Gå til innhold

Å tute når man kjører forbi huset til en avdøds pårørende..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det en skikk for å vise respekt i noens kultur? Altså, på noen steder eller for noen grupper i Norge?

Hørte at dette har skjedd, den som bodde i huset ble helt ifra seg av all tutinga.

I mine ører høres dette ut som terrorisering, og at noen bare er ute etter faenskap. Så sykt... Kan ikke forestille meg at dette er en fin "gest"....?

Anonymkode: 8fe62...82b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aldri hørt om. Høres ut som en dårlig idé.

Anonymkode: a2523...99c

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er litt en råne/trailer greie. Sånn respekt ting.. jeg vet at noen tuter når de kjører forbi huset til en avdød yrkes sjåfør. Men det stod da tomt. Jeg er usikker på om man drive med det så lenge. Jeg tenker man gjør det en dag. Åsså ferdig .. eller har sørgebånd på speilene. Men å tute mye heletiden går jo ikke når det bor folk der..

Anonymkode: 98f25...e0c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er det en skikk for å vise respekt i noens kultur? Altså, på noen steder eller for noen grupper i Norge?

Hørte at dette har skjedd, den som bodde i huset ble helt ifra seg av all tutinga.

I mine ører høres dette ut som terrorisering, og at noen bare er ute etter faenskap. Så sykt... Kan ikke forestille meg at dette er en fin "gest"....?

Anonymkode: 8fe62...82b

Veldig vanlig for arabere og nord-afrikanere ja

Anonymkode: c3d05...428

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja er litt en råne/trailer greie. Sånn respekt ting.. jeg vet at noen tuter når de kjører forbi huset til en avdød yrkes sjåfør. Men det stod da tomt. Jeg er usikker på om man drive med det så lenge. Jeg tenker man gjør det en dag. Åsså ferdig .. eller har sørgebånd på speilene. Men å tute mye heletiden går jo ikke når det bor folk der..

Anonymkode: 98f25...e0c

Vet ikke hva han som er død jobba med. Vet at det gjerne kjøres "trailertog" av respekt når en trailersjåfør dør, én gang. Og det høres jo fint ut! Men tror dette gjaldt vanlige biler, og over flere dager.

Dette gjelder norske folk.

Anonymkode: 8fe62...82b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tuter på min far hver gang jeg kjører forbi kirkegården. Dette har jeg gjort i mange år.

Anonymkode: 8335e...95d

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg tuter på min far hver gang jeg kjører forbi kirkegården. Dette har jeg gjort i mange år.

Anonymkode: 8335e...95d

håper du kødder

Anonymkode: a2523...99c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym Bruker0 skrev (6 timer siden):

Hvorfor er denne tråden på Samliv og kjærlighetsrelasjoner?

Visste ikke hvor den burde være, tenkte sjansen for svar er større her enn under "generelt".

Anonymkode: 8fe62...82b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym Bruker0 skrev (7 timer siden):

Hvorfor er denne tråden på Samliv og kjærlighetsrelasjoner?

Flyttet tråden til Vi som sørger 

Perelandra, mod  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...