AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #1 Skrevet 17. mars 2022 Overskriften virker jo litt sprø. Men saken er at mannen holder på å bli kollega med et menneske som har behandlet en person veldig veldig nær meg utrolig stygt. Det er snakk om hetsing og trakassering, dårlig og uetisk oppførsel. Komisk nok jobber denne personen med etikk selv. Denne personen (kommende kollega) behandlet vedkommende (en person jeg står nær) såpass dårlig at jeg måtte stille opp og støtte og trøste og hjelpe til. Jeg så meldingsutvekslingene osv. - denne personen oppførte seg rett og slett som en jævla dritt. Selskapet mannen skal begynne i er ikke såå stort, og selv om de ikke blir å jobbe i team blir de kollegaer. Jeg vet ikke hvor nært, men la oss si de vil ha felles lunsj, snakke, omgås på arbeidsplassen, samarbeide osv. Jeg krisemaksimerer kanskje når jeg tenker hvordan det kan bli å være hans +1 på julebordet. Men jeg har ingenting til overs for denne personen og syns dette er et kvalmt og dårlig menneske. Tanken på at han skal jobbe med denne personen er veldig opprørende, hvilket overrasker meg litt. Men jeg kommer altså ikke over hva denne personen har sagt og gjort. Håndterer jeg dette? Eller bare slapper jeg av og lar dette fare. Jeg ville ikke laget en greie av det med mannen. Jeg kjenner bare at jeg blir uvel av hele situasjonen og blir helt frynsete av tanken på at han skal omgås et sånt menneske… daglig. Jeg overreagerer helt sikkert. Men det var behov for en utblåsning. Anonymkode: 3d04d...5d8
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #2 Skrevet 17. mars 2022 Ja du overreagerer. Senk skuldrene og gå videre. Anonymkode: 04700...6af 5
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #3 Skrevet 17. mars 2022 Tror du det er +1 på julebord da? Anonymkode: 16d57...3d5 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #4 Skrevet 17. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tror du det er +1 på julebord da? Anonymkode: 16d57...3d5 Haha jeg vet ikke. Var det på forrige jobben. Det er fullstendig overtenking. Men jeg er enda litt perpleks av hele situasjonen og dette mennesket og ville aldri trodd at verken jeg eller noen i min slekt ville omgått den personen.. Anonymkode: 3d04d...5d8
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #5 Skrevet 17. mars 2022 Jeg tenkte du skulle si han hadde utsatt deg for seksuelt overgrep eller noe sånt. Dette er jo i verste fall bare rart for deg å observere (at han fremstår grei når han er en dritt). Anonymkode: 6475b...4f8
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #6 Skrevet 17. mars 2022 Synes ikke du overreagerer i det hele tatt. Ut fra hvordan du forklarer situasjonen, så blir mannen nødt til å jobbe med en drittsekk, og du blir nødt til å omgås med denne drittsekken. Slike situasjoner er alltid vanskelige. Jeg hadde valgt å se saken an. Du har egentlig et lite ess i ermet her med tanke på at du vet hva slags menneske dette er, så dersom det skjer ting på arbeidsplassen hvor h*n lager problemer, så kan du/dere melde fra til ledelsen om at dette ikke er første gang. I beste fall, så viser denne drittsekken seg å være stokk dum, og oppfører seg dårlig, og blir sparket, og så har din erfaring gjort arbeidsgiver en tjeneste. Ergo - se det an! Anonymkode: 9f9ab...23d
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #7 Skrevet 17. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tenkte du skulle si han hadde utsatt deg for seksuelt overgrep eller noe sånt. Dette er jo i verste fall bare rart for deg å observere (at han fremstår grei når han er en dritt). Anonymkode: 6475b...4f8 Neida, personen har ikke det. Men den oppførselen var så dryg at den nesten kunne vært anmeldt for hets eller lignende. Jeg vet ikke om jeg er moden nok i huet til å nikke og smile når han forteller over middagen hvor smart og flink denne idioten han jobber med er. Noen mennesker er jo bare så råtne at det hjelper ikke at de fremstår som greie… Anonymkode: 3d04d...5d8
ryzorwarlock Skrevet 17. mars 2022 #8 Skrevet 17. mars 2022 Tenker du skal bare heve det over deg og tenke at du er en mye større og bedre personen kolleagen.
Gjest Ghostface Skrevet 17. mars 2022 #9 Skrevet 17. mars 2022 Det er jo ikke du som skal jobbe med denne personen og det er bare å ignorere. Å ta igjen eller noe er bare lavmål.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #10 Skrevet 17. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Synes ikke du overreagerer i det hele tatt. Ut fra hvordan du forklarer situasjonen, så blir mannen nødt til å jobbe med en drittsekk, og du blir nødt til å omgås med denne drittsekken. Slike situasjoner er alltid vanskelige. Jeg hadde valgt å se saken an. Du har egentlig et lite ess i ermet her med tanke på at du vet hva slags menneske dette er, så dersom det skjer ting på arbeidsplassen hvor h*n lager problemer, så kan du/dere melde fra til ledelsen om at dette ikke er første gang. I beste fall, så viser denne drittsekken seg å være stokk dum, og oppfører seg dårlig, og blir sparket, og så har din erfaring gjort arbeidsgiver en tjeneste. Ergo - se det an! Anonymkode: 9f9ab...23d Jeg skulle ønske! Dette er en noe profilert person med et ekstreeeemt godt rykte, jeg tror ærlig talt ingen vet at noe sånt har skjedd. Så jeg aner ikke hvordan dét ville gått 😂 denne personen er fryktelig godt likt, både på og utenfor arbeidsplassen. Anonymkode: 3d04d...5d8
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #11 Skrevet 17. mars 2022 Har du aldri nevnt dette for mannen din? Anonymkode: 8778f...854
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #12 Skrevet 17. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du aldri nevnt dette for mannen din? Anonymkode: 8778f...854 Jo, han vet om det. Vi har ikke direkte diskutert det, jeg har vagt nevnt det. Men han har mye mindre problemer med det her enn meg. Det er jo jeg som er på tuppa, han bryr seg ikke. Han ville jo ikke takket nei til en drømmejobb bare fordi denne personen jobber der. Han holder seg profesjonell og ville nok ikke sett problemet slik jeg ser det 🤪 Anonymkode: 3d04d...5d8
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #13 Skrevet 17. mars 2022 Ja, du overreagerer. Du kan jo advare mannen din og fortelle om ditt inntrykk av drittsekken slik at han kan være obs på dette mennesket, men utover det - hva tenker du egentlig at skal skje videre? At din man skal bytte jobb? At din mann skal unngå kollegaen sin og skape rar stemming på arbeidsplassen? Han er voksen og kan gjøre sine egne vurderinger av folk. Dette er ikke din sak. Om det er problematisk for deg å møte kollega på et eventuelt julebord, så bli hjemme da. Hets og trakassering er forøvrig straffbart, og om noen er så dum at de gjør dette på en så innlysende måte at du har det skriftlig, så ta vare på meldingene og anmeld. Kan være at det er en øyeåpner for vedkommende. Anonymkode: e00a5...96d
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #14 Skrevet 17. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, du overreagerer. Du kan jo advare mannen din og fortelle om ditt inntrykk av drittsekken slik at han kan være obs på dette mennesket, men utover det - hva tenker du egentlig at skal skje videre? At din man skal bytte jobb? At din mann skal unngå kollegaen sin og skape rar stemming på arbeidsplassen? Han er voksen og kan gjøre sine egne vurderinger av folk. Dette er ikke din sak. Om det er problematisk for deg å møte kollega på et eventuelt julebord, så bli hjemme da. Hets og trakassering er forøvrig straffbart, og om noen er så dum at de gjør dette på en så innlysende måte at du har det skriftlig, så ta vare på meldingene og anmeld. Kan være at det er en øyeåpner for vedkommende. Anonymkode: e00a5...96d Nei, jeg tror selvfølgelig ikke det. Ikke forventer jeg noe fra mannen heller i denne situasjonen. Jeg bare er noe overrasket over egen reaksjon, samt litt sur for at han vil jobbe med vedkommende. Men jeg får ikke gjort noe mer med mine umodne følelser - nei. Anonymkode: 3d04d...5d8
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #15 Skrevet 17. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, jeg tror selvfølgelig ikke det. Ikke forventer jeg noe fra mannen heller i denne situasjonen. Jeg bare er noe overrasket over egen reaksjon, samt litt sur for at han vil jobbe med vedkommende. Men jeg får ikke gjort noe mer med mine umodne følelser - nei. Anonymkode: 3d04d...5d8 Kommer til** ikke vil. Anonymkode: 3d04d...5d8
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #16 Skrevet 17. mars 2022 Du trenger jo ikke å bli med på julebordet eller andre sammenhenger hvor du kan møte på personen du ikke liker. Kan jo hende mannen din får et annet inntrykk av han enn du har, og det viktigste er jo tross alt at han trives på arbeidsplassen sin. Anonymkode: 04de0...b3f
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #17 Skrevet 17. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jo, han vet om det. Vi har ikke direkte diskutert det, jeg har vagt nevnt det. Men han har mye mindre problemer med det her enn meg. Det er jo jeg som er på tuppa, han bryr seg ikke. Han ville jo ikke takket nei til en drømmejobb bare fordi denne personen jobber der. Han holder seg profesjonell og ville nok ikke sett problemet slik jeg ser det 🤪 Anonymkode: 3d04d...5d8 Det er jo det som er det viktigste: han er profesjonell. Og så lenge den andre er profesjonell på jobb trenger du på mange måter ikke tenke på det hvis vedkommende ikke blir buddy med mannen din. Det er mange tvilsomme folk der ute, og så er det ENDA flere mennesker som har vist sin aller dårligste side i et svakt øyeblikk på et tidspunkt og blir hatet av de hen viste det til. Jeg vet ikke om denne personen ER slik som person eller om denne atferden som kunne vært anmeldt var et engangstilfelle (er det for sent å anmelde?). Det er kanskje ikke så viktig heller. Poenget mitt er at folk vi ikke kan fordra dukker opp her og der, men en kollega av mann/kjæreste trenger du kanskje ikke ha noe særlig omgang med? Jeg har aldri møtt kollegaene til min mann de 3 årene han har jobbet der. Dette ble kanskje kaldt, men jeg tenker at det er ikke så mye du får gjort med vedkommende. Er det ikke et ordak om å endre det du kan og å akseptere det du ikke kan endre? Anonymkode: e6492...93a
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #18 Skrevet 17. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er jo det som er det viktigste: han er profesjonell. Og så lenge den andre er profesjonell på jobb trenger du på mange måter ikke tenke på det hvis vedkommende ikke blir buddy med mannen din. Det er mange tvilsomme folk der ute, og så er det ENDA flere mennesker som har vist sin aller dårligste side i et svakt øyeblikk på et tidspunkt og blir hatet av de hen viste det til. Jeg vet ikke om denne personen ER slik som person eller om denne atferden som kunne vært anmeldt var et engangstilfelle (er det for sent å anmelde?). Det er kanskje ikke så viktig heller. Poenget mitt er at folk vi ikke kan fordra dukker opp her og der, men en kollega av mann/kjæreste trenger du kanskje ikke ha noe særlig omgang med? Jeg har aldri møtt kollegaene til min mann de 3 årene han har jobbet der. Dette ble kanskje kaldt, men jeg tenker at det er ikke så mye du får gjort med vedkommende. Er det ikke et ordak om å endre det du kan og å akseptere det du ikke kan endre? Anonymkode: e6492...93a La oss si at denne personen jobber for å forhindre det h*n selv har gjort 🙂 Jeg er selvfølgelig helt enig, og synes ikke det er kaldt! Jeg forstår. Det bare er irriterende å ha den personen i nærheten av mannen min. Ikke fordi jeg ikke stoler på han eller jeg ønsker han skal bytte jobb. Det bare er en kamel å svelge på et vis. Jeg hater ingen, men her er jeg ganske nær… Anonymkode: 3d04d...5d8
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #19 Skrevet 17. mars 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg skulle ønske! Dette er en noe profilert person med et ekstreeeemt godt rykte, jeg tror ærlig talt ingen vet at noe sånt har skjedd. Så jeg aner ikke hvordan dét ville gått 😂 denne personen er fryktelig godt likt, både på og utenfor arbeidsplassen. Anonymkode: 3d04d...5d8 Det hadde blitt MEGET spennende! Du sitter på et trumfkort her, ts. Løgner og bedrag blir alltid avslørt. Tipper at det som skjedde din venn ikke er første gang dette mennesket oppfører seg sånn der. Bare å vente og se hva tiden viser... Karma er som kjent en bitch! Anonymkode: 9f9ab...23d
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #20 Skrevet 17. mars 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du trenger jo ikke å bli med på julebordet eller andre sammenhenger hvor du kan møte på personen du ikke liker. Kan jo hende mannen din får et annet inntrykk av han enn du har, og det viktigste er jo tross alt at han trives på arbeidsplassen sin. Anonymkode: 04de0...b3f Jeg vet at det ikke er det samme, men følelsen kan sammenlignes med at mannen skal ha en kollega som har banket kona si som er min beste venninne. For eksempel. Det er så frustrende den følelsen er. Anonymkode: 3d04d...5d8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå