Anonym3940 Skrevet 17. mars 2022 #1 Del Skrevet 17. mars 2022 (endret) Hei! Er det noen av dere som har erfaring med metformin? Jeg fikk ifjor behandling av gynekologen med provera, clomifen og ovitrelle. Vi ble gravide på første forsøk med dette men mistet dessverre i MA. Deretter ønsket jeg å gå ned I vekt før neste forsøk. Jeg fikk utskrevet saxenda av legen som skulle hjelpe til med dette. Dessverre betyr dette at vi må bruke prevensjon da det medikamentet ikke er forenlig med graviditet. Har hatt moderat effekt av disse. Gått ned 6 kg på 2,5 mnd. Spaserer også hjem fra jobb 7 km hver ukedag. Som følge av saxenda fikk jeg syklusen min tilbake jevnlig!😵 Det er ikke vektnedgangen som er årsaken til dette, da jeg har tatt av før uten å få syklus. Nå har jeg fått informasjon fra min fastlege om at det finnes noe som heter metformin som kan hjelpe meg videre. Hun anbefalte meg disse ettersom jeg fikk syklus tilbake med saxenda. Gynekologen min har aldri en gang nevnt metformin. Jeg kjenner at jeg har veldig lyst å starte på dette, selvom jeg fremdeles er overvektig. Er det noen av dere der ute som har erfaring med metformin, pco og graviditet? Gikk dere også ned i vekt med merforminen som en sideeffekt? Endret 17. mars 2022 av Anonym3940 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #2 Del Skrevet 17. mars 2022 Jeg gikk på metformin og letrozol. Veide 83 når jeg begynte på dem, og gikk raskt ned 9 kg. Har pcos. Anonymkode: 8c47b...2c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #3 Del Skrevet 17. mars 2022 Man går ikke ned av å gå på metformin. Men, mange går ned. Metformin er egentlig diabetesmedisin, og funker for oss med pco(s) fordi det stabiliserer blodsukker/insulin, noe vi har til dels til felles med diabetikere. Dette igjen spiller inn på hormonene våre som er på styr. Mange går dermed ned fordi de får en del bivirkninger i begynnelsen (kvalm, lite matlyst) og fordi medisinen stabiliserer blodsukkeret som gjør at man ønsker mindre å spise den type mat i den type mengden man gjorde før man begynte. Anonymkode: 50307...6cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haapefull Skrevet 28. mars 2022 #4 Del Skrevet 28. mars 2022 Jeg fikk påvist PCOS sensommeren 2021. Startet på Metformin i november. Ble i tillegg anbefalt lavkarbodiett. Prøvde lavkarbo og Metformin i 3 uker, og gikk ned 4 kg. Måtte (heldigvis, fet mat er ekkelt) avslutte lavkarbodietten fordi jeg fikk hyppige gallesteinsanfall og begynte å brekke meg av maten. Jeg har ikke gått ned mer i vekt, men merker at vekten holder seg HELT stabil til tross for at jeg har gått over til er vanlig kosthold igjen! Jeg har ikke forsøkt å gå ned i vekt etter dette, men har hørt mye bra om Strongbody sin kostholdplan. Det er visst PCOS-vennlig. Jeg vurderer å prøve det 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 30. mars 2022 #5 Del Skrevet 30. mars 2022 Jeg kan takke metformin for tre av mine barn 🙏 Hadde aldri klart å bli gravid uten den medisinen som stabiliserte hormonene. Ble utredet via Medicus, og de skjønte straks hva problemet var. Gikk aldri ned i vekt de årene jeg gikk på medisinen da. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå