Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen her som har erfaring med å jobbe i medleverturnus 3/7 4/7? Vurderer å søke på en stilling i bolig. Skjønner at det er individuelt hvordan det oppleves, men hadde vært fint å høre andre sine erfaringer. 

Anonymkode: be1cd...d60

Skrevet

Medleverturnus? Kan du forklare hva det går ut på? 

AnonymBruker
Skrevet

Jobbet sånn i fem år, ELSKET det! Måtte slutte fordi de endret til vanlig (kjip) turnus og gjorde om en del oppgaver, prøvde det en stund og gikk etter hvert over til vanlig fleksitid. Med den gamle jobben følte jeg at jeg hadde ferie hele tiden, rakk å slappe skikkelig av, og tenkte over hodet ikke på jobb i friperiodene fordi noen andre var der og gjorde jobben «for meg». Når jeg har tre uker ferie i den nye jobben venter alle oppgavene på meg til jeg kommer tilbake 🙄

Var tidvis litt slitsomt med lange dager, men ærlig talt mindre slitsomt enn å være hjemme med ungene 😅

Anonymkode: 13c32...29c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det betyr at man jobber i (dette tilfellet) 3 dager på jobb, så har man 7 dager fri. Deretter 4 dager på jobb, så 7 dager fri igjen. 

Da overnatter man også på jobb, og

Forundret.. skrev (18 minutter siden):

Medleverturnus? Kan du forklare hva det går ut på? 

må være tilgjengelig dersom det skulle oppstå noe på natten feks utagering. Man har som regel 2 timer hviletid mens man er på jobb på dagen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det betyr at man jobber i (dette tilfellet) 3 dager på jobb, så har man 7 dager fri. Deretter 4 dager på jobb, så 7 dager fri igjen. 

må være tilgjengelig dersom det skulle oppstå noe på natten feks utagering. Man har som regel 2 timer hviletid mens man er på jobb på dagen. 

Oi, her kom sitatet midt i😅 Beklager. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Oi, her kom sitatet midt i😅 Beklager. 

Det går fint. 

Takk for svar. Jeg gikk ut i fra at det var noe slikt som du forklarte. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trivdes svært godt med det. Men så fikk jeg ny kollega og bruker, da var det pyton. Veldig avhengig av hvem du jobber med og for...

Anonymkode: 46d8f...031

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hm, her hadde vi 3/7,4/7, men sov ikke på jobb. Kjenner noen som jobber på bolig i nabobyen der de sover og må være tilgjengelige, men de har 3/14,4/14. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hm, her hadde vi 3/7,4/7, men sov ikke på jobb. Kjenner noen som jobber på bolig i nabobyen der de sover og må være tilgjengelige, men de har 3/14,4/14. 

Dere har en veldig gunstig avtale, i så fall. Er det svært krevende brukere dere jobber med, og er det offentlig eller privat?

AnonymBruker
Skrevet

(Er det noen som vet hvorfor det heter medleverturnus? Hva betyr medlever?)

Anonymkode: b7709...93a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

(Er det noen som vet hvorfor det heter medleverturnus? Hva betyr medlever?)

Det betyr at du bor med brukeren(e). Du sover og bor der 4 døgn, 7 fri, jobber 3, 7 fri, og slik fortsetter det.

AnonymBruker
Skrevet

I kommunene, som har den mest gunstige ordningen for 100 %(enn så lenge) så er turnusen 2/7 2/7 3/7.

3/14 og 4/14, hvor og hvilke type bolig er det? Er det 100 %? 

Anonymkode: aa8d0...43f

AnonymBruker
Skrevet

Medlever kommer av "leve med". 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Dere har en veldig gunstig avtale, i så fall. Er det svært krevende brukere dere jobber med, og er det offentlig eller privat?

Kommunalt begge deler. Min gamle gikk akkurat opp i snitt led de timene man skal ha i turnus (35,5 i uka?). Vet ikke detaljene på den andre jobben, men om man er på jobb på natta skal det jo regnes med i timetallet. Vi jobba 7-23, med to timer fri, så 14 timer om dagen. I tillegg en time overlapp og teammøter og fellesmøter nå og da. Om man legger sammen timene på to skift og deler på tre uker kommer man til 33,5, de to siste var vel satt av til møter. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Medlever kommer av "leve med". 

Åja, det gir mening😊 Takk

• Liker 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Ja, det er veldig individuelt. 

Vet også at kommunene som regel jobber færre døgn med samme lønna, men er svært få slike turnusordninger der jeg bor hvert fall. Derfor ser jeg nå på private bedrifter. Der er det flere med medleverturnus. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, det er veldig individuelt. 

Vet også at kommunene som regel jobber færre døgn med samme lønna, men er svært få slike turnusordninger der jeg bor hvert fall. Derfor ser jeg nå på private bedrifter. Der er det flere med medleverturnus. 

Ts forresten. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg trivdes svært godt med det. Men så fikk jeg ny kollega og bruker, da var det pyton. Veldig avhengig av hvem du jobber med og for...

Ja, forstår. Det gir jo mening. Ettersom man omtrent "bor" på jobb. 

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobbet 3/7, 4/7 i flere år. To timers pause i løpet av dagen (hvor jeg kunne være tilgjengelig for kollegene på maks 15 min) og i utgangspunktet 8 timers hviletid på natten (men det ble som oftest mindre enn det, fordi det skjedde ting som gjorde at jeg måtte være våken). 

Jeg trivdes veldig godt med dette. Enten helt på jobb eller helt fri en periode. Som andre sier, kom det litt an på kollegene på teamet mitt. En jobber svært tett, og det er om å gjøre å gå godt overens og samarbeide bra. I perioder kunne det være intenst og tøft. Jeg jobbet med ungdom med psykiske lidelser og/eller rusproblematikk, og det kunne være f.eks. mye utagering, alvorlig selvskade og suicidalitet som det var tøft å stå i over flere døgn. Samtidig som jeg har tro på, og ungdommen sa, at det var bra at de samme ansatte stod i det over litt tid. Jeg var ofte helt utslitt etter et firedøgnsskift. Men arbeidet kjentes også meningsfullt. 

Jeg byttet til en stilling med arbeidstid på dagtid da jeg fikk barn. Det gjorde også mange av kollegene mine. Men enkelte har fått til å kombinere det. 

Anonymkode: ef7d2...d8f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg jobbet 3/7, 4/7 i flere år. To timers pause i løpet av dagen (hvor jeg kunne være tilgjengelig for kollegene på maks 15 min) og i utgangspunktet 8 timers hviletid på natten (men det ble som oftest mindre enn det, fordi det skjedde ting som gjorde at jeg måtte være våken). 

Jeg trivdes veldig godt med dette. Enten helt på jobb eller helt fri en periode. Som andre sier, kom det litt an på kollegene på teamet mitt. En jobber svært tett, og det er om å gjøre å gå godt overens og samarbeide bra. I perioder kunne det være intenst og tøft. Jeg jobbet med ungdom med psykiske lidelser og/eller rusproblematikk, og det kunne være f.eks. mye utagering, alvorlig selvskade og suicidalitet som det var tøft å stå i over flere døgn. Samtidig som jeg har tro på, og ungdommen sa, at det var bra at de samme ansatte stod i det over litt tid. Jeg var ofte helt utslitt etter et firedøgnsskift. Men arbeidet kjentes også meningsfullt. 

Jeg byttet til en stilling med arbeidstid på dagtid da jeg fikk barn. Det gjorde også mange av kollegene mine. Men enkelte har fått til å kombinere det. 

Anonymkode: ef7d2...d8f

Hvor lang tid brukte du på å hente deg inn igjen da når du hadde friperiode ca? 

Jobben jeg spesifikt vurderer å søke på akkurat nå er unge voksne med rusproblem ser det ut som. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...