Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er dette kontra å ta det i uke 6 fks… har vært på UL å det er jo ett lite perfekt menneske inni der.. å de sier at hvis jeg skal velge abort må jeg gjøre det senest 11+6…

Anonymkode: 728ab...23d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så sent er det kun kirurgisk abort. Da blir du lagt i narkose og det blir skarpt ut. Ikke noe vondt. 

Anonymkode: d6383...e86

AnonymBruker
Skrevet

I uke 6 derimot kan du ta medisinsk. Da er det piller og du gjør det hjemme. Kan være ubehagelig og du blør mye, men absolutt bedre for kroppen enn en kirurgisk senere. Bedre å ta det før enn senere om du er sikker på at det er det zu vil. Er du usikker, ta kontakt med amathea.no. Di kan rådføre deg og hjelpe deg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så sent er det kun kirurgisk abort. Da blir du lagt i narkose og det blir skarpt ut. Ikke noe vondt. 

Nei er ikke det. Sykehuset sier medisinsk..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Helt feil. Skal ta abort og er uke 12, de gjør kun medisinsk abort etter uke 9 tror jeg det er.

Anonymkode: 5a47f...150

AnonymBruker
Skrevet

De snakket ikke noe om å gjøre det i narkose.. de vil at man skal være daginnlagt etter 9’ende uke . Men jeg bekymrer meg for «utdrivelsen» hvis det blir valget. Har tatt abort før men da myyye tidligere. TS

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tatt medisinsk abort i uke 11+6, samt medisinsk abort i uke 9. Den i uke 11 var langt vondere enn den i uke 9, var jo mer som skulle ut. Brukte også lengre tid med den. 

Anonymkode: 13dc5...b6e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

De snakket ikke noe om å gjøre det i narkose.. de vil at man skal være daginnlagt etter 9’ende uke . Men jeg bekymrer meg for «utdrivelsen» hvis det blir valget. Har tatt abort før men da myyye tidligere. TS

Men hva er vits med å være gravid hvis du skal ta abort hele tida? Det er ingen prevensjonsmiddel.. og ja, er et perfekt litet menneske der inne. Var på ultralyd selv i går, og så alt var perfekt.. hjerte som slo perfekt, en sprellen liten akrobat. Så jeg hadde aldri i verden tatt abort, og de nevnte det ikke det en gang her hvis man skulle ta abort nå, måtte man gjøre det nå. 

Anonymkode: 4c3a5...c66

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt feil. Skal ta abort og er uke 12, de gjør kun medisinsk abort etter uke 9 tror jeg det er.

Man kan velge. Jeg valgte kirurgisk i uke 11. 

Anonymkode: 084b9...a35

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Men hva er vits med å være gravid hvis du skal ta abort hele tida? Det er ingen prevensjonsmiddel.. og ja, er et perfekt litet menneske der inne. Var på ultralyd selv i går, og så alt var perfekt.. hjerte som slo perfekt, en sprellen liten akrobat. Så jeg hadde aldri i verden tatt abort, og de nevnte det ikke det en gang her hvis man skulle ta abort nå, måtte man gjøre det nå. 

Du vet ingenting om ts sin situasjon, du har ingenting med hvorfor hun skal ta abort og hun skal ikke trenge å forsvare seg ovenfor deg. 

Anonymkode: cc50a...028

• Liker 4
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Du kan selv velge om du vil ta medisinsk eller kirurgisk abort. Så sent ville jeg helt klart valgt kirurgisk.

Anonymkode: 1e363...710

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du kan selv velge om du vil ta medisinsk eller kirurgisk abort. Så sent ville jeg helt klart valgt kirurgisk.

Hvorfor det? Jeg måtte ta abort i uke 12 pga fosteret var sykt, medisinsk abort. De sa at det er mindre påkjenning for kroppen. Tar lengre tid for livmorslimhinne å normalisere seg også om man har kirurgisk abort/utskrapning.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Dere er rimelig naive og uopplyste hvis dere tror at ul kan avdekke at det er et perfekt lite veden inni der. 

Anonymkode: 24a70...cb3

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Så bra for deg da. Du trenger ikke ta abort. Det har ingenting å gjøre med TS sin situasjon og hennes valg. 

Anonymkode: 7df86...10f

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor det? Jeg måtte ta abort i uke 12 pga fosteret var sykt, medisinsk abort. De sa at det er mindre påkjenning for kroppen. Tar lengre tid for livmorslimhinne å normalisere seg også om man har kirurgisk abort/utskrapning.

Ja, de sier det. Jeg har gjort begge deler, og ville aldri valgt medisinsk abort igjen. Medisinsk abort i uke 12 høres ut som malpractice for meg. Men det er jo selvfølgelig mye billigere og mindre ressurskrevende enn kirurgisk abort.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Du vet ingenting om ts sin situasjon, du har ingenting med hvorfor hun skal ta abort og hun skal ikke trenge å forsvare seg ovenfor deg. 

Anonymkode: cc50a...028

Enig. Selvbestemt er selvbestemt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener at det er helt lov til å påpeke at abort ikke er et prevensjonsmiddel. Det er helt og holdent ts sitt valg, men da bør man være mer forsiktig fremover. Det er faktisk snakk om det lite begynnende liv inni der, og det er blitt ganske utviklet ved nesten 12 uker.

Anonymkode: f8a4f...ee0

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg mener at det er helt lov til å påpeke at abort ikke er et prevensjonsmiddel. Det er helt og holdent ts sitt valg, men da bør man være mer forsiktig fremover. Det er faktisk snakk om det lite begynnende liv inni der, og det er blitt ganske utviklet ved nesten 12 uker.

Anonymkode: f8a4f...ee0

On 3/18/2022 at 12:27 PM, AnonymBruker said:

Men det er lov å tenke litt før man svarer på et forum. TS skriver kun at hun har tatt én abort før, og at det da var tidligere i svangerskapet enn 11+6. Det kan være veldig mange grunner til at folk må ta abort, som ikke innebærer "å være gravid og ta abort hele tiden". For alt dere vet kan det være medisinsk begrunnet, uten at jeg mener det skal være nødvendig for å kunne ta abort. Pass deres egne saker, hvis dere ikke har noe annet å komme med enn "du burde visst bedre" - dere har absolutt nada bakgrunnsinformasjon her og kommentarene deres kan faktisk treffe noen som er på et veldig tungt sted i livet. Verdt å tenke over, kanskje?

Anonymkode: 0d613...5af

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.3.2022 den 10.13):

Dere er rimelig naive og uopplyste hvis dere tror at ul kan avdekke at det er et perfekt lite veden inni der. 

Anonymkode: 24a70...cb3

Tror du misforstår. Er bare så rart at men kan se så mye allerede i uke 11fks.. tror alle mammaer tenker litt sånn..så fin og perfekt ... når man ser det på ultralyd😊

AnonymBruker
Skrevet

Takk for mange fine svar.. ja det er mange grunner til abort ..siden mange er så harde mot andres valg og ikke tenker så kanskje dere vil lavær å slenge sånn til andre i fremtiden om jeg forteller grunnen for valgene mine? Ingen VIL bli gravid for å bare ta abort .. det er tungt for kroppen. For meg tok det så mye krefter både de få ukene jeg var gravid og etter aborten. Jeg skulle ha barn med kjæresten min den gang. Han var alt for meg og vi skulle kjøpe leilighet å få barn. Det var neste på lista. Jeg trodde ikke jeg var blitt gravid enda da jeg fant ut endel vonde ting om han.. jeg fikk ikke mensen og han var da allerede ute av livet mitt, og jeg i sorg.. jeg klarte ikke det med barnet da.. virkelig ikke.. alt det ble bare vondt..

denne gangen har p pillene sviktet meg. Jeg visste ikke jeg var gravid før nå nettopp. Er ikke i fast forhold. Så kan ikke akkurat si at jeg har «fornærmet» hverken meg selv eller andre noen av gangene? Ts

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...