Gå til innhold

Er jeg syk?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei dere!!

For litt over to måneder siden merket jeg noen forandringer med kroppen min.

Jeg fikk ryggsmerter, krampe vondt i mage eller underliv- Som menssmerter. Svir ved samleie og gjør mer vondt å utføre.

Det er ikke veldig vondt og det er vel grunnen til at jeg ikke har vært hos lege. Vil ikke overdrive.. Men var hos helsestasjon og tok en gynekologisk undersøkelse.

Legen sa det så helt normalt ut. Hun tok forskjellige prøver oxo.. Vet at det ikke er en kjønnssykdom, men tenkte på nyrebekkenbetennelse. Men det har jeg hørt gjør veldig vondt..

Innbiller jeg meg noe??

Noen som har hatt samme plager eller vet hva det kan være??

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei dere!!

For litt over to måneder siden merket jeg noen forandringer med kroppen min.

Jeg fikk ryggsmerter, krampe vondt i mage eller underliv- Som menssmerter. Svir ved samleie og gjør mer vondt å utføre.

Det er ikke veldig vondt og det er vel grunnen til at jeg ikke har vært hos lege. Vil ikke overdrive.. Men var hos helsestasjon og tok en gynekologisk undersøkelse.

Legen sa det så helt normalt ut. Hun tok forskjellige prøver oxo.. Vet at det ikke er en kjønnssykdom, men tenkte på nyrebekkenbetennelse. Men det har jeg hørt gjør veldig vondt..

Innbiller jeg meg noe??

Noen som har hatt samme plager eller vet hva det kan være??

En gynekologisk undersøkelse ( uten bruk av ultralyd ) kan ikke avsløre om du feks har polypper /mukelknuter i livmoren. Be om henvisning til gynekolog, så får han tatt ultralyd på deg. Jeg har selv vært plaget av langvarige blødninger som aldri liksom gikk over. GU hos lege viste at alt så normalt ut, og kjønssykdomer/gravididtet hadde jeg heller ikke. Etter et besøk hos gynekolog fikk jeg fastslått at det var en polypp som antakelig var skyld i blødningene, og sist uke ble den fjerna.

Nå håper jeg bare at blødningene holder ajour. So far so good :-)

Skrevet
En gynekologisk undersøkelse ( uten bruk av ultralyd ) kan ikke avsløre  om du feks har polypper /mukelknuter i livmoren. Be om henvisning til gynekolog, så får han tatt ultralyd på deg. Jeg har selv vært plaget av langvarige  blødninger som aldri liksom gikk over. GU hos lege viste at alt så normalt ut, og kjønssykdomer/gravididtet hadde jeg heller  ikke. Etter et besøk hos gynekolog fikk jeg fastslått at det var en polypp som antakelig var skyld i blødningene, og sist uke ble den fjerna.

Nå håper jeg bare at blødningene holder ajour. So far so good :-)

Jeg har en slags polypp klump har di sagt på helsestasjonen. Det har fikk jeg vite for 1,5 år siden, men har ikke tenkt noe over det fordi di sa det ikke var farlig. (Brukte ikke laser for å se den)

Mamma hadde en hun måtte fjerne fordi den vokste. Men hun hadde ikke vondt av den.

Jeg har ikke mellomblødninger heller. Veldig krampe. Men di kan lite på helsestasjoner syns jeg :forvirret:

Bra at legen fant ut hva som skyldte plagene dine :klem:

Skrevet
Jeg har en slags polypp klump har di sagt på helsestasjonen. Det har fikk jeg vite for 1,5 år siden, men har ikke tenkt noe over det fordi di sa det ikke var farlig. (Brukte ikke laser for å se den)

Mamma hadde en hun måtte fjerne fordi den vokste. Men hun hadde ikke vondt av den.

Jeg har ikke mellomblødninger heller. Veldig krampe. Men di kan lite på helsestasjoner syns jeg :forvirret:

Bra at legen fant ut hva som skyldte plagene dine  :klem:

Da syns jeg du burde gå tilbake til legen og si at du har fått større plager. Polypper er ikke farlige, og er harmløse så lenge de ikke bidrar til fysiske plager. Men så lenge det er en lett sak å gjerne dem ( min ble fjerna på sykehus. Dagkirurgisk inngrep) så burde du ikke bli avfeid med at det er ufarlig. Og det er jo godt mulig polyppen også har vokst i størrelse siden plagene dine har økt.

Gjest nononon
Skrevet

Er jeg syk? spør du. Så vidt jeg vet er det ingen leger som har svartjeneste her inne.

Ring fastlegen og bestill time.

Skrevet
Er jeg syk? spør du. Så vidt jeg vet er det ingen leger som har svartjeneste her inne.

Ring fastlegen og bestill time.

:kvalm:

Skrevet
:kvalm:

Hvorfor spyr du? Det er jo faktisk det beste rådet, om et litt spydig et, da ingen kan si med sikkerhet om hun er syk eller ikke.

Jeg ville snakket med legen min jeg. For sikkerhetsskyld.

Skrevet

Du må gå til legen.

Venninna til moren min hadde samme symptomer og det var kreft!!

Livmor kreft

Ikke for å skremme deg, men lurt å gå til ordentlig gynokolog!!

Skjønner at du ble usikker når di på helsestasjonen sa du var frisk.

Men di er bare vanlige leger... :)

Skrevet
Du må gå til legen.

Venninna til moren min hadde samme symptomer og det var kreft!!

Livmor kreft

Ikke for å skremme deg, men lurt å gå til ordentlig gynokolog!!

Skjønner at du ble usikker når di på helsestasjonen sa du var frisk.

Men di er bare vanlige leger... :)

det er da skremselspropaganda å komme med :overrasket:

Hun er jo bare noen og tyve år jo, og hun sier at de har tatt prøver ( celleprøver går jeg utifra), og disse har vært fine.

Det er vel neppe noe så alvorlig.

Men selvfølgelig må hun gå til lege uansett.

Skrevet

Takk for svarene jeg fikk. :) Jeg forventet jo ikke å få svar fra en lege.

Jeg bare lurte om noen hadde erfaring innen område.

Kanskje noen syns at spørsmålet mitt var dumt, men jeg ville bare ikke løpe til legen med en gang når jeg fikk beskjed om at alt var bra på helsestasjonen.

Dessuten var det bra at jeg spurte fordi jeg tenkte ikke på ultralyd.

Nei di tokk ikke celle prøve, men jeg tok det for 1,5 år siden og den var ok.

Skal bestille time til neste uke :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...