Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Gutten jeg snakker med bruker bare klær av dyre merker, og dette er noe som ikke er tilfeldig. Jeg har hørt folk kalle han "wannabe pappagutt", som er morsomt fordi han nemlig IKKE har en farsfigur her til lands. Han så lenge etter nye hettegensere og vimsa mye og visste ikke helt hva han så etter når det kommer til utseende, alt som spilte en rolle for han var at det skulle være av et dyrt merke. Jeg stilte flere spørsmålstegn rundt dette, men fikk aldri noe konkret svar. Han melte tidlig at han ikke likte jakka si, han beskrev det han bruke som "et merke for folk som ikke har så mye penger", etterfulgt av "det vil ikke jeg være en del av". 

Hvorfor er han sånn?

Endret av vimsdal854
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen er jo bare sånn.

AnonymBruker
Skrevet

Menn jager status fordi attraktive kvinner plukker menn med høy status.

Anonymkode: e2361...45c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordi han som, du skriver er en guttunge og ikke en mann, sånne har også mindreverdighetskomplekser og lite dybde og mangelfulle evner til refleksjon.

Å være wannabe pappagutt har forresten ingen ting med å ha en far å gjøre eller ikke.

Anonymkode: 23a25...932

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ber du ham skaffe seg flere hettegensre for at du skal kunne bruke dem???

Anonymkode: 2f0f7...1c8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Smårborgerlig kalles det. Det driver folk som vil passe inn i et miljø med. De er i tillegg ofte arrogante, og tar avstand til grupper de ikke vil assosieres med. Det kan ha noe med oppvekst å gjøre selvfølgelig - et eller annet sted får han jo usikkerheten sin fra, men usikkerhet omsatt i påtatt selvsikkerhet og arroganse er en uhyre lite attraktiv egenskap, og mange har den.

Anonymkode: bf5d7...7d0

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hvorfor ber du ham skaffe seg flere hettegensre for at du skal kunne bruke dem???

Anonymkode: 2f0f7...1c8

fordi det er søtt

AnonymBruker
Skrevet
vimsdal854 skrev (4 minutter siden):

fordi det er søtt

Ingenting som er planlagt eller fremtvunget er søtt. 

Anonymkode: 34a73...279

• Liker 3
Skrevet

fake it till u make it xoxo

AnonymBruker
Skrevet
vimsdal854 skrev (1 time siden):

Gutten jeg snakker med bruker bare klær av dyre merker, og dette er noe som ikke er tilfeldig. Jeg har hørt folk kalle han "wannabe pappagutt", som er morsomt fordi han nemlig IKKE har en farsfigur her til lands. Jeg ba han skaffe seg flere hettegensere, så jeg kunne bruke de. Han vimsa mye og visste ikke helt hva han så etter når det kommer til utseende, alt som spilte en rolle for han var at det skulle være av et dyrt merke. Jeg stilte flere spørsmålstegn rundt dette, men fikk aldri noe konkret svar. Han melte tidlig at han ikke likte jakka si, han beskrev det han bruke som "et merke for folk som ikke har så mye penger", etterfulgt av "det vil ikke jeg være en del av". 

Hvorfor er han sånn?

Alle som har behov for å fremstå bedre enn de er ,lider av mindreverdighetskomplekser eller ren misunnelse. Slike folk blir litt for slitsomme i lengden,jeg lover deg at du kommer til å bli grundig lei.

Anonymkode: 5be17...f9f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Med fare for å generalisere så tenderer gutter med foreldre med opprinnelse fra land langt fra vårt til å være mye mer opptatt av ytre statussymbol, da spesielt de med lav eller ingen utdanning. Ikke noe udelt positivt trekk, spør du meg.

Anonymkode: 87c10...d0a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp dine egne hettegensere?? 

Anonymkode: 0272e...0d0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

En gutt? På barneskolen?

Anonymkode: e48d1...a43

Skrevet

Mindreverdighetskompleks!

• Liker 1
Skrevet
3 hours ago, vimsdal854 said:

Gutten jeg snakker med bruker bare klær av dyre merker, og dette er noe som ikke er tilfeldig. Jeg har hørt folk kalle han "wannabe pappagutt", som er morsomt fordi han nemlig IKKE har en farsfigur her til lands. Jeg ba han skaffe seg flere hettegensere, så jeg kunne bruke de. Han vimsa mye og visste ikke helt hva han så etter når det kommer til utseende, alt som spilte en rolle for han var at det skulle være av et dyrt merke. Jeg stilte flere spørsmålstegn rundt dette, men fikk aldri noe konkret svar. Han melte tidlig at han ikke likte jakka si, han beskrev det han bruke som "et merke for folk som ikke har så mye penger", etterfulgt av "det vil ikke jeg være en del av". 

Hvorfor er han sånn?

Virker som et sterkt indre behov for han å fremstå suksessfull ved første øyekast, men det kan være noe mer uskyldig som at det bare føles godt ut å gå med klær man liker 🤷‍♂️

Kvinner kjøper jo sexy undertøy til seg selv som ofte koster mye. 

Føler man seg bra, så fremstår man seg bra også.

AnonymBruker
Skrevet

En gutt du snakker med skal kjøpe hettegensere for at for du skal bruke dem?

Anonymkode: ede19...deb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var litt samme ulla når jeg var rundt 20-25. Dyre merker var av en eller annen grunn viktig. Sikkert for å fremstå mer vellykket enn jeg var. 

Nå som jeg har blitt voksen, med svært god inntekt og faktisk har råd til disse merkeklærne byr det meg faktisk i mot å bruke penger på sånt fjas. Altså å kjøpe et plagg kun fordi det er et dyrt «statusmerke». Nå kjøper jeg klær og andre ting fordi de er fine, ikke fordi de har en spesiell logo. 

Han vokser nok opp, den karen du beskriver også.

Anonymkode: 4809e...982

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

En gutt? På barneskolen?

Anonymkode: e48d1...a43

en gutt på videregående

Anonymkode: 90d86...492

AnonymBruker
Skrevet

Er dette din første kjæreste? Innlegget var merkelig (spesielt det med hettegensere) så jeg får inntrykk av at du aller mest har lyst til å skrive om denne gutten fordi det er din aller første. Hele problemstilling høres litt oppkonstruert ut. 

Anonymkode: 1e334...031

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, Fjugur said:

Mindreverdighetskompleks!

Enig! Pluss overfladisk

Anonymkode: 0f9da...f6b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...