Anonym3940 Skrevet 17. mars 2022 #1 Skrevet 17. mars 2022 (endret) Hei! Er det noen av dere som har erf8aring med metformin? Jeg fikk ifjor behandling av gynekologen med provera, clomifen og ovitrelle. Vi ble gravide på første forsøk med dette men mistet dessverre i MA. Deretter ønsket jeg å gå ned I vekt før neste forsøk. Jeg fikk utskrevet saxenda av legen som skulle hjelpe til med dette. Dessverre betyr dette at vi må bruke prevensjon da det medikamentet ikke er forenlig med graviditet. Har hatt moderat effekt av disse. Gått ned 6 kg på 2,5 mnd. Spaserer også hjem fra jobb 7 km hver ukedag. Som følge av saxenda fikk jeg syklusen min tilbake jevnlig!😵 Det er ikke vektnedgangen som er årsaken til dette, da jeg har tatt av før uten å få syklus. Nå har jeg fått informasjon fra min fastlege om at det finnes noe som heter metformin som kan hjelpe meg videre. Hun anbefalte meg disse ettersom jeg fikk syklus tilbake med saxenda. Gynekologen min har aldri en gang nevnt metformin. Jeg kjenner at jeg har veldig lyst å starte på dette, selvom jeg fremdeles er overvektig. Er det noen av dere der ute som har erfaring med metformin, pco og graviditet? Gikk dere også ned i vekt med merforminen som en sideeffekt? Endret 17. mars 2022 av Anonym3940
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #2 Skrevet 17. mars 2022 Ikke prøvd metformin, men brukte letrozol med god effekt! Anonymkode: f6a91...7e2
MissB Skrevet 17. mars 2022 #3 Skrevet 17. mars 2022 Fikk metformin i sommer, gikk på det i 3 mnd før jeg ble gravid. Syklusen min ble plutselig rundt 28. Dager. Helt merkelig ar det kan fungere så godt! Og vekta gikk nok noe ned eller var stabil på de. Bivirkning som jeg virkelig fikk kjenne på var løs mage, men skal man gå på det en kortere periode er det helt greit. Hvertfall for min del. Jeg har ingen diagnose på pco, men endel ting som stemmer godt med diagnosen. Så skal vi ha barn nummer 2 blir det å starte rett på metformin igjen!
Heln Skrevet 18. mars 2022 #4 Skrevet 18. mars 2022 De to gangene jeg har blitt gravid og det har gått bra, så har jeg gått på metformin. Hjalp også på vektnedgang imellom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå