Gå til innhold

Skal man ha overmadrass på tempur/wellpur-madrass?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har akkurat kjøpt en tykk madrass fra Wellpur. Er det meningen at man skal ha overmadrass i samme materiale oppå denne igjen, for best effekt? Eller skal madrassen brukes "alene"? 

Anonymkode: c245e...90d

AnonymBruker
Skrevet

Tempur skal vel varmes opp av kroppen din for å fungere optimalt, så den skal ikke ha overmadrass så vidt jeg vet. 

Anonymkode: 27462...9b2

AnonymBruker
Skrevet

Siden Tempur lager overmadrass er det vel meningen at de skal brukes til ett eller annet 🤔

Anonymkode: 6b7a7...731

Skrevet

Man burde alltid ha en overmadrass for å beskytte hovedmadrassen. Jeg har også hørt at tempurmadrassene kan være fryktelig kalde og harde dersom man ikke har der varmt på soverommet. Kan ta veldig lang tid før den er varmet opp av kroppen... Vet om noen som måtte kjøpe en ekstra tykk overmadrass på grunn av dette. Men tempur-egenskapene ble nok da veldig redusert. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Siden Tempur lager overmadrass er det vel meningen at de skal brukes til ett eller annet 🤔

Jeg har en tempur overmadrass som jeg bruker på en vanlig madrass. Legger man en vanlig madrass oppå en tempurmadrass, så forsvinner jo hele poenget. Ja, tempur blir hard når det er kaldt. Så det er ubehagelig å legge seg på den når det er kjølig i soverommet. Men det tar ikke lang tid før den blir myk av kroppstemperaturen, og da blir det myke groper under deg. Jeg elsker min tempurovermadrass. Den sørger for at jeg har mye mindre ryggproblemer enn før.

Tempur overmadrass på tempurmadrass burde være helt unødvendig.

Endret av Hulderen
AnonymBruker
Skrevet
Hulderen skrev (30 minutter siden):

Jeg har en tempur overmadrass som jeg bruker på en vanlig madrass. Legger man en vanlig madrass oppå en tempurmadrass, så forsvinner jo hele poenget. Ja, tempur blir hard når det er kaldt. Så det er ubehagelig å legge seg på den når det er kjølig i soverommet. Men det tar ikke lang tid før den blir myk av kroppstemperaturen, og da blir det myke groper under deg. Jeg elsker min tempurovermadrass. Den sørger for at jeg har mye mindre ryggproblemer enn før.

Tempur overmadrass på tempurmadrass burde være helt unødvendig.

Hvorfor er det mer unødvendig med overmadrass på Tempur-madrass enn overmadrass på annen madrass?

AnonymBruker
Skrevet

Fordi hovedtempurmadrassen gjør jobben som skal gjøres i seg selv. En ekstra madrass oppå der igjen blir som smør på flesk, eller man gjør hva man vil hvis man har flust med penger, for de koster litt de der. 

Tempurmadrass vinterstid og et utluftet rom å legge seg i blir som å legge seg på en knallhard planke i noen minutter og så avgir kroppen varme og madrassen åpner opp og tar en imot. Da jeg testet første gangen likte jeg det ikke. Det virket som at jeg lå nedi en grop og ikke klarte å snu meg i det hele tatt og det tok noen uker med anger (!), men det var jo bare tilvenning. Nå er min madrass over tyve år godt brukt og den har forandret seg, er ikke så hard lengre og den varer i noen år til, men så vil jeg ha en ny tempur. Femti kilo tung er min, så jeg må ha sterk hjelp til å løfte beistet. Anbefaler den varmt (i rommet). 

Anonymkode: f3cff...8af

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...