AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #1 Skrevet 18. mars 2022 Mange vil ikke ha noe med DNB å gjøre, hvorfor? Er det kundebehandling man får i banken? Er det dårlige vilkår? Hva er din historie? Anonymkode: ba781...c1c 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #3 Skrevet 18. mars 2022 Det er jo en bank med dårlige vilkår rett og slett. Anonymkode: 59e06...8dc 10
Hr. Aktiv Skrevet 18. mars 2022 #4 Skrevet 18. mars 2022 Ta en rask en på google så ser du hvorfor. 3
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #5 Skrevet 18. mars 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Mange vil ikke ha noe med DNB å gjøre, hvorfor? Er det kundebehandling man får i banken? Er det dårlige vilkår? Hva er din historie? Anonymkode: ba781...c1c Dyyyyyyrt Anonymkode: 9463e...76a 1
M71 Skrevet 18. mars 2022 #6 Skrevet 18. mars 2022 De er flinke til å inntektsmaksimere.... Det er ikke til kundens beste. 3
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #7 Skrevet 18. mars 2022 Jeg har ikke noe problem med Dnb. Tror nok det er snakk om massesuggesjon når det gjelder dagens hylekor. Anonymkode: 23dfd...dd8 7
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #8 Skrevet 18. mars 2022 Har aldri ringt dem noen gang uten at ventetiden har vært under 20 minutter. De har elendige tekniske løsninger og en nettbank med dårlig brukergrensesnitt. De er dyre. De setter opp lånerenta først, alltid, men innskuddsrenta sist. I 2020, hvor mange nordmenn var permitterte eller av andre årsaker slet økonomisk, ga DnB sin sjef lønnsøkning på 8 millioner - hun tjener nå over 15 millioner i året. De har et elitistisk banksystem der de rike får flere fordeler enn de fattige (saga, anyone?). I tillegg har de en dårlig chat der du må logge inn for å kunne chatte, MEN det funker ikke på mobil, en telefonledning der du må snakke med en sinnsykt treg og jovial fyr (okay - haha - hva svarte du nå?). Prøv å fortelle han tre ganger hva du vil uten å bli irritert. Jeg klarer det ikke. Kort sagt blir jeg sur av hele DnB, og jeg skal ikke være kunde der. Har heller pengene i madrassen. Anonymkode: af532...e4c 11 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #9 Skrevet 18. mars 2022 Ja, og så er DnB en av de dyreste bankene i Norge. De er så store at de driter i kundene sine. Og nå blir de enda større 🙄 Anonymkode: af532...e4c 8
Gjest Blondie65 Skrevet 18. mars 2022 #10 Skrevet 18. mars 2022 Jeg anser DnB som en forretningsbank som passer best for næringslivet. Jeg har vært kunde der (før de het DnB) og fikk forbrukslån kastet etter meg som svært ung og uten fast jobb. Det var starten på et langt mareritt der banken var mer opptatt av historikk enn løsning. Det ordnet seg til slutt, men det var etter skifte av saksbehandler. Jeg søkte lån hos Postbanken - som noe tidligere hadde blitt slukt kjøpt av DnB og fikk nei på lånesøknad grunnet betalingsanmerkninger. Jeg hadde ingen, da jeg gikk litt nøyere i sømmene var det det gamle - og oppgjorte for flere år siden - kundeforholdet som sperret. Dette klaget jeg inn til datatilsynet med spørsmål om det virkelig er sånn at en sur saksbehandler tidligere misligholdt - men oppgjort - kreditt skal få følger i et annet kundeforhold kun fordi bank A kjøper bank B og slår sammen kundeforholdet. De var meget betenkte. Det hjalp jo ikke meg. Siden har jeg skydd DnB og Postbanken som pesten. Når nå DnB dreper en veldig sunn konkurranse ved å kjøpe SBanken så blir ikke mitt syn på DnB noe bedre. Riktignok er jeg ikke for tiden kunde i noen av dem, men jeg synes DnB kunne gjort som de andre bankene og bygget sitt gebyrfrie tilbud selv. Men de har vel så dårlig rykte at de ikke greier å gjøre som de andre og lage et troverdig alternativ (Bulder Bank, Himla m. flere).
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #11 Skrevet 18. mars 2022 Jeg anser også DNB som for næringslivet og ikke privatpersoner eller personen i gata for den del. Da jeg søkte boliglån så kunne dnb tilby rundt 350.000 fordi jeg hadde barn og en bil, den lokale banken kunne hjelpe med rundt 1,3m, og det var aldri et problem å betjene dette lån. Anonymkode: 6549f...1b0 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #12 Skrevet 18. mars 2022 DNB er bra for eldre da de har fysiske kontorer mange steder. Eldre (som ikke kan eller har lært) å bruke internett kan ikke bruke banker som Bulder og Sbanken. Mangelen på kontorer er jo også en av grunnene til at de kan være febyrfrie. Anonymkode: bc738...982
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #13 Skrevet 18. mars 2022 Likt @Blondie65var jeg også kunde av DnB som ganske ung. Det er egentlig utrolig at jeg fikk boliglån da jeg kun hadde studielån som inntekt. I denne perioden var jeg svært misfornøyd med kundebehandlerne jeg snakket med - de ga meg veldig ulike svar, og noen ga (det jeg ser i etterkant) var rett og slett elendige råd. Jeg hadde dårlig styring på økonomien på det tidspunktet, og DnB gjorde vondt verre. Anonymkode: 440be...154 1
Mammuten Skrevet 18. mars 2022 #14 Skrevet 18. mars 2022 (endret) .. Endret 18. mars 2022 av Mammuten
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #15 Skrevet 18. mars 2022 Min historie er at jeg hadde konto i DnC (Den norske Credittbank) da de fusjonerte med Bergen Bank på begynnelsen av 90-tallet, og jeg ble DnB-kunde. Og der ble jeg værende. Jeg fikk en fin fast saksbehandler, og har ikke hatt noen problemer med dem i løpet av de siste 30 årene. Men jeg liker ikke fusjoneringene de holder på med nå. De er allerede store, og trenger ikke bli enda større. Anonymkode: 14926...b13
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #16 Skrevet 18. mars 2022 Om man er saga kunde i DnB er banken helt ok, men absolutt fremdeles ikke er bra bank. Som Saga kunde tar det maks to min fra du ringer til noen tar telefonen, men de er fremdeles ikke veldig hyggelige, de kan ikke svare på dine spm, og man blir satt over i tide og utide. når man ikke er Saga kunde er ventetiden alltid over en time på telefonen, saksbehandlerne er sure, lite servicevillige og alt tar forferdelig lang tid. Jeg var saga kunde i DnB, min gamle bestemor var ikke det, og jeg hjalp henne med betaling av fakturaer osv. nettbanken deres er tungvint, lite brukervennlig og fungerer ikke på mobil. jeg ringte Saga nummeret for å få hjelp med hennes anliggende. De hjalp, men herregud, for et system! Jeg tok medlemskapet mitt med meg og byttet bank for både bestemor og meg. Nå har vi en lokal sparebank med en hyggelig saksbehandler som yter personlig service, og som alltid, absolutt alltid, tar telefonen og ordner og fikser opp i alt. Denne banken har faktisk bedre betingelser på huslånet enn DnB også Anonymkode: db87c...d4a 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #17 Skrevet 18. mars 2022 Flere sliter med å få lån der. Vi fikk ikke lån og virket på de som vi ville slite. Et par dager etter kunne to andre banker omtrent gi oss lån på dagen (boliglån). Anonymkode: 72294...48f 3
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #18 Skrevet 18. mars 2022 Jeg husker betoningen når en DNB kundekonsulent ringte meg ved å si at jeg ikke kunne få boliglån på 1.000.000. Ingen flere innvendinger, fordi jeg visste ikke engang om jeg hadde klart å gi alle opplysninger jeg ga digitalt og gjorde alt selv. Ved å stille flere spørsmål så kunne det bidratt til å forstå helheten, om jeg kunne fått mindre lån eller andre finansieringsløsninger. Dermed var jo respekten til DNB vekke. Anonymkode: ba781...c1c
newman01 Skrevet 18. mars 2022 #19 Skrevet 18. mars 2022 Regnskapet til DNB er vel hovedgrunnen til at man bør sjekke hva man betaler for å være kunde der... fjerde kvartal 2021 gikk de 8 milliarder i pluss (før skatt), og totalt for regnskapsåret 32,7 milliarder (før skatt). Det er ikke så gæærnt å sitte igjen med rundt 6 milliarder på konto etter at alle regninger og skatten er betalt for 3 måneder... For 2021 deler de ut 15,1 milliarder i utbytte til eierne sine. Disse pengene kommer fra noen, og noen er kundene 3
Majer Skrevet 18. mars 2022 #20 Skrevet 18. mars 2022 DnB er et symbol på hva høyresiden handler om. Noen få firmaer skal få utkonkurrere de andre og hindre nye i å etablere seg. Det blir ikke fri konkurranse, men et pyramidespill. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå