Gjest Tristessa Skrevet 30. oktober 2005 #1 Del Skrevet 30. oktober 2005 Kunne tenkt meg å begynne med yoga, men er litt usikker på hva som er den beste måten å komme i gang på. Ellers - det greieste vil nok være å gå på kurs eller lignende, men det er dyrt for en student, dessuten er det ikke sikkert at det er noe for meg? Kan jeg f. eks kjøpe en dvd eller en bok, og ta utgangspunkt i det? Noen tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SuperNova Skrevet 30. oktober 2005 #2 Del Skrevet 30. oktober 2005 Jeg veit at det finnes flere bøker og dvd-er på markedet, men personlig mener jeg at det beste er å gå på et kurs med en instruktør. Man kommer ikke utenom at det er mest effektiv å ha en instruktør som sjekker at du gjør øvelsene riktig og kommer med tips. Hvis man først tar noen timer på et kurs, lærer man den grunnleggende teknikken. Så kan man slutte på kurset, og heller bygge videre på det hjemme - inspirert av bøker o.l. Flere yogaskoler har prøvetimer, som gir deg muligheten til å sjekke om dette er noe for deg, men uten at du trenger å betale for hele kurset. Da jeg begynte å trene yoga, trengte jeg forresten noen timer på meg før det løsna. Men nå er det noe av det beste jeg veit. Etter en god yogaøkt, føler jeg meg kjempefleksibel - at jeg kan gjøre hva som helst med kroppen min! Håper du finner en løsning som passer en slunken studentlommebok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Varg-Menja Skrevet 31. oktober 2005 #3 Del Skrevet 31. oktober 2005 Jeg veit at det finnes flere bøker og dvd-er på markedet, men personlig mener jeg at det beste er å gå på et kurs med en instruktør. Man kommer ikke utenom at det er mest effektiv å ha en instruktør som sjekker at du gjør øvelsene riktig og kommer med tips. Hvis man først tar noen timer på et kurs, lærer man den grunnleggende teknikken. Så kan man slutte på kurset, og heller bygge videre på det hjemme - inspirert av bøker o.l. ← 100% enig i dette. Det er også mange som har ok priser, gratis prøvetimer osv, som man kan benytte seg av. En del yogaskoler har også studentrabatt, eller rabatt for de under en viss alder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tristessa Skrevet 31. oktober 2005 #4 Del Skrevet 31. oktober 2005 Jepp, det var vel det jeg tenkte meg egentlig. Skal forsøke å finne et sted hvor de tilbyr prøvetimer eller noe sånt. På mange måter virker det jo gøy å ha en fast "date" også. Men takk for tips! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå