AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #1 Skrevet 18. mars 2022 Tenkte å sende melding til moren min for å si fra, så får hun eventuelt si det videre til resten av familien. Samboeren min kommer nok til å sende melding til sin mor også. Jeg gidder ikke å sende rundt masse meldinger til familiemedlemmer og så finner noen kanskje på å ringe og så har vi det gående 😳 Det høres vel greit ut? Skal selvsagt oppdatere folk når fødselen er overstått, men stresser ikke med det heller. Anonymkode: 6d0ef...16a 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #2 Skrevet 18. mars 2022 Fortalte det ikke til noen før fødselen var over. Anonymkode: f21b6...091 18
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #3 Skrevet 18. mars 2022 Fortalte det til søsteren min med første, hun var på besøk så hun så jo at vi dro på sykehuset. Med nr 2 fortalte vi det til mamma for hun måtte passe nr 1 Anonymkode: ff166...1a5
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #4 Skrevet 18. mars 2022 Ingen er vel så frekk å ringe når de vet du føder? Har jeg aldri hørt om☺️ Hvis du først sender melding, bør su imidlertid være obs på at mødre vil sitte og vente på meldingen om at alt gikk bra. Sender du den første, bør du sende den andre Anonymkode: eea19...e47 3
Heln Skrevet 18. mars 2022 #5 Skrevet 18. mars 2022 Ser ingen grunn til at resten av slekta skal måtte sitte i flere timer/dager og være spent og bekymret. De får beskjed etterpå 7
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #6 Skrevet 18. mars 2022 Jeg saikke til noen at fødselen hadde starta med 1. Orket ikke at folk satt å venta og sendte meld osv. Med nummer 2 viste mamma det. Fordi hun skulle passe eldste, og var hos meg når det starta. Ellers sajeg det ikke til noen (sambo var jo så klart med. Så han viste) Anonymkode: 9e9df...6c8 3
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #7 Skrevet 18. mars 2022 Takk for svar! Så ingen blir såra om man ikke sier fra at det er i gang altså? Jeg og moren min prater ganske mye med hverandre i telefon, så jeg tror hun bare må få vite når det er i gang, så hun ikke finner på å ringe tilfeldig og blir bekymra når hun ikke får noe svar på flere timer, for jeg svarer alltid og ringer raskt opp igjen 😅 Og så blir man vel gjerne litt lettere bekymra når datteren er høygravid. Men jeg kan jo be henne la være å si noe til resten av familien, så ikke hele gjengen blir sittende og vente på oppdatering... Anonymkode: 6d0ef...16a 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #8 Skrevet 18. mars 2022 Jeg tror min mann sa i fra ganske tidlig, jeg så ikke på mobilen fra det begynte til dagen etter. Hadde andre ting å tenke på. Anonymkode: 2c5f8...441
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #9 Skrevet 18. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for svar! Så ingen blir såra om man ikke sier fra at det er i gang altså? Jeg og moren min prater ganske mye med hverandre i telefon, så jeg tror hun bare må få vite når det er i gang, så hun ikke finner på å ringe tilfeldig og blir bekymra når hun ikke får noe svar på flere timer, for jeg svarer alltid og ringer raskt opp igjen 😅 Og så blir man vel gjerne litt lettere bekymra når datteren er høygravid. Men jeg kan jo be henne la være å si noe til resten av familien, så ikke hele gjengen blir sittende og vente på oppdatering... Anonymkode: 6d0ef...16a Noen klarer alltid å bli såret uansett. Du kommer sikkert til å erfare at det alltid finnes noen som blir snurt fordi de ikke får komme tidlig nok på barselbesøk. Ikke så viktig for dem å delta i barnas liv etter det første besøket, men VELDIG VIKTIG å få se barnet nyfødt🙄 Kjenn heller på hva som er riktig for DEG. Lett å glemme seg selv i den tiden du er på bei inn i nå. Anonymkode: 24e01...0e7 4
mereo Skrevet 18. mars 2022 #10 Skrevet 18. mars 2022 Det er i utgangspunktet ikke normalt å si det. Utover at man trenger barnevakt eller lignende. Mine foreldre fikk vite det da de skulle flytte bilen ved lokale sykehuset, men så måtte vi videre og da fikk de den beskjeden. De ønsket oss lykke til og det var det. Så fikk de beskjed når det passet oss at barnet var født.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #11 Skrevet 18. mars 2022 Ringte bare mamma å sa det var i gang.. jeg ville gi foreldrene mine gleden av å være spente 😂 jeg fødte 3 uker før termin så ble litt overrasket selv.. Anonymkode: b953d...e30
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #12 Skrevet 18. mars 2022 Ble igangsatt, så enkelte visste om det da. For eksempel de som skulle passe hunden. Anonymkode: 5082f...4f4
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #13 Skrevet 18. mars 2022 Vi gjorde det med førstemann. Fødselen tok lang tid, var helt grusom smertefull og det ble bare en påkjenning med meldinger som «noe nytt?» og «nå må det vel være over?» (5 timer før det faktisk var over…). De to neste fødslene sa vi ingenting før det var over. Anonymkode: 68346...5c0 1
Blomsterpotta Skrevet 18. mars 2022 #14 Skrevet 18. mars 2022 Vi ringte mine og barnefars foreldre og sa ifra når jordmor sa at vi ikke kommer ut av sykehuset før det er født en baby. Den gang hadde ikke vi mobiltlf, så måtte ringe fra telefonkiosk på sykehuset. Ved andre gang var det vare mine foreldre som visste jeg lå inne siden EE skulle passe førstemann. Mine ekssvigerforeldre var på ferie, så vi fikk ikke tak i de.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #15 Skrevet 18. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tenkte å sende melding til moren min for å si fra, så får hun eventuelt si det videre til resten av familien. Samboeren min kommer nok til å sende melding til sin mor også. Jeg gidder ikke å sende rundt masse meldinger til familiemedlemmer og så finner noen kanskje på å ringe og så har vi det gående 😳 Det høres vel greit ut? Skal selvsagt oppdatere folk når fødselen er overstått, men stresser ikke med det heller. Anonymkode: 6d0ef...16a Hør om de vil vite det! Min mor ville ikke vite om at fødselen hadde startet noen av gangene. Hun ville ikke høre noe fra meg før det var overstått fordi hun visste at hun bare ville være urolig til hun fikk vite at alt hadde gått bra. Svigerforeldrene ville ikke vite det med førstemann, av samme grunn som mamma, men måtte vite det på andre fordi de skulle være barnevakt. Anonymkode: c2c6d...3cc 2
Norja Skrevet 18. mars 2022 #16 Skrevet 18. mars 2022 Jeg har vært hun som satt og ventet på melding om at alt hadde gått fint fordi jeg hadde fått melding om at fødselen var i gang. Da det lot vente på seg, så ble jeg bekymret. Så hvis du sier "A", så bør du si "B" ganske umiddelbart. Ikke fordi noen blir såret, men fordi folk er glade i dere og babyen og ønsker dere alt godt Moren din kan jo eventuelt få det ansvaret, men da bør det gjøres eksplisitt. Altså en oversikt over folk som skal få beskjed både når fødselen er i gang, og når den er over. Det kan også være greit å tenke seg om en ekstra gang - hva om det ikke går som planlagt, hva om man faktisk ikke kan skrive "alt er fint med mor og barn", er det da bedre om dere får ta det i deres tempo og ikke må svare en hel bataljon med folk som lurer på hvordan det har gått? 7
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #17 Skrevet 18. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ingen er vel så frekk å ringe når de vet du føder? Har jeg aldri hørt om☺️ Hvis du først sender melding, bør su imidlertid være obs på at mødre vil sitte og vente på meldingen om at alt gikk bra. Sender du den første, bør du sende den andre Anonymkode: eea19...e47 Dette. Mannen min sa ifra da vi fikk beskjed om at vi "var i gang" og fikk hele tiden beskjed om at det snart var over, bare et par timer nå. Det tok mange timer og særlig min mor rakk å bli veldig redd før fødselen var over og mannen sendte sms. Min mor hadde da rukket å sende en sms som vi ikke hadde mulighet til å lese pga fødselen. Så vi kommer til å fortelle det til den som skal passe den eldste Anonymkode: 12238...415 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #18 Skrevet 18. mars 2022 Vi har foreløpig bare ett barn, så ingen barnevakt måtte konraktes. Vi sa ingenting før det var overstått, både av hensyn til oss selv og de rundt oss. Vi ønsket å unngå både mas og bekymring. Jeg tror det må være ganske nervepirrende å være f.eks mor til en førstegangsfødende. Jeg vet min mor var litt stresset på mine vegne på forhånd, selv om hun skjulte det så godt hun kunne, men jeg kjenner henne jo. Anonymkode: 65d52...b61 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #19 Skrevet 18. mars 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Ingen er vel så frekk å ringe når de vet du føder? Har jeg aldri hørt om☺️ Hvis du først sender melding, bør su imidlertid være obs på at mødre vil sitte og vente på meldingen om at alt gikk bra. Sender du den første, bør du sende den andre Anonymkode: eea19...e47 Det har jeg hørt, og forsovet opplevd. Anonymkode: ff166...1a5
Arkana Skrevet 18. mars 2022 #20 Skrevet 18. mars 2022 Nei, vi kontaktet ingen. Første gang fikk ingen vite noe før barnet var født. Andre og tredje gang trengte vi barnevakt så da visste mamma det, men ingen andre. Kan ikke tenke meg at noen ble såret eller skuffet over å ikke få beskjed, og om noen ble det har de aldri uttrykt det overfor oss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå