Gå til innhold

Dårlig karakter...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg fikk en særdeles dårlig karakter på en prøve jeg faktisk hadde øvet til... Nå er jeg helt knust og fra meg, dette er gjentagende problematikk 😭.

Noen tips til hvordan jeg ikke skal bli deprimert???????????

Anonymkode: 859a2...8b0

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det har maaange andre også opplevd ❤️❤️❤️❤️ klem fra meg (som også har opplevd det på VGs)gjør noe positiv❤️❤️❤️❤️

Anonymkode: 43575...fbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kommer til å bli bedre, de aller, aller fleste av oss har hatt en prøve eller tre vi ikke akkurat er stolte av.

Du nevner det er gjentagende problematikk, men samtidig snakker du om én prøve du har øvd til. Og du lurer på hvordan du ikke skal bli deprimert. Første bud er å finne ut hva depresjon er, for jeg tror du muligens har misforstått. At man blir litt nedfor etter et dårlig resultat er helt vanlig.

Videre er det lurt å finne ut hvorfor du får de dårligere karakterene - be om begrunnelse med andre ord. Snakk med lærer, finn ut hvor du feiler, og sett fokus på det. Som med det meste, så må vi øve oss på det vi ikke er gode på. Lese/pugge, øve (øve, øve og øve enda litt til), og selvfølgelig forstå. Hvis du ikke forstår, "spol tilbake" og les igjen. Hvis du stadig ikke forstår, så få lærer til å forklare.

Husk at lærere er der for nettopp at du skal lære. De er ofte villige til å jobbe ekstra med deg, men da må du som regel ytre ønsket!

Anonymkode: e95bb...074

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...