Gå til innhold

Blir surmelk tynnere om man rister kartongen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sikkert veldig dumt spørsmål😅 på kartongene står det "vendes før bruk". Jeg rister dem alltid godt siden jeg regner med de skiller seg inni kartongen og at det ikke er nok å bare vende på den siden de er såpass tyktflytende. På rørosmeieriet sin tjukkmjølk står det "Rist kartongen for en mer drikkevennlig konsistens". Det vil vel si at den blir mer tyntflytende av å riste den? Er det sånn for all surmelk? Jeg vil helst ha den så tykk som mulig, men jeg rister den for å blande den så jeg ikke ender opp med alt for varierende konsistens gjennom kartongen 

Anonymkode: c2b53...495

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den blir ikke akkurat mer tyntflytende, men som du sier så skiller den seg litt i kartongen, så du ender med noe tynt vannaktig noe og noe som minner mer om rømme i tykkelse hvis du ikke rister den. Så når den ristes så får du den konsistensen den har normalt.
Skal du ha tjukkest mulig kulturmelk så er det vel Kefir som er den tjukkeste når den er ferdig rista. Kulturmelk er hakket mer tyntflytende såvidt jeg vet, litt som drikkeyoghurt.

AnonymBruker
Skrevet

rørosmeieriets tjukkmelk har en litt slimete konsistens hvis den ikke ristes. Den blir litt mer appetittlig til å drikke hvis den ristes. 

Anonymkode: e46a9...5f5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

rørosmeieriets tjukkmelk har en litt slimete konsistens hvis den ikke ristes. Den blir litt mer appetittlig til å drikke hvis den ristes. 

Anonymkode: e46a9...5f5

Gjelder det bare den eller feks kefir også?

Anonymkode: c2b53...495

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...