det. 

Ring legen, men du ville nok merket om du hadde tampongsyken. 

Anonymkode: 14bc8...fc3

Jeg har skylt masse med rent vann. 

Jeg føler meg ikke dårlig. Det er så kleint å ringe legen at jeg tror jeg ser det litt ann. 

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg føler meg ikke dårlig. Det er så kleint å ringe legen at jeg tror jeg ser det litt ann. 

TS

Hjeper lite om det går opp videre i blodbanen. Det er jo fare for blodforgiftning. Det merker du ikke før det allerede gar gått tid. Ring legen. En tampong skal ikke være der i dagesvis. Lykke til! 

Anonymkode: 502b4...8fe

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Har gjort det samme selv når jeg var mye rusa. Det gikk fint. Tok den bare ut og levde som normalt. Kroppen rydder opp.

Anonymkode: 89254...56f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS

Ja jeg tror det går bra :) Men husk at det er helg imorgen, om du føler for å spørre en lege så ville jeg bare ha gjort det. Ikke noe er flaut, ikke tenk på det :) 

Anonymkode: 69657...c4b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Oi, såpass! 
Jeg har faktisk hatt tampongsyke, og var alvorlig syk. Måtte ligge med antibiotika i begge armer i en uke, og var medtatt i ukesvis etterpå. Absolutt noe du ikke ønsker å få! Men jeg fikk det etter bare noen timer med tampong faktisk. 
Ville fulgt godt med på formen de neste timene nå, og ringt lege hvis du begynner å føle deg dårlig ☺️

Anonymkode: 8a245...a0a

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

RING LEGEN!

Dette er faktisk farlig og du kan dø mens du sover. Du burde ta en sjekk.

Anonymkode: 81940...1cc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Oi, såpass! 
Jeg har faktisk hatt tampongsyke, og var alvorlig syk. Måtte ligge med antibiotika i begge armer i en uke, og var medtatt i ukesvis etterpå. Absolutt noe du ikke ønsker å få! Men jeg fikk det etter bare noen timer med tampong faktisk. 
Ville fulgt godt med på formen de neste timene nå, og ringt lege hvis du begynner å føle deg dårlig ☺️

Ja, jeg tenker å se det ann og ringe hvis jeg føler meg dårlig. 

TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS

Da kan det være for sent. Ikke sånn at du dør, men du kan bli alvorlig syk ganske fort og få senskader.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS

Jeg fikk iallefall kvalme og oppkast som tidlige symptomer, samt slapphet. Ha lav terskel for å ringe lege iallefall :) det er i verste fall livstruende, så pass godt på❤️

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Da kan det være for sent. Ikke sånn at du dør, men du kan bli alvorlig syk ganske fort og få senskader.

Legen kan vel ikke akkurat finne noe før hun har fått så mye som et eneste symptom på noe? Eller hva mener du?

Anonymkode: 803d8...5fe

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Slapp av, dette går så fint så. Dette har skjedd med meg også, i to uker (jeg vet æsj!). Gikk helt fint.

Ha lav terskel for ringe legen om du skulle få nedsatt allmenntilstand (men dette er usannsynlig).

Anonymkode: 7d48a...735

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

RING LEGEN!

Dette er faktisk farlig og du kan dø mens du sover. Du burde ta en sjekk.

Det var da voldsomt! Tror neppe ts dør mens hun sover når hun faktisk har fjerna tampongen og føler seg fin når hun sovner.

Jeg glemte igjen en en gang. Dvs. Jeg glemte å ta ut den gamle når jeg skulle sette inn ny. Så skiftet jeg bare den nederste tampongen med jevne mellomrom. Gikk flere dager før jeg oppdaget at det var en til der. Jeg merket at det begynte å lukte litt rart. Men jeg tok den ut og det gikk helt fint.

Anonymkode: a8af6...5f3

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...