Gå til innhold

God snus til nybegynner?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er MYE vanskeligere å slutte å snuse enn å røyke. Lykke til sier jeg bare. Epok nummer 5 er ikke så sterk, har ikke mint smak, er hvit. Eventuelt epok nr 3, den har sitrus-smak.

Anonymkode: 1340b...f1d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg røyker mentolsigaretter og har gjort det noen år. Har bestemt meg for å slutte og gått to dager uten nå. Merker egentlig ingenting, men mannen min foreslår at jeg prøver snus som en overgang og for å ha noe å kose meg med (bare de som røyker eller snuser forstår tror jeg). Han snuser sterk general som jeg mest sannsynlig ville besvimt av om jeg hadde prøvd, så ønsker tips til en mild og god «jentesnus», gjerne med lite mint (synes det svir sånn i tannkjøttet når jeg har prøvd før), men ønsker gjerne mye (god) smak. 

Finner mye spennende når jeg googler men lite Som er til salgs i Norge, mest Sverige tror jeg. 

takk på forhånd for all hjelp 😁 

ps! Ikke mocca pink. Ønsker hvit snus!

pps! Moderator må flytte tråden min om de vil, var utrolig vanskelig å velge underforum. 

Anonymkode: a684e...8d1

Skruf har en hvit snus med rabarbra smak. Den er ganske god. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har røyka i mange år. Kan ikke skjønne at det er vits i å gå over til snus når man skal slutte. Fra én avhengighet til en annen. Å snuse kan virkelig ikke erstatte kosen med å røyke. Ingenting kan erstatte kosen med å røyke. 

Jeg har sluttet å røyke, helt uten å erstatte det med noe som helst. Går helt fint. 

Anonymkode: 8554d...197

Fordi snus er mindre farlig. Leger anbefaler å bytte røyk mot snus. 

Anonymkode: 87f4b...da3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er MYE vanskeligere å slutte å snuse enn å røyke. Lykke til sier jeg bare. Epok nummer 5 er ikke så sterk, har ikke mint smak, er hvit. Eventuelt epok nr 3, den har sitrus-smak.

Da må snunsen være eksepsjonelt vanskelig å slutte med, da de sier det er verre å slutte å røyke en det er å slutte med herion 🙈

Anonymkode: f3882...a04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Da må snunsen være eksepsjonelt vanskelig å slutte med, da de sier det er verre å slutte å røyke en det er å slutte med herion 🙈

Anonymkode: f3882...a04

Snus kan du ta nårsomhelst, hvorsomhelst. Røyken må du (de fleste) gå ut med. Snusen er mye mer tilgjengelig. Jeg slutta selv å røyke lett som det, men snusen, den er verre gitt. Har noen titalls venner som er enige også 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg må bare si at å slutte å røyke ikke har vært noe problem for meg. Jeg bestemte meg at det var siste pakken og lot det være med det. Ingen fysiske abstinenser overhode :vetikke:

Den snusen med rabarbra smak høres god ut, hva heter den?

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er alltid en risikovurdering. Veie fordelene mot ulempene. Det at jeg klarte å slutte å røyke med å gå over til snus, var redningen for meg da jeg har prøvd å slutte å røyke sikker 20 ganger i løpet av de 20 årene jeg har røkt fast. Uten at jeg fikk det til i lengden. Og med snus så har jeg vært røykfri i 2 år. Hoster ikke lenger, kondisen har toppet seg. 

Jeg vet at snusen er en avhengighet, men jeg er realistisk, og tar heller dette ondet mot Kols som 45-åring. I en perfekt verden så burde alle klare å slutte med nikotin, slutte med sukker, spise sunt hele tiden og trene annenhver dag. Men de fleste av oss er ikke supermennesker. 

Anonymkode: 32b95...245

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville aldri begynt med snus, og jeg røyket i mange år før jeg sluttet. Ser venner og bekjente slite alvorlig med å slutte, så nei takk. Du burde revurdere det..

Anonymkode: b75d7...77c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan dere lage dere en tråd selv dere som vil diskutere risiko og vanskeligheter ved å slutte?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 hours ago, AnonymBruker said:

Kanskje dårlig forklart av meg. Jeg savner «kosen», men har ingen fysiske symptomer på abstinenser hvis du forstår?

tigge på sugerør og eller tigge tyggis.  Begynner du på snus blir du aldri kvitt disse dårlig helseødeleggende vaner. 

Anonymkode: f94b1...1f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Skruf super white med bjørnebærsmak

Anonymkode: 334d6...252

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.3.2022 den 19.36):

Takk for svar til dere som har svart, fra nå av ønsker jeg bare svar på det jeg spør om og ikke oppfordring om å la være å snuSe. Jeg er en voksen dame som gjør akkurat som jeg selv ønsker. :)

TS

Huff, tragisk å lese svarene her. Fult av folk som kommer med fornuftig preken. Jeg kan anbefale deg Epok nr12 frosty green. Den har en litt søt mintsmak og så er den svak. Jeg gikk fra Xtra Strong til den fordi jeg ble dårlig i hodet av den sterke. Alt annet er uaktuelt av vanlig svart snus fordi det renner og smaker grusomt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg ville aldri begynt med snus, og jeg røyket i mange år før jeg sluttet. Ser venner og bekjente slite alvorlig med å slutte, så nei takk. Du burde revurdere det..

Anonymkode: b75d7...77c

Ssssh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 17.3.2022 den 19.35):

Kos deg heller med en kopp te, et glass brus, noen ruter med sjokolade, nøtter, frukt eller noe sånt. Ikke noe poeng i å begynne med snus for "kosen". Bare å slappe av i sofaen med et eple kan også være kos.

Anonymkode: c9b06...aa2

Hysj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva slags mentol sigaretter røyker du? Mye nikotin er det?

Jeg prøvde mentol men syntes ikke det gav meg noenting, orket nesten ikke røyke ferdig pakka engang:/

skruf slim fresh no 26 er fin.

Anonymkode: ddb28...ceb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...