AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #1 Skrevet 18. mars 2022 Jeg trenger litt tips og støtte. Jeg og kjæresten skal kjøpe leilighet sammen, og jeg har realistiske forventninger til at vi ikke kan få alt vi ønsker av en leilighet mens vi holder oss innenfor det vi har råd til (beliggenhet, stand, fasiliteter, garasjeplass osv.). Han derimot avfeier alle leiligheter som ikke har alt han ønsker seg og er i det området han vil bo i. Han er lite åpen til å bli kjent med nye områder, og er dårlig på å gjøre research på egen hånd, jeg må omtrent finne alt av leiligheter og lese salgsrapporter og tilstandsrapporter. Nå har jeg funnet flere flotte leiligheter jeg kan tenke meg å by på, men etter å ha vært på visning er det alltid noe han ikke liker med dem. For lite bad, feil beliggenhet (selv om han ikke vet noe om området) osv. Jeg føler at vi går glipp av masse fine muligheter, og blir veldig lei meg og frustrert. Noen tips? Anonymkode: c2bdb...de4
Aktiv Kverulant Skrevet 18. mars 2022 #2 Skrevet 18. mars 2022 Er du sikker på at dette er en person du har lyst til å flytte sammen med? 5 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #3 Skrevet 18. mars 2022 Er du sikker på at han faktisk har lyst til å kjøpe leilighet nå? Kan høres ut som at han leter etter grunner til å utsette, uten at han tørr å si det til deg? Ellers så kan det virke som har rett å slett ikke helt har forstått at dere ikke har råd til alt dere ønsker dere? Eller at du prioriterer vekk akkurat de kriteriene som er viktig for ham. Eller føler han seg overkjørt i denne prosessen? Dere trenger nok å ta en open, ikke anklagende prat, for å finne ut akkurat hvor skoen trykker. Uten beskyldninger, men bare lytte til hverandre. Anonymkode: 04c76...a0a 3 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #4 Skrevet 18. mars 2022 Hadde en eks som var sånn. Tok laaaang tid før vi fant en bolig han godkjente. Dette var ikke kun isolert til boligkjøp, men gjalt store deler av hans verden der alt måtte brukes enormt lang tid på å prosesseres i tillegg til at han ble en pessimistisk person på alle mulige områder. Nevnte jeg at han er en eks…? Anonymkode: 20475...652 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #5 Skrevet 18. mars 2022 Det er ikke så mye mer tips å komme med enn at du må realitetsorientere han, eller vente på den perfekte leilighet... Eventuelt så kjøper du leilighet alene. Du kan jo prøve forklare han at den perfekte leiligheten ikke kommer ramlende i fanget hans. Om han ikke er interessert i å være med se etter den perfekte leiligheten, og heller ikke interessert i å skape den perfekte leiligheten, så kan dere måtte vente veeeeeldig lenge før dere får kjøpt, med mindre han har mulighet til å øke budsjettet deres kraftig. Anonymkode: 10eaf...07c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå