Gå til innhold

Er det normalt at Ikea er sinnsykt treige å levere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har hatt inne en bestilling siden 7. mars, og fremdeles står det at ordren blir behandlet. Estimert leveringsdato er 24. mars. 

Småpakker blir vanligvis fort sendt; dette er første gang jeg bestiller en stor møbel. Mtp. sinnsyke fraktpriser så skulle man tro at de kunne prestere å få varen avgårde litt kjappere enn som så. Er dette liksom normalt for Ikea? 

Anonymkode: e87c5...15c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter min erfaring er det motsatt: Det tar uvanlig lang tid for dem å sende pakker i posten, men når jeg bestiller møbler og andre større ting til levering på døren, får jeg det raskt, for der velger man jo leveringsdato selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikea har vært ganske tydelig på at pga leveranseproblemer som følge av pandemien, og nå krigen, er det forsinkelser. Synes ikke 7. mars er så veldig lenge siden. Har hørt om folk som har ventet på deler i månedvis.

Anonymkode: f1647...b05

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er pga situasjonen i Europa, leveranseproblemer pga krigen, samt at møblene deres produseres i utlandet og må transporteres lange avstander.

Det er ikke noe Ikea kan styre. Dette gjelder sikkert alle møbelvarehus.

Anonymkode: 79040...a29

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Syns de har vært treige i mange år. Flere ukers leveringstid selv på små ting

Anonymkode: 871b3...24c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kjører heller 2 timer til ikea enn å betale den grusomt høye frakten de har

Anonymkode: 6e912...ad7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det står hos Ikea at de har problemer. De fleste store butikker har det. Det er pandemi og krig, ser ikke ut som alle har fått det med seg. 

Anonymkode: 63a83...3cf

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kjører heller 2 timer til ikea enn å betale den grusomt høye frakten de har

Anonymkode: 6e912...ad7

postpakke koster 50 kroner for medlemmer.

Anonymkode: 70029...bda

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det står hos Ikea at de har problemer. De fleste store butikker har det. Det er pandemi og krig, ser ikke ut som alle har fått det med seg. 

Anonymkode: 63a83...3cf

Har du prøvd å bestille møbler fra Amazon, Bohus, e.l. siste tiden? Går ei uke maks. Merkelig at akkurat Ikea skal ha problemer når det står svart på hvitt at varen er tilgjengelig på samtlige varehus. Men ok, Ikea sliter tydeligvis mer enn alle andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har du prøvd å bestille møbler fra Amazon, Bohus, e.l. siste tiden? Går ei uke maks. Merkelig at akkurat Ikea skal ha problemer når det står svart på hvitt at varen er tilgjengelig på samtlige varehus. Men ok, Ikea sliter tydeligvis mer enn alle andre. 

Det stemmer IKKE, noen varer tar ei uke ja, men skal du kjøpe noe som leveres fra utenfor Norge er det ingen møbelbutikk som har så kort leveringstid. IKEA har lager for møbler bestilt på nett i Sverige, og har de det ikke lagerfører der er det klart det tar lengre tid. Til Ts; leveringstid fra 7 mars til den 24 mars er ikke lang leveringstid i det hele tatt.

Anonymkode: 80e61...89b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nesten en måned ventetid på møbler her jeg bor. Synes det var veldig lenge når det er så dyrt.

Anonymkode: af118...0a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En måned ventetid er jo ikke lenge. De gangene jeg har kjøpt møbler på Bohus, så har det alltid tatt 2-3 måneder å få dem.  Og det var før korona og krig i Ukraina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nesten en måned ventetid på møbler her jeg bor. Synes det var veldig lenge når det er så dyrt.

"Når det er så dyrt"? Hvorfor skulle dyre varer ha noen andre måter å komme seg fra fabrikk i utlandet på, enn billigere varer? Det er jo ikke prisen som avgjør leveringstiden. Det er hvor varene kommer fra, og hvilke bestanddeler de er laget av, som igjen leveres til fabrikken fra kanskje mange andre land. Alle ledd kan bli forsinket, og da særlig nå som det er pandemi og krig i nærheten.

Anonymkode: 79040...a29

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva har prisen med saken å gjøre?

Anonymkode: 80e61...89b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

bestiller relativt ofte fra dem, forløpet er som følger: jeg bestiller, får leveringsdato om 2-3 uker, ingenting skjer før siste uke før levering, gjerne bare 3-4 dager før. da blir ordren behandlet, og sendt ut med bring/posten. 

hva gjør det i de først 2-3 ukene? aner ikke! hvor lang tid kan det ta å sende ting et lager hvor de skal være "inne"? veldig rar praksis. hos f. eks. h&m sendes varene enten samme dag, eller neste dag. 

Anonymkode: 4f9d2...c6b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Bestilte sofa på Bohus 20.januar, den har enda ikke kommet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hver eneste gang jeg har kjøpt et møbel på Bohus, Møbelringen, Skeidar o.l. får jeg beskjed om at varen må bestilles (selv varer de har på salg) og får opplyst om leveringstiden. Korteste leveringstid var 6 uker. Lengste tok nesten 4 måneder før den var fremme på lageret i butikken hvor vi møtte opp og hentet varen. 

Forøvrig har Ikea lenge meldt om lang leveringstid og varer som er svært vanskelig å få tak i.

Anonymkode: 1b108...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan også nevne at jeg bestilte noe kjøkkengreier i steingods. Da jeg bestilte gjennom traktøren eller noe, fikk jeg beskjed om at det var lang leveringstid fordi de ikke produserte akkurat dette nå. Fikk inntrykk av at de ikke produserte en kategori eller farge før de hadde mange nok/stor nok bestilling hos produsent. Fikk et fat mange måneder etter jeg bestilte det 

Anonymkode: 1b108...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

bestiller relativt ofte fra dem, forløpet er som følger: jeg bestiller, får leveringsdato om 2-3 uker, ingenting skjer før siste uke før levering, gjerne bare 3-4 dager før. da blir ordren behandlet, og sendt ut med bring/posten. 

hva gjør det i de først 2-3 ukene? aner ikke! hvor lang tid kan det ta å sende ting et lager hvor de skal være "inne"? veldig rar praksis. hos f. eks. h&m sendes varene enten samme dag, eller neste dag. 

Anonymkode: 4f9d2...c6b

Nettopp poenget mitt. Synes det er rart enkelte her skylder på krig og covid, når dette tilsynelatende har vært et problem hos Ikea lenge før? 

Bestilte en kommode på Amazon fra Nederland sent i januar, og det gikk typ 8 virkedager å få den. Manglet sporing og informasjon om leveringstid, men det er irrelevant når pakken dukker opp. Så da er det jo merkelig at det skal ta såpass tid for Ikea å sende fra lager i Norge eller ellers i Europa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...