Gå til innhold

Hvordan ble sexlivet etter fødsel?  

48 stemmer

1. 1. Hvordan ble sexlivet ditt etter fødsel?

• Som før
      18
    • Bedre enn før
      9
    • Litt dårligere enn før
      10
    • Mye dårligere enn før
      11

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på hva som er folk sin erfaring. Det er ikke noe de fleste snakker så mye om, føler jeg.

Selv opplever jeg at sexlivet er mye dårligere, mest pga. fysiske endringer etter svangerskap og fødsel.

Anonymkode: 48352...a9c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Lurer på hva som er folk sin erfaring. Det er ikke noe de fleste snakker så mye om, føler jeg.

Selv opplever jeg at sexlivet er mye dårligere, mest pga. fysiske endringer etter svangerskap og fødsel.

Dette er nok noe svært mange opplever, men som ikke så mange snakker om.

når det gjelder sexlivet, så snakker man gjerne om før og etter barn av en grunn. Ikke alle opplever nødvendigvis at sexlivet blir dårligere selvom det blir annerledes, bare så det er sagt. Noen opplever også å ha mer glede av selve samleie etter man har født barn grunnet økt følsomhet i underlivet. Men dette er ikke det vanlige.

Nå vil sikkert noen hoppe inn i tråden her å rope om at det er tull. « vi hadde sex 4 uker etter fødsel og har sex minst 5 ganger i uken» osv, men dette er selvfølgelig ikke normalen.

Så kort svart på spørsmålet ditt, ja mange opplever at sexlivet blir dårligere. Det er ikke unormalt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
sicario skrev (2 minutter siden):

Dette er nok noe svært mange opplever, men som ikke så mange snakker om.

når det gjelder sexlivet, så snakker man gjerne om før og etter barn av en grunn. Ikke alle opplever nødvendigvis at sexlivet blir dårligere selvom det blir annerledes, bare så det er sagt. Noen opplever også å ha mer glede av selve samleie etter man har født barn grunnet økt følsomhet i underlivet. Men dette er ikke det vanlige.

Nå vil sikkert noen hoppe inn i tråden her å rope om at det er tull. « vi hadde sex 4 uker etter fødsel og har sex minst 5 ganger i uken» osv, men dette er selvfølgelig ikke normalen.

Så kort svart på spørsmålet ditt, ja mange opplever at sexlivet blir dårligere. Det er ikke unormalt.

Jepp. Synd at det er så lite åpenhet om det. Skulle ønske jeg visste på forhånd hva jeg ofret ved å føde barn :( 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For oss er det ingenting fysisk som er problemet. Det er rett og slett ork. Sex er ikke noe jeg prioriterer eller orker etter en lang dag/natt med grining og klengete baby. 

Anonymkode: fc29d...82c

AnonymBruker
Skrevet

Sexen vil jeg si er som før, om ikke bedre, men hyppigheten er absolutt ikke som før 😅

Anonymkode: 50993...315

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jepp. Synd at det er så lite åpenhet om det. Skulle ønske jeg visste på forhånd hva jeg ofret ved å føde barn :( 

Ja. Er jo ingen grunn til at det ikke skulle kunne vært en del av oppfølgingen av gravide. Greit for mange å kunne være litt mer forberedt på hva det faktisk innebærer å få barn. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

For oss er det ingenting fysisk som er problemet. Det er rett og slett ork. Sex er ikke noe jeg prioriterer eller orker etter en lang dag/natt med grining og klengete baby. 

Anonymkode: fc29d...82c

Det er nettop det. Selvom det fysiske/anatomiske er i orden, så får man jo en hverdag i lang tid som ikke akkurat er optimalt med tanke på overskudd og energi. Som kjent, så er overskudd og energi svært viktig for mange om man skal ha et sexliv.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Sexen vil jeg si er som før, om ikke bedre, men hyppigheten er absolutt ikke som før 😅

Enig i dette. Problemet er på ingen måte det fysiske, jeg syns faktisk sex ble bedre etter graviditet og fødsel. Mer følsom på en veldig bra måte. Men tid og ork er det verre med 😂

Anonymkode: 487d0...0be

Skrevet

Nå er det 14 år siden jeg fødte, men sexlivet har aldri vært så bra som nå😁

Vi har blitt eldre og tørr også å utforske hverandre mere seksuelt.

Nyter sex mye mer nå enn før.

Er mere følsom nedentil.

Underlivet mitt har nok forandret seg med åra,men er langt ifra som en bøtte lunka vann🤣

Vi har sex 3-4 ganger i uka☺

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sexen er bedre men sjeldnere 😂

Anonymkode: 949f4...dbf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette! Vi er jo utslitte omtrent hele tiden. Begge to. 

Anonymkode: cadec...f34

AnonymBruker
Skrevet

Ble som før, men pga fødselsskade tok det ett år før det i det hele tatt gikk. Men så gikk det bedre og bedre til det var bra igjen! Men det var en prosess som krevde tålmodighet og at vi ikke la noe press på det!

Anonymkode: 6dbea...91c

AnonymBruker
Skrevet

Vi har et barn på 1,5 år. Vil si at det er litt dårligere enn før. Grunnen er at jeg fikk en fødselskade (som gikk endel inn på meg psykisk), samt jeg sliter med tørre slimhinner (sikkert pga amming). Så hjelper det ikke på at barnet har sovet dårlig siden han var 3-4 måneder, og vi er slitne begge to. Jeg legger meg gjerne før kl. 21. 

Ble også litt deprimert etter fødsel. Sliter litt med det enda til tider. Så alt dette påvirker jo lyst. Mannen har sine greier på jobb også (stress relatert) - så vi begge er nok i en litt dårlig periode av livet. Men man sier jo at de to første årene etter fødsel er unntakstilstand. 

Anonymkode: 1f911...cbd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ble som før, men pga fødselsskade tok det ett år før det i det hele tatt gikk. Men så gikk det bedre og bedre til det var bra igjen! Men det var en prosess som krevde tålmodighet og at vi ikke la noe press på det!

Anonymkode: 6dbea...91c

Ja, fødselskader ødelegger virkelig mye :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...