AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #1 Skrevet 17. mars 2022 Det er bare opplyst om badebleie. Har man noe utenpå den eller hva har man på? Andre ting en må huske på å ta med? Og hva gjør man med ungen når en selv skal dusje? Anonymkode: 29ecb...58b
KristinF Skrevet 17. mars 2022 #2 Skrevet 17. mars 2022 Du tar med ungen i bilstolen inn, så kan hen sitte i den mens du gjør det du må. Trenger ikke noe annet enn badebleie på hen. Vi vasket og skiftet på ungen inne i selve rommet hvor bassenget var, og la hen så i bilstolen mens vi dusjet og ordnet oss selv. 1
Butter Skrevet 17. mars 2022 #3 Skrevet 17. mars 2022 Noen steder holder det med badebleie, noen steder holder det med badebleiebukse som man kjøper på stedet, og noen steder vil du bruker begge deler. Ikke noe utover dette. Ta med minst et håndkle til deg og et til babyen. Utover det synes jeg det ikke er nødvendig å ta med mer enn du ellers tar med i stellebagen- eller hvis du selv skulle svømme. Kan være lurt med en stellematte da litt avhengig av fascilitetene der du går. Der jeg har gått er det litt ulikt hvordan du håndterer alt. I en avd kan vi bruke familiegarderober hvor det er stellebord med sele og benker i hver familiegarderobe. På den avd vi er nå er det fellesgardobe og dusj. Er babyen din stor nok ril å sitte er det ofte babystoler i dusjen, noen steder er det visst også baljer du kan ha babyen i mens du dusjer, hvis ikke må du rett og slett lære deg å dusje mens du holder babyen.
Butter Skrevet 17. mars 2022 #4 Skrevet 17. mars 2022 KristinF skrev (4 minutter siden): Du tar med ungen i bilstolen inn, så kan hen sitte i den mens du gjør det du må. Trenger ikke noe annet enn badebleie på hen. Vi vasket og skiftet på ungen inne i selve rommet hvor bassenget var, og la hen så i bilstolen mens vi dusjet og ordnet oss selv. Tydelig ulikt opplegg fra sted til sted. Her tas babyen med inn i bilstol i garderoben (for de som kommer med bil), men ikke videre med inn i dusjen og bassenget. 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #5 Skrevet 17. mars 2022 Anbefaler sånn gjenbruksbuse for babyer. Den sitter bedre på enn badebleie og mer behagelig for baby. Svømmingen vi gikk på anbefalte dette. https://www.jollyroom.no/barneklaer/uv-strand/badetoy/badebleier Anonymkode: 9b68d...9ca 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #6 Skrevet 17. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Anbefaler sånn gjenbruksbuse for babyer. Den sitter bedre på enn badebleie og mer behagelig for baby. Svømmingen vi gikk på anbefalte dette. https://www.jollyroom.no/barneklaer/uv-strand/badetoy/badebleier Anonymkode: 9b68d...9ca Holder dette alene til tiss og eventuell bæsj da? Anonymkode: 29ecb...58b
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #7 Skrevet 17. mars 2022 Ellers takk for tips! Jeg vet ikke hva som gjelder der vi skal. Men tenkte ta med bilstol inn i garderoben i alle fall. Anonymkode: 29ecb...58b
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #8 Skrevet 17. mars 2022 Her tas bilstolen med inn i garderoben. Kan bruke familieavlukke før vi går til skap osv i garderobene. Babyen bruker badebukse, ikke tillatt med badebleie her. Ligger på matter på gulvet i dusjen mens jeg dusjer. Har med stellesekken og en bag med håndklær samt mine ting. Jeg dusjer selv bare kjapt etter svømmingen, tar hårvask osv hjemme. Kler alltid på meg selv først, men tar på babyen bleie og evt tynn body med en gang, sånn at hun ikke blir for varm innen jeg er ferdig. Anonymkode: 2f942...6f1 1
Kakaoen Skrevet 17. mars 2022 #9 Skrevet 17. mars 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Holder dette alene til tiss og eventuell bæsj da? Anonymkode: 29ecb...58b Holder MYE bedre enn engangsbleiene. De blir jo gjennomvåte med en gang og tunge. Og er slakke i strikken. Badebukse med strikk rundt lår og mage holder mer på evt avføringsuhell. Tiss kommer nok ut uansett. Anbefaler Imsevimse sine badebleiebukser. Veldig fornøyd med de til mine to da de var små 🙂
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #10 Skrevet 17. mars 2022 Vi tok buss til babysvømming, så brukte ikke bilstol. Jeg bar vognbagen med baby inn i garderoben, der kunne baby ligge mens jeg skiftet. I dusjen lå baby på en håndduk mens jeg dusjet. Deretter dusjet jeg baby, og pakket baby inn i håndduken. Våte babyer er glatte! Håndduken la jeg på bassengkanten. Etter badet pakket jeg baby igjen inn i håndduken, lot baby ligge på den mens jeg dusjet, og så dusjet jeg baby. Så tørket jeg baby med en ny håndduk og pakket en tredje rundt meg selv, før jeg smurte og kledde baby. Deretter tørket og kledde jeg meg selv, om ikke baby insisterte på melk med en gang. Baby brukte badebleie, siden det var kravet i svømmehallen. Det gikk stort sett greit, men jeg måtte være veldig nøye med at den satt godt. Den var alltid ganske full etterpå, men det skyldtes nok i stor grad at baby svelget mye vann. Neste bleie pleide også å bli full fort. Den ene gangen bleien løsnet i bassenget ble den ganske mye større enn ellers. Anonymkode: 5c4d5...6c8 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #11 Skrevet 18. mars 2022 Her anbefaler dama som har kurset å kun bruke badebukse med strikk og snøring i livet. Badebleier blir veldig tunge når de blir våte, og gjør det vanskeligere å bevege seg. Hadde med to håndklær til baby, og håndklær til meg. Vi trengte ikke å dusje før vi gikk i vannet, fikk beskjed om at det var okei å dusje f.eks hjemme for å spare tid. De fleste var innom dusjen allikevel Ellers hadde jeg med ekstra badebukse til baby pluss badebleier i tilfelle uhell så vi måtte skifte, niste (enten mme eller brødskive), pleide å gi baby det mens jeg ordnet meg etter dusjen. Ekstra skift til baby, som oftest pysj, faktisk. Anonymkode: 18bcb...7ed
Kelsier Skrevet 18. mars 2022 #12 Skrevet 18. mars 2022 Hos oss hadde alle babyene på badebleie og kun det. Hør med stedet hvor dere skal på babysvøm, så har de sikkert noen råd. Ellers: Vi fikk et tips om å ta med en Ikea-pose (de store blå), legge et håndkle i det, og la baby ligge der. Vanntett slik at håndkleet ikke blir vått, solid og baby kan bæres hit og dit, og ingen bekymring med tanke på tyveri eller lignende. 3
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #13 Skrevet 18. mars 2022 Kelsier skrev (6 minutter siden): Hos oss hadde alle babyene på badebleie og kun det. Hør med stedet hvor dere skal på babysvøm, så har de sikkert noen råd. Ellers: Vi fikk et tips om å ta med en Ikea-pose (de store blå), legge et håndkle i det, og la baby ligge der. Vanntett slik at håndkleet ikke blir vått, solid og baby kan bæres hit og dit, og ingen bekymring med tanke på tyveri eller lignende. Ikea-pose 😂 takk for supert tips, dette skal forsøkes ved første anledning 👏🏻😀 Anonymkode: e8d73...5cb 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #14 Skrevet 18. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Her anbefaler dama som har kurset å kun bruke badebukse med strikk og snøring i livet. Badebleier blir veldig tunge når de blir våte, og gjør det vanskeligere å bevege seg. Hadde med to håndklær til baby, og håndklær til meg. Vi trengte ikke å dusje før vi gikk i vannet, fikk beskjed om at det var okei å dusje f.eks hjemme for å spare tid. De fleste var innom dusjen allikevel Ellers hadde jeg med ekstra badebukse til baby pluss badebleier i tilfelle uhell så vi måtte skifte, niste (enten mme eller brødskive), pleide å gi baby det mens jeg ordnet meg etter dusjen. Ekstra skift til baby, som oftest pysj, faktisk. Anonymkode: 18bcb...7ed Bare badebukse? Eller badebeleibukse? Med bare badebukse kan det jo komme tiss og avføring i vannet Anonymkode: 52737...88f
Maleficenta Skrevet 18. mars 2022 #15 Skrevet 18. mars 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det er bare opplyst om badebleie. Har man noe utenpå den eller hva har man på? Andre ting en må huske på å ta med? Og hva gjør man med ungen når en selv skal dusje? Anonymkode: 29ecb...58b badebleie. Holder ikke med de du kjøper på matbutikken
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #16 Skrevet 18. mars 2022 Maleficenta skrev (2 minutter siden): badebleie. Holder ikke med de du kjøper på matbutikken Nei det er jo egne badebleier? Jeg lurte på om man skulle bruke noe utenpå den igjen. Jeg skjønner at jeg ikke kan bruke de vanlige. Takk for tips om IKEApose , skal jammen se om vi har! ☺️ Anonymkode: 29ecb...58b
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #17 Skrevet 18. mars 2022 Kakaoen skrev (13 timer siden): Holder MYE bedre enn engangsbleiene. De blir jo gjennomvåte med en gang og tunge. Og er slakke i strikken. Badebukse med strikk rundt lår og mage holder mer på evt avføringsuhell. Tiss kommer nok ut uansett. Anbefaler Imsevimse sine badebleiebukser. Veldig fornøyd med de til mine to da de var små 🙂 Skal sjekke ut ☺️ Anonymkode: 29ecb...58b
Maleficenta Skrevet 18. mars 2022 #18 Skrevet 18. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei det er jo egne badebleier? Jeg lurte på om man skulle bruke noe utenpå den igjen. Jeg skjønner at jeg ikke kan bruke de vanlige. Takk for tips om IKEApose , skal jammen se om vi har! ☺️ Anonymkode: 29ecb...58b trenger ikke noe utenpå
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #19 Skrevet 18. mars 2022 Maleficenta skrev (52 minutter siden): trenger ikke noe utenpå Ok 🤪 Anonymkode: 29ecb...58b
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #20 Skrevet 18. mars 2022 Kelsier skrev (9 timer siden): Hos oss hadde alle babyene på badebleie og kun det. Hør med stedet hvor dere skal på babysvøm, så har de sikkert noen råd. Ellers: Vi fikk et tips om å ta med en Ikea-pose (de store blå), legge et håndkle i det, og la baby ligge der. Vanntett slik at håndkleet ikke blir vått, solid og baby kan bæres hit og dit, og ingen bekymring med tanke på tyveri eller lignende. Signerer denne! Funker som fjell med IKEA/Biltema-pose til ungen når man dusjer. Bretter ned kantene litt så den ikke bare puster inn plast. Anonymkode: 21e49...2ad 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå