Gå til innhold

Tegne innenfor linjene - Når?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Spørsmål: Når tegner barn innenfor linjene? 

Mitt barn blir 2 år. Hen går i barnehage og vi får med tegninger hjem som barnet har laget. 

Denne gangen fikk vi med to påske-tegninger med minimalt søl/kluss utenfor de tynne linjene. Dette er ikke mitt barns kunstverk og jeg lurer på hvorfor barnehagen i det heletatt tror jeg kommer til å tenke dette. I helgen tegnet hen på en tegning her hjemme av en fugl, og det var i kjent 2-åringstil med kruseduller og alle fargene over alt. Jeg vil jo ikke ta vare på disse tegningene da det ikke er mitt barn sine, haha. Skal jeg spørre barnehagen om de har gitt oss feil tegning? 

Ja jeg legger litt mye i dette, og det er fordi jeg så gjerne ønsker å få med tegninger hjem.. men det er skuffende når det ikke er mitt barns prosjekter som kommer hit... 

Anonymkode: 1a7c9...27b

AnonymBruker
Skrevet

Det er klart at man har noe mer interesse for egne barns kruseduller enn andre barns.

Det går an å returnere dem til barnehagen, men vær obs på at det også kan være tegninger gitt til ditt barn av andre barn. Jeg bruker å henge slike opp på rommet til barnet, da barnet gjerne kan være glad for tegningen hen har fått.

Anonymkode: ef505...634

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

I vår barnehage satt de ansatte og tegnet sammen med barna, og tegna ting på oppfordring fra barna, og barna fikk da de tegningene, for de var jo såååå fine.. Jeg syntes det ikke var så pedagisk, (barna så mest på, og sammenlignet egne tegninger med de voksnes, og forkastet sine egne)men pytt sann. Du kaster jo bare de tegningene du vil, de kaster sikkert ikke barnets tegninger, har de likevel skuff i Bhg det slikt legges, og dere kan se og hente? 

Anonymkode: 65c5f...8fc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

svar: ekstremt individuelt. Min var veldig tidlig veldig flink å tegne, og tegnet bedre da hun var to år enn de dårligste i klassen gjør nå (tredje klasse). 

Jeg skjønte imidlertid ikke hva spørsmålet ditt hadde med resten av historien å gjøre? Du vet jo at ditt barn ikke tegner sånn enda, så det er ikke hans tegning. Da er det vel irrelevant om  et annet barn på samme alder har tegnet den, eller om det er et eldre barn?

Selv om mitt barn er uvanlig flink å tegne, så er det andre barn som lærte å svømme når de var 3 i stedet for 6, eller som synger helt rent når de er 2 år, eller rir en ponni i galopp over små hindere når de er 4. Noen lærer å lese når de er 3 år, andre ikke før de er 7-8. De fleste er vel tidligere enn snittet på enkelte ting, men sjeldent på alle områder. 

Anonymkode: ff852...4ec

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke gjør dette til en greie, vær så snill. Du fikk med feil tegning, eller en tegning som den ansatte lagde med sønnen din.. Det er ikke et problem. 

Resirkuler og få videre. Kanskje dere skal tegne i helga...

Anonymkode: 2919c...0de

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

De har nok gjort det på en annen måte enn det du gjør hjemme. Feks fargelagt med maskeringstape - eller at barnet har fargelagt og en voksen tegnet rundt etterpå.  

Anonymkode: a8539...a10

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Barnet mitt kommer ofte med noe hjem der man skjønner at de har fått hjelp. Ser ikke problemet 🤷🏻‍♀️😅

Anonymkode: a8539...a10

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal love deg at du kommer til å kaste nok tegninger 😅

Anonymkode: 88c18...a1d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Barne mitt får tegninger av 6 åringene  i bhg med seg hjem og i det siste fra en student hun liker så godt.. Hva er problemet liksom..?

Anonymkode: bd679...1aa

• Liker 2
Skrevet

Vet ikke om akkurat dette er noe å ta opp når de ansatte nettopp har slitt rævva og helse av seg gjennom pandemi 😅

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Barnet har fått hjelp eller fått en tegning av en venn. 

Laget du virkelig en greie av det her er du bare sær.

Barn tegner så mye søppel løpet av sitt liv at det glemmer det selv. Bare kast de eller gjør som en mor skal: spør om barnet har fått hjelp eller som gave.

Anonymkode: 81b08...ee5

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for latterliggjøring.
-Rhodiola, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...